vrijdag 14 september 2012

de waarheid en de kindermond

Dacht u ook dat de waarheid steeds uit een kindermond komt? Wel ja, ik ook. Maar dat blijkt  niet altijd het geval, heb ik aan den lijve ondervonden...

Ik zit op mijn werk nog in de 'zomertijd'. Dat wil zeggen dat ik om 7u mag beginnen en dat ik dan ook bijgevolg om 15u06 mag vertrekken. (I kid you not, ik moet 7u36 werken per dag en ik we moeten een half uur middagpauze pakken. Dus dat komt uit op 15u06.)
Ik vind da een tof uur, nog veel namiddag over en ik kan om mijn kleine meid gaan aan de schoolpoort.  het winteruur loopt ma vanaf 7u30 en ten vroegste vertrekken om 16u, dus dan kan ik haar niet ophalen van school. Ik probeer er dus van te profiteren om er nu een paar keer per week om te gaan.

De juffen zijn dat niet gewend, want meestal is het oma of moemoe die haar gaat ophalen. Zo leek het me dus ook niet raar toen ik Mila ging ophalen er een paar juffen aan mij vroegen hoe het met me was, zoveel zien ze me uiteindelijk niet. Ja goed eh! antwoordde ik gezwind. Het ging/gaat ook goed! Buiten een vallingske na ma is wa naast de kwestie hier. Maar ik ben naar een toffe dienst veranderd op den bureau, ik doe mijn werk graag, leuke weekendactiviteiten,... Alle, alles waar ne mens content van kan worden! Maar dingen die ik niet aan de juffen vertelde wegens teveel kinders die ertussen lopen en roepen.

Deze middag werd Mila opgehaald door moemoe, ook wel bekend als mijn eigenste moeder. Ik ging dus mijn dochter gaan ophalen bij haar.
Subtiel zoals alleen mijn moeder subtiel kan zijn vroeg ze: Zeg, wanneer ging ge nu es vertellen dat ge in verwachting zijt? Want uw schoonzuster vraagt mij dat al, de juffen op school weten het, en wij nie!

Euh, ik kan u wel zeggen dat ik eventjes niet wist tegen wie mijn moeder aan het praten was... Even achterom gekeken, niemand te zien, dus ja, toch tegen mij dat ze aan het praten was!
Blijkt dat Mila al 2 weken tegen iedereen op school gaat zeggen dat er een baby in mama's buik zit... Euh, ook geen idee waar dat van komt! Maar ik kan u wel meedelen dat er GEEN baby in mijn buik zit. Hoogstens een overdosis chocolade...
Dus vandaar, de hele lijn werd in gang gezet: Mila zei het tegen alle juffen, mijn schoonzus gaat gaan sporten met Mila haar kleuterjuf, die vroeg aan schoonzus hoe het nu met me was, schoonzus wist van niets, juf zei dat er baby in de buik van mij zat, schoonzus vraagt aan mijn ma aan de schoolpoort hoe het nu met mij is,... et voila, ik ben zwanger se, al een sjans dat ze mij daar ook tijdig van op de hoogte brengen! En ik ma preparé eten en alcohol naar binnen kappen!

Dus als er ineen iets te veel mensen vragen hoe het nu met je gaat, vraag dan maar eens aan je kinderen of zij er niets mee te maken hebben!

16 opmerkingen:

  1. 't Zou toch schoon zijn he, een brusje voor Mila!
    Haha, die Mila toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allee jong! Dat is gewoon wishful thinking van Mila :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahah sorry, ik begrijp dat je op het moment zelf even met de mond vol tanden staat maar ik moet er toch echt wel om lachen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tja en zo stond mijn neefje tot 2x aan toe eens te vertellen dat zijn moeder zwanger was en bleek nog waar ook maar ouders wisten het zelf nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha!
    een wel erg subtiele hint van je dochtertje... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft de subtiliteit van haar morele geërfd jong :)

      Verwijderen
    2. oei, morele moest moemoe zijn. weet iemand hoe je die ipad correcties in hemelsnaam afzet??

      Verwijderen
  6. ik vertelde ooit eens aan mijn kleuterjuf dat mijn vader zijn been gebroken had op skivakantie. Twas heel serieus, met een operatie en alles er op en er aan. En een dikke grote gips! Toen vaderlief een dag later aan de schoolpoort stond, was de verbazing van de juf heel groot want er was niks mis met zijn been. Ze sprak er hem over aan en bleek dat die mens zelfs nog nooit op de latten had gestaan. Kleuters... You should never believe them!

    BeantwoordenVerwijderen