woensdag 29 augustus 2012

tis weer voorbij...

Warme zomerdagen! Zalig, zo van die lange zwoele dagen, gevuld met zomerdingen!
Terrasjes met cocktails en tapas, festivalletjes, parkconcerten... er zijn 1000 dingen te doen, en dat allemaal in 2 maand gepoefd!
Drukke tijden zijn het dus! Zo drukke tijden en zo veel te doen, dat ik de laatste weken al een paar nachten van maar 4 u slaap heb gekregen waardoor ik warempel koffie ben gaan appreciëren! U moet weten dat ik in mijn 27 jarig bestaan nog geen koffie heb gedronken. Of wel, maar terug uitgespuugd wegens echt niet lekker! Tenzij er een berg slagroom, suiker en whiskey bij komt kijken maar collega's kijken maar raar als je aan de slag gaat met een potteke room en ne mixer om 7u30 's morgens, dus ja laten we dat maar zo. (Nee over die whiskey doen ze nie moeilijk, ik ben tenslotte ambtenaar, maar da lawaai van die mixer, das een probleem jong, ik verstoor dutjes!)
maar kijk, tegenwoordig kunt ge mij een plezier doen met een cappuccinoke, of een iets straffere koffie als ik wa wakker moet blijven!

De drukke periode, daar komt stilaan een einde aan, de zomer neemt al een beetje afscheid. Hoogste tijd om mij te concentreren op de herfst- en wintercollectie voor mijn huisgenoten dus!

Ik ben nog steeds aan het denken aan het ideale wollen kleedje voor Mila, maar in de tussentijd had ik de delen van een hemdje geknipt voor De Vent. Met een nieuwe uitdaging: lange mouwen en dus bijhorende mouwsplitten!
Ik heb terug gewerkt met het negroni-patroon, omdat ik dat al eens had in elkaar gekregen en ik vond dat 1 nieuwe uitdaging, die splitten, wel genoeg was.

Toen puntje bij paaltje kwam bleek dat niet de splitten, maar wel de mouwen op zich het meeste miserie met zich meebrachten. De splitten waren eigenlijk simpel te doen, uitleg stond supergoed in het boekje van het patroon geschreven. Maar ja, als ge dan zo stom zijt om de linkermouw rechts in te zetten en de rechtermouw links, ja dan bekomt ge een hemd waarvan de mouwsplitten vanboven zitten eh...
Ja ga dat maar controleren in de kast van jullie mannen, geen enkel hemd heeft spitten bovenaan, maar wel onderaan... De Vent had ook geen ambitie om hierin trendsetter te worden, dus lostornen die handel... Ook alle topstichings, gewone naden en Engelse naden... Kmoet u nie zeggen dat dat wel eventjes heeft geduurd zeker?

Maar kijk, De Vent content, ik content, tis uiteindelijk goed gelukt!


De Vent had bij het vorige hemdje gezegd dat hij ook wel eens iets met een paspel wou. En onder het moto: u vraagt, wij draaien: ne paspel dus!


Zakje schuin getekend zodat het wa afsteekt van de rest van het hemd.

ne mouwsplit, helemaal in orde!

Ze heb je de wereld steeds bij de hand!


jonges toch, bezie die machette!

en wa effenaf schoon knoopkes zijn dat toch! Rommelmarkten hebben toch het beste spul!



24 opmerkingen:

  1. Al zegt ge het zelf al ... ik kan het alleen maar bevestigen: effenaf een schoon hemd... met dat schuin zakske, met die schoon knoopkes (van de rommelmarkt),... chique, ferm gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ventje zal content zijn met zo'n uniek exemplaar...Ook de voering van de mouwen vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waauw!!! heel mooi afgewerkt!! En mooi met de paspel... en sjieke knopekes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jawadde, ik heb hier tijdens het lezen alleen maar "wauw", "ziet dat af" en nog meer "wauw" gezegd! Applaus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wauw wauw ! Een dikke vette wauw dus ! En De Vent die dat draagt ;-) ... wat is het leven toch schoon he !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er super uit. miss moet ik mij toch ook maar eens wagen aan een hemd voor het ventje, want tot nu toe alleen voor mezelf en de dochters genaaid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lol voor uw eerste alinea, zo grappig seg!!
    En wauw voor de rest: gij hebt dat schoon gedaan, wat zeg ik: zeer schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet lachen... het zou mij ook overkomen links en rechts verwisselen (maar aan hemden begin ik nog ni)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou gaan voor het retro-kleedje van Ienemiene (dat staat bij mij ook op de to-do-list ;p). En die wereldkaart, LOL! De details maken het af he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja maar denk dat de stof om het kleedje in te maken niet zo goed is voor het retrokleedje :) Patroon heb ik al in gedachten, tis de maat waar ik nog effe over twijfel, en dan ook schrik om in die schoon stof te knippen...

      Verwijderen
  10. Mooi zenne!! Ik ben al blij dan mijne vent geen blogs volgt want dan zou hij ook wel zo een hemdje willen... maar dat durf ik nog niet aan. Misschien maak ik wel eens eentje met lange mouwen voor het kleine ventje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel eh, da valt reuzegoed mee, echt! gewoones proberen in een goeikoop stofke (als er een fout inzit is het nie erg! want voor een large met lange mouwen heb je al snel 3 meter katoen nodig ze) en da komt goe!

      Verwijderen
  11. Waauw goed gedaan! Heel schoon. Misschien moet ik me er toch nekeer aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waw! Goed op dreef! Mijne negroni ligt hier al twee maand bijna afgewerkt, die knoopsgaten zijn er precies te veel aan... Toch eens werk van maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alle komkom, doe da es rap! da duurt toch nie zo lang knoopsgaten maken!

      Verwijderen
  13. Prachtig en die wereldstof is zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen