woensdag 26 september 2012

broekskesblues

Indien u hier af en toe eens meeleest zal u waarschijnlijk wel kunnen beamen dat mijn dochter een koppig exemplaar is... Kom, ik mag niet klagen, ze is lief en braaf, meestal vrij rustig en beleefd. Dat is toch alles wat ne mens verlangt eh van zijn kind.
Maar koppig, ja dat dus ook. En sinds kort komt daar bij: een serieus eigen willeke wat betreft de kleerkeuze. Waar is den tijd dat ik zelf maar gewoon koos wat kleine spruit aandeed?

Zo had ik in het voorjaar bloed, zweet en tranen verloren aan dit jasje, wat madam resoluut weigert aan te doen. Verkeerde kleur...

Maandag was het de eerste keer Sewing is Fun, met een stoffenverkoop van Koekepeertje! Altijd een hit natuurlijk! Bij Valerie kocht ik een schoon stuk gabardine, in een mooi warm safraangeel. Ik zag er na dit avontuur al direct een schoon broekje in!

Ik doorzocht mijn lading boekskes, vond een schoon modelleke in de knippie van februari 2012 en begon enthousiast te knippen in de gabardine en een stukje petit pan die er ongelooflijk schoon bij past! In een 110, want ik wou ze niet te klein maken, ze moest er nog wat geniet van hebben vond ik.

Ik moet zeggen dat het patroon van de jacob precies veel schoner is uitgelegd en dat het patroon beter is getekend. Ik heb aan het knippiebroekske wa meer werk gehad, ik vond de naad van de voorpanden te klein, heb er dus wat aan moeten foefelen, maar kom, het valt niet op aan de buitenkant.

Ferm content met het resultaat haal ik dochterlief en laat haar de broek passen. Dat ze nog wat groot ging zijn, had ik gedacht. Maar dat Mila bij hoog en bij laag beweert dat ze spant, dat zag ik nie niet komen... Volgens madan spant de broek dus, die eigenlijk van haar poep valt. Resultaat: ze wou de broek niet aandoen! of toch niet langer dan voor de fotoshoot :)

de opdracht was: mama moet je poep zien schat!


'mama, die broek spant echt!'

ma zien, hoe schoon die bloemmekes bij de broek passen!

de schoentjes van Raaf en Vos hebben al goed dienst gedaan!


van waar zou diene knoop nu komen? :)

zakjes met hartjesdetail. Een paspelke is ook van de partij.


Ik vermoed dat ze het heeft op de breedte van de beentjes, want het is een vrij smal modelleke. Ze heeft nog broekjes met smalle pijpkes, die ze wel draagt, dus ik hoop van harte dat ze ze ooit gaat aandoen... Al een geluk dat ze een beetje groot is, zodat ze nog even in de kast kan blijven liggen. Spijtig want het is een schoontje vind ik zelf...
Maar misschien moet ik de volgende keer toch maar terug een jacob maken :)


13 opmerkingen:

  1. Mochten de bloemekes hier niet geweigerd worden: ik kocht ze over voor de zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goh, ik heb gehoord dat bloemekes de nieuwe piraten zijn :)

      Verwijderen
  2. Het moeten inderdad de beentjes zijn waarover ze klaagt want bovenaan is voldoende ruimte... de kleur en stofcombinatie zijn super...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, eenmaal je kind een jacobbroek gewoon is... Neen, echt een schoon broekje met smalle pijpkes! Zeg haar maar dat het haar flatteert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze went daar wel aan! Ze is een ander model broekje gewoon, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik laat Emi tegenwoordig zelf meekiezen......kans dat ze blij is is dan veel groter ;)

    Ik vind het broekje overigens prachtig in de gele kleur maar tja ik pas het niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volhouden hé, want ze is veel te mooi om in de kast te laten liggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad een heel schoontje! Spijtig dat ze hem niet aan wil....(dus dat staat mij ook nog te wachten met mijn 2 jarige....)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Iris aka "het buurmeisje"27 september 2012 om 13:02

    Ik kan er van meespreken, van een koppige doch superlieve dochter. Ik moet het dan ook niet alle dagen proberen, mijn willetje doordrijven wat kledijkeuze betreft. En toch doe ik vaak gewoon mijn goesting, want vaak wordt het dan achteraf toch nog een lievelingsstuk...Het gaat bij mijn Mona vaak om wennen aan iets nieuws. Bij mij vond ze de bambi stof die ik gekocht heb maandag mooi, maar... de achtergrond kleur van de bambietjes vond ze niet zo mooi. "Knip je die er uit mama?" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie broek ! Misschien draait ze nog bij, hopelijk toch.
    Leuk dat je meedoet aan mijn give away. Ik ben de toer aan het doen om de blogs te bezoeken van mijn volgers en nieuwe volgers, op ontdekkingstocht dus. Je hebt aan mij een volger bij.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen