maandag 13 augustus 2012

Disco Inferno

Ik kan zeggen dat ik een voorliefde heb voor foute muziek, disco in het bijzonder. Geef toe, wat is er beter dan helemaal uit te bol te gaan op de tonen van Saterday night fever, Staying alive en al die andere mooie discowonders??? Niets ahja! Dat is gewoon compleet Loss Gehen!


Ik kan dus ook niet vroeg genoeg beginnen met ook dat door te geven aan Mila. Te beginnen met een discobroek.
Voor u nu de kinderbescherming belt, nee ik steek mijn dochter niet in een glitterbroek!
Het is een Jacobbroekje (olifantenpijpen, kan niet meer disco zijn!) in een licht glanzende gabardine van dit winkeltje.

Ik vermoed dat de gabardine semi waterproof is wat het eigenlijk wel een praktisch broekje maakt om naar school te gaan. Niet direct natte beentjes! Hoera! Zeker bij een kind dat zowat hysterisch wordt als er een druppel water op haar kleertjes komt!

De vorige jacob zit Mila nog als gegoten, maar gezien die wat te lang was toen ik hem maakte kan ik er vanuit gaan dat ze is gegroeid, waardoor ik deze jacob in dezelfde maat maakte (taille zit dus nog gewoon goed) maar wel 2 cm langer tekende.

Zo een jacobbroekje is ook multifunctioneel:

je kan je poep ermee in de lucht steken, dat scheurt niet door!

je kan ermee kruipen...

mee liggen...

mee gekken bekken trekken...

ook mee gekke bekken trekken op 1 been...

maar ook een beetje mee boos worden

en zelfs een beetje mee zuren

Er staan 2 bolleplooizakjes op, afgewerkt met gele paspel. Geen aanrader, die zakjes afwerken met paspel... Ik heb zo nog geen nieuwe geavanceerde paspel van bij Vrmiljoen dus moest ik het maar doen met gewone, waardoor bochtjes en al die kleine stukjes toch wel wat tegenwrongen, ma soit, ze zijn nog tamelijk goed gelukt vind ik.

Broek in zijne helen. Wat worden die beentjes toch lang!

Nog steeds een gesloten tailleband, maar ik plan, echt waar, een versie met rits! 
De knoopjes komen, zoals 99% van mijn knopencollectie, van de rommelmarkt op St-Jacobs in Gent. 

Hiermee is het kindeke wel klaar om ondergedompeld te worden in de wondere wereld van de disconummerkes!

14 opmerkingen:

  1. Helemaal geweldig maar o zo warm voor ne fotoshoot of ni?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja neig warm :) maar heb de foto's genomen rond 20u, zo op de middag was da echt te warm!

      Verwijderen
  2. Ziet er super uit! Ook al ging het niet gemakkelijk, de gele paspel is de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig en de zakjes maken het helemaal af! Leuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jacob doet het weer ;-)
    die zakskes zijn super, zwijg maar van die paspel - da zie geen kat ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chique ! En zo leuk met die bolle zakjes met paspel !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel toffe broek geworden! Die zakjes zijn echt leuk en dat de paspel lastig was ziet niemand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi. En die zakskes zijn de max... wow!

    BeantwoordenVerwijderen