donderdag 5 juli 2012

We werken eraan... Update

Ik had reeds een update gegeven van mijn nieuwjaarsvoornemens, en toen leek het de goede kant op te gaan!
Leek is cruciaal in die zin... Ik was precies nogal rap content...

Punt 1: dieet... we kunnen er kort over zijn, da is nogal fout afgelopen... waar ik eerst die 1.5 kg nog kwijt was vrees ik dat die én een paar bevriende kilo's er toch nog zijn terug gekomen... maaaaaaar, ik ben wel opnieuw op de goede weg! hoera! Ik heb me nogmaals in het punten-tel-systeem van de weight watchers gegooid! Zeker dat het nu echt wel gaat lukken! ministapjes pakken, kleine beetjes helpen :) De motivatie hier is er! Maar naar de bijeenkomsten gaan doe ik niet. 11 euro per week betalen op gewogen te worden, dat is er wat over...

Puntje 2: orde en netheid: Kom, toegeven, dat is nooit onze sterkste kant geweest, maar de was gaat nog steeds vrij goed. De ene week blijft hij al es staan, de andere week is hij direct opgeborgen! Maar op dit vlak nog steeds heel tevreden! Een was-sorteer-systeem heb ik wel nog steeds niet, maar kom, ipv op de grond ligt de was nu in wasmanden. Revolutionair voor mij!
Opruimen, daar zijn ook al een paar goeie zaken uit voort gekomen! Zo kan ik voor het eerst in jaren weer es mijn kast zien die in de gang staat! de rommel erbovenop is eindelijk weg! hoera! Maar ik moet zeggen, nog geen kat die er iets van gezegd heeft... echt niemand... Zou de rommel dan toch nie zoveel opvallen??
Wat betreft het verhaal van de okergele broek... Geen zorgen, die hangt niet meer op mijn trap boven! Die is zelfs vrij snel na de laatste post verhuisd naar de auto om in de droogkuis binnen te steken... maar daar ligt ze nu eigenlijk nog steeds... Tis toch eerder een winterbroek...

De To-Dolijst van de verbouwingen gaat langzaam maar wel zeker vooruit! De veluxen zijn geplaatst, de offertes voor de trappen zijn gevraagd. Eens die binnen zijn kunnen we beslissen en dan komt de trap dus ook in orde. Ok, het gaat niet zo snel vooruit hier, maar het gaat wel vooruit!

Het album van Mila haar 1e levensjaar is ook helemaal af! Ben der content van, maar dat doe ik waarschijnlijk nooooooit meer :)
Het hemd voor De Vent, dat kon u ook al bewonderen.

Zo net na de helft van het jaar zijn we op sommige punten wel goed bezig, maar voor andere is een drastische wijziging vandoen... laat ons hopen dat het na deze herpakking wel van de grond komt :)

En hoe zit het met jullie voornemens?? al volledig uit de gedachten gebannen?? Of toch goed bezig?



12 opmerkingen:

  1. Over puntje 1: en toch doet 'betalen om te wegen' wonderen. Is een extra motivatie. Bij mij lukt het meestal enkel als ik daarnaartoe ga, raar hé. Ik ga na het verlof ook nog eens een effort doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap je volledig :) maar ik probeer het eerst nog es zo, lukt het nie, zal hè ook betalen om te wegen zijn denk ik :) ma alleen gaan is zo ongezellig eh! Jammer da je zo ver weg woont :)

      Verwijderen
    2. Ja zeg wel! Niets zo motiverender als een dieet buddy :-)

      Verwijderen
    3. we doen het dan gewoon digitaal :) digitale motivatie!

      Verwijderen
  2. Hela... lees mijn tutorial en je kunt echt je eigen knip-portemonnee of zonnebrilzakje maken! Je lijmt het genaaide zakje in het frame met textiellijm! Daar komt geen naald aan te pas! Try!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, punt één: dieet. Daar kan ik ook kort over zijn. Sommige mensen hebben nu eenmaal zwembandjes nodig om te overleven ;)
    punt twee: daar kan ook kort over zijn, orde en netheid...is een gen dat mijn moeder weigerde door te geven. Het is dus niet mijn fout ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, de zwambandjes waren hier wel stilaan uit de hand aan het lopen denk ik :) dus ik probeer ze terug in te perken :)

      en ik snap ook nie da ik niet geordender ben, mijn ma is en kuisfreak! ook geen gen die is doorgekomen precies... Of het zou moeten en generatie overslaan... Mijn dochter is nu al zo een propere!

      Verwijderen
  4. ha bij mij is dat simpel, ik heb geen voornemens. En fieuw ik ben niet de enige waarbij het was-strijk systeem hopeloos is.. De ene week ligt het allemaal mega proper, de andere week is er een orkaan gepasseert.

    En aan mijn laatste post te lezen moet ik u niet zeggen het met mijn dieet gesteld is zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) wel een lekkere post eh :) als beloning bij en aantal kilo's deraf zal ik hem wel es maken denk ik :)

      Verwijderen