woensdag 22 augustus 2012

Vuil, effenaf vuil...

Dat was ik zaterdag.  Der is geen ander woord voor dan dat, ik was gewoon vuil, helemaal. En dat kwam door deze dame haar huwelijksreis waar er blijkbaar een goeie 80 000 man voor uitgenodigd was. Sympathiek, vindt u niet? Ik ben haar jammer genoeg nie tegen gekomen om haar proficiat te wensen met de organisatie en haar huwelijksverjaardag, uiteraard!

Met de frigobox gevuld met blikjes bier (er was gezegd dat we genoeg vloeistoffen moesten drinken in de wagen wegens de hitte) en wa water trokken we met 4 richting Hasselt.

Hoe kwam ik nu zo vuil? Awel, ik kan u zeggen dat de combinatie van 35 graden, zonnecrème, zweet, vre veel volk en zandgrond niet ideaal is... Twas vandoen, een dikke laag witte zonnecrème om daar op de wei van Pukkelpop niet in 15 minuutjes bloedrood te worden. Want bomen, tja, die zijn er niet meer te vinden, tenzij u een twijgje met een blad of 5 ook als boom wilt beschouwen.
Tekeningen konden er gemaakt worden op mij, enkel met je vinger es wrijven en je zag de streep al staan...

vuil been, ook wel been in het vuil...

nog vuile benen

vuile strepen op het velletje


Ik hou van festivals voor de sfeer, uiteraard de muziek en het bont allegaartje van mensen dat je daar steeds kan vinden. Zo is het ok om als grote vent, van dik 1.9 meter, 100 kg geschat, met strechen in je oor (zo van die ringen waardoor ge dan uwen vinger door uw oor kunt steken), combats en tattoos in de zon te staan met een mooi roos prinsessenparapluutje, met gefrutseld randje.
U gaat me hier op mijn woord moeten geloven want ik was wat te bang om een foto te nemen. Uiteindelijk bleef het een man van dik 1.9 meter, 100kg geschat, met stretchen in zijn oor, combats aan en tattoos... en ik ben maar 1.6 meter, over dat gewicht gaan we het nie hebben, met bloemmekesoorringen en all stars aan mijn voeten (die ik ook in de wasmachine heb gezwierd en die er vreee proper terug zijn uitgekomen!)...
Maar geef toe, zo gek kan zelfs ik het niet verzinnen.

Ik ben al zo een dikke 10 jaar festivalganger. Ik kan dus vergelijken! zo ben ik ooit nog 3 dagen naar Werchter gegaan (ja toen was da nog maar 3 dagen) voor een kleine 80 euro... terwijl dat dat tegenwoordig de prijs is voor een dagkaart. Ja, dit is nu eens een geval van "Aaaaaaaaah, die goeie ouwe tijd..."
Maar ik kan ook zeggen dat er ook verbeteringen zijn gekomen in die 10 jaar! Voornamelijk op culinair vlak dan. Het eten is er serieus op vooruit gegaan. Waar je vroeger al blij mocht zijn als er een augurk op je hamburger lag, kan je nu slaatjes en smoothies kiezen. Zaterdag koos ik voor een bakje paëlla, en weet ge wa? twas goeien! portie rijst, mosselkes, kip, kleine groentjes,... alle ja, njam!

De vent, da is nen rasechten Belg en die koos voor een goeie portie mossels.

Hier wel al ver op, de pot zat goe vol!

De nog aanwezige vriendjes kozen voor een talloor (bord in het schoon Nederlands) BBQ. Alle ja, beter eten dus dan vroeger, daar op de festivalweides.

Tussen de optredens door werd ar al es zot gedaan, op momenten dat we nie heel geveld werden door de hitte.

wat te doen met de 2 waterkes ide je kreeg voor 1 bonneke...


1 waterke on te drinken, 1 waterke om af te koelen

plakkerig tegen plakkerig, nie neig romantisch

impressie van een biljarter


Twas afzien, echt afzien, in die hitte, maar dat deden we met plezier, we konden er uiteindelijk nog bijzijn. Om 18u10 werd de vreselijke passage van de storm vorig jaar herdacht met een minuut stilte. En 1 minuut stilte, samen met 80 000 andere mensen, dat pakt je wel, dat is indrukwekkend. Je bent dan ook dankbaar dat jevorig jaar last minute geen kaarten meer had gevonden om toch nog te gaan. Dat je last minute niet meer naar Hasselt bent gereden in de hoop daar toch nog kaarten te vinden. Dat je gewoon veilig bent thuisgebleven.
Want ja, wij waren heeeeel graag nog gegaan, omdat een optreden van de Foo Fighters gewoon super is, omdat dat altijd puur amusement is voor ons.
Het optreden van de Foo Fighters dit jaar had dan ook wel iets unieks vond ik. Ze hebben het beste van zichzelf gegeven, een geweldig optreden gegeven. En wij waren erbij, om  plezier te maken, net zoals die mensen vorig jaar zouden gedaan hebben.
Een mooier eerbetoon kan je ze volgens mij niet geven.









11 opmerkingen:

  1. viezerikken, allez ge waart dan beter thuis 'ne keer een douchke komen nemen... ziet er wel serieus plezant uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twas ma 1 dagje bij ons, drie naar huis gereden ook en daar een heeeeeeeel deugddoende douche gepakt voor ik in mijn bed kroop om 4 u :)

      Verwijderen
  2. Zaterdag stonden wij in de buurt van de toog links van de mosselstand. Eigenlijk vindt ge het niet erg dat ge mij niet gevonden hebt, want eigenlijk heb ik mij 3 dagen niet gewassen en elke dag dezelfde short aangedaan (wel mét propere onderbroek, off course).
    Enfin, om maar te zeggen: ge hebt niks gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle da was neig in de buurt! Diene vent met zijn roos parapluutje heb ik gespot aan de tentzeilen die daar aan de eetstanden waren gezet :)
      Kheb je ook nie geroken, dus zoooooo erg zal het wel nie geweest zijn eh bij jou :)

      Verwijderen
  3. Weet ge, als het zou geregend hebben, waart ge misschien nog vuiler geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah festivals, kvoel mij dan steeds weer tien jaar jonger. Ik krijg iedere keer weer het gevoel van "thuiskomen" ieder jaar. helaas was er vandejaar geen thuiskomen :(

    Hopelijk toch genoten van het vuil zijn? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haaaa, twas een zalige editie! k ben twee dagen geweest en heb twee dagen genoten! De Foo's waren het hoogtepunt! De minuut stilte was idd wel kippenvel en een krop in de keel, net als het moment dat we toekwamen op de plaats waar we vorig jaar om 18u10 stonden. Maar zo nekeer heel erg vuil zijn, dat vond ik dat stiekem wel plezant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor de foo fighters zou ik toch ook vuile benen en een vettig lijf over hebben ;-) zalig om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ligt dat nu aan mij? Ikheb naar de foo fighters gekeken via de tv. Ik vond het maar niks. (kben al te oud zeker?)

    BeantwoordenVerwijderen