vrijdag 31 augustus 2012

iets voor bij de winterbeentjes

U weet intussen al dat ik fan ben van foute dingen als daar zijnde discomuziek en meebrullen met après-skiliedjes (enkel in de winter, dat laatste!). En geeft toe, als we nog een foute periode op de tijdlijn moeten plaatsten, dan zijn het de jaren 80 wel. Al heel erg fout vanwege wafelijzerhaar en trainingspakken in snoepkleurkes en fluo in zo van die parachute-stof (geen idee of dat de goede term is, ma geen idee hoe je dat anders kan noemen, zo kei-synthetische stof!), dus reden te meer om helemaal weg te zijn van de jaren 80!
Om te beginnen ben ik schoon halverwege die jaren geboren wat toch bewijst dat de beste dingen van doen dateren!
Maar het beste dat uit die jaren komt is toch wel de film Fame! Wat ook de heerlijke dingen dat beenwarmers zijn meebracht!

Ik ben al heel mijn jonge leven verkocht aan beenwarmers! De Bomma heeft me ooit eens 6 paar gebreid op een winter, weliswaar zeker 3 paar niet draagbaar wegens vreselijke kleuren, ma kom! Onder een rok of kleedje, ik vond het super.
maar ergens tussen mijn 20e en 27 ben ik de beenwarmer uit het oog verloren... Tot ik een paar weken geleden de veritas binnenhuppelde en er een heel rek zag hangen! Voor mezelf heb ik superzachte crèmekleurige gekocht, maar Mila kon uiteraard niet achterblijven! Ze mocht er zelf kiezen en koos kakikleurige. Mama blij dat het niet de lelijk paarse waren, Mila blij omdat ze mooie nieuwe 'winterbeentjes' had gekregen!

Intussen had ze me al een paar keer gevraag wanneer ze dan eindelijk haar winterbeentjes mocht aandoen, maar wegens tijdsgebrek, vermoeidheid en zoveel andere dingen was ik nog niet begonnen aan de wintergarderobe van mijn meid.

Maar na het zien van haar schoon wintergerief (ook inclusief winterbeentjes!) begon het toch zeer te doen, zo zelf nog niets gemaakt hebben...

Ik maakte en jurkje in een heel erg gekoesterd stofje. Ik kocht het op het vorige stoffenspektakel en was instant verliefd! op de zachtheid, de mooie kleur, de vrolijke bloemen... Het stofje heeft een jaar of 3 geleden in de collectie van Filou gezeten, Mila had er toen een rokje van, maar in groentinten. De dame van het schoon wintergerief van hierboven was samen met mij verliefd geworden op het stofje en zij wist te zeggen dat ook Fred & Ginger het in de collectie hadden. Zeker dat het dus goede kwaliteit is!
Ik kocht iets meer dan 2 meter, dus hoog tijd dat ik er eens iets uit maakte!







Van een impressie van de lac de Connemara, met wolliedollie,



gaan we naadloos over naar een Afrikaanse dans!


en kijk, dan is het kleedje helemaal af en wat zie je dan? Een toevallig schoon doorlopend bloemmeke! Instant geluk, ik zeg het u!


En ook hier weer rommelmarktknoopkes. Kga dringend nog es moeten gaan denk ik :)

En voor wie het hem afvraagt, ja ik heb (eindelijk) de effecten op Iphoto gevonden en de fotookes een beetje aangepast. De vavaa zal content zijn, als doorwinterde hobbyfotograaf, dat ik eindelijk es iets doe aan scheef getrokken, overbelichte foto's :)


16 opmerkingen:

  1. héél mooi! Welk patroontje heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het bovenstukje is van een verkleedjurkjespatroon. een tirolerjurkje van Burda. de rok met plooitjes is gewoo nene rechte strook waar ik de plooitjes in heb gelegd. beetje meten hoe het beste uitkomt :)

      Verwijderen
  2. Een schoontje, én een schoon kindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! En die winterbeentjes, haha, ik hoor het Lilith ook al zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik beaam wat de anderen zeggen en ik ben fan van winterbeentjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da zit in de genen jong, fan zijn van winterbeentjes :)

      Verwijderen
  5. Wat een super jurkje! Enne.. Chapeau! voor het doorlopende motiefje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt een mooi kleedje,zalig dat stofje!
    Zo had ik ook iets met beenverwarmers....met een gewonnen wandelzoektocht mochten wij als eerste een prijs kiezen, er waren grote prijzen zoals een bbq, keukenrobot... omdat het georganiseerd werd door mijn school mocht ik van mijn moeder de prijs kiezen...en ik koos!! roze gestreepte beenverwarmers! hilariteit alom omdat ik al die andere mooie prijzen liet staan. Maar ik heb jaaaaren plezier gehad van die warme benen op de balletles:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi! En het stofje is er ideaal voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel geslaagd, en idd een prachtig stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat stofje is superschoon ! En beenwarmers ! Dat is pure nostalgie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij maakten hier vorige winter 2 rokjes uit hetzelfde stofje! Superkwaliteit. Via 2 vriendinnen kwam ik te weten dat hun dochter ooit een jurkje van hilde en co in die stof had!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wist niet dat je ook F&G-stofjes op 't stoffenspektakel vond? Goed uitkijken dus, volgende keer. Dat ik ook zo'n schoon kleedje kan maken als dat van Mila :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja soms wel, maar moet toegeven dat het de eerste keer was dat ik ze tegenkwam! goed zoeken!

      Verwijderen