donderdag 2 augustus 2012

Een welgemeende sorry

Inderdaad, Liezewiezewoes moet haar heel dringend excuseren en verontschuldigen... Wat ik heb gedaan was helemaal niet netjes van mij, echt niet! Foei Liezewiezewoes!

Wat ik dan gedaan heb dat ik hier heel blogland moet bij betrekken?
Awel, laat het mij es expliqueren:

Ik had al es laten vallen dat De Vent en zijn fietsvrienden een heuse familiedag gingen organiseren, als compensatie van hun ventenweekendje. Die dag ging door op 23 juni, al even geleden dus. (Dit is al 1 punt van verontschuldiging: het heeft nogal lang geduurd voordat ik er es iets van geschreven heb!)
Mijn (en ook veel ander dames van de fietsvrienden) gedacht was dat wij weer met het werk zouden opgezadeld zitten terwijl de mannen gezellig zaten.
Awel, ik moet zeggen (en geniet ervan mannen want dit gebeurt uiterst zelden!), ik zat fout!
Die mannen zijn er warempel in geslaagd de dag te organiseren! En er zijn geen gewonden gevallen. Uiteraard zijn er wel belachelijk veel vergaderingen gehouden.
Toeval of niet, van die laatste vergaderingen lagen er verdacht veel op dagen dat er een schoon EK match geprogrammeerd stond ook. Maar ik zou niet durven denken dat ze enkel maar naar de voetbal gingen gaan kijken op café! Zo ben ik nu eenmaal niet.

Misschien ook eerst even de kritische noot, dan zijn we daar ook weer vanaf en kan ik verder met enkel de opbouwende kritiek: FamilieDAG was wa een overstatement, twas vanaf 17u te doen, dus kunnen we technisch gezien nie spreken van nen dag, ma eerder van nen familie-avond. Doch dit punt van kritiek geheel terzijde.

Maar even terug naar onze familie-avond: De mannen hadden bubbels voorzien, altijd een schot in de roos, bij mij toch!
Er was een heuse cateraar die ons overvloedig voorzag van barbeque, er werd zelfs gedacht aan een desserteke (ijsjes met chocoladesaus! heaven in a bowl!) en, last but not least, er was een springkasteel om de kinders in te zwieren zodat we met een gerust hart en eventjes kinderloos van de bubbels konden genieten! Wat moet da meer zijn? Niets, inderdaad!
Het mag, of moet, dus zeker nog eens gezegd worden:

Beste heren van de HFPP (Herzeelse Flandriens-Pruine Proeken voor wie da nie zou kennen, da letterwoord), bedankt voor de leuke en aangename avond! Volgend jaar zoek ik vanaf 21u opvang voor Mila, zodat ik kan blijven plakken :)

En alle kom, omdat het jullie zijn mag De Vent mee op ventenweekend! Al da geen schoon geste is!

6 opmerkingen:

  1. Merci. Da Ventenweekend zal uiteraard weer volledig op 'trainen' gericht zijn om met een stevige basis de winter in te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. soms weten ze het dan toch hoe ze ons moeten aanpakken hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gij zo durfde twijfelen aan een bende mannen... tssssssssssssssss

    Ik kan het best geloven dat voor een bbq en een springkasteel zo veel vergaderingen nodig waren hoor!! Hoe groot moet dat springkasteel dan wel niet zijn?? Er gaan heel wat discussies vooraf aan die beslissing hoor!! :)))

    BeantwoordenVerwijderen