dinsdag 18 september 2012

kudos, my hero*

 Ik heb al lang heel veel bewondering voor mensen die broekjes maken voor hun kroost. Die tirette, man dat lijkt me ingewikkeld! En die flap, hoe steek je in hemelsnaam die flap in die spriet (een gulp is geloof ik het schoon woord, ma da bezigt nu toch geen kat?? 'hey, uw gulp staat open!' neeeee, het is 'hey, uwen spriet staat open!')?
Ik bezie haar dan ook als mijn heldin! die schoon broekskes, da modelleke, die stofkes, maar vooral, die tiretten!

Ik had ook al eens verkondigd dat ik een Jacobversie met rits ging maken, en ja, wat ge zegt moet ge maar doen ook eh!
Ik kocht bij vermiljoen een schoon oranje ribfluweelstofje. Geweldig zacht! En zo een schoon kleur! dat ging het broekje worden.
Ja weer een jacobbroekje, maar deze keer zonder doorgestikte plooi waardoor het eigenlijk een heel ander model lijkt! En ik blijf de mooie discopijpen houden. Hoeraaaaa dus! (is dit nu onbewust bandwerk?) Ik ben zot van da patroontje jong! Komt daarbij dat ik in de H&M vorige week een pulleke kocht die perfect op het kleur broek als op het model broek zou gaan! Dus onder het moto: never change a winning team, nog een jacobke.

Ik hoor u nu ver denken: ja dat zal daar ook weer vre goed afgelopen zijn, kom maar op met die blunders!
En ik kan u zeggen: neenee, tis nie waar, tis effenaf goe gelopen!

Ik begon, vre op mijn gemakske, om 20u, en om 22u30 was de broek volledig afgewerkt. Tot zomen en knopen!
En ik kan zeggen, dat is eigenlijk niet zo heel moeilijk, nekeer dat je de stappen goed door hebt en kan volgen is het een piece of kak. De uitleg van Mamasha is echt goed!

Er was ook natuurlijk ook aandacht voor de details: Ik had nog een klein stukske paspel dat net groot genoeg was voor de 2 zakjes af te werken, had een geweldig schone knoop van, uiteraard, de rommelmarkt, en een rits in praktisch dezelfde kleuren.

Snoepjes smullen. Pulleke van de H&M, met super vosjes op!

Bij gebrek aan ons vosse kat Lucy kwam tijgerpoes Lola dan maar opdraven













paspel aan de zakjes en de schone rommelmarktknoop. En zo sprietstiksel! Jonges, hoe professioneel is datte!


Ik zette er nog een extra drukknoop aan zodat de tailleband schoon blijft zitten waar die moet zitten. De overtollige draadjes, die zijn nog niet allemaal weggeknipt zie ik nu :)
Maar zie, die rits! hoe schoon!
Gelukkig, dat ben ik oprecht.







* 'kudos my hero' wil zoveel zeggen als: respect voor mijn held, faam voor zijn daden.
Afkomstig uit het liedje My Hero van de Foo Fighters

30 opmerkingen:

  1. Zooo mooi! echt leuk met die blauwe paspel erbij!
    De vosjestrui is super en past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat is een prachtige tenue! Effenaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi ensemble, inderdaad. En 't is inderdaad een superbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Terecht ook, zo schoon!!! Ik kocht vorige week krek hetzelfde truike voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twas love at first sight! En vond het jammer dat ze die nie in mijn maat hadden!

      Verwijderen
  5. schoon! ben vandaag ook net stof gaan kopen voor de jacob. bij ons wordt het een rode. hoop dat ik qua afwerking er zo goed in slaag als bij u. tzou een eerste broek worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke proficiat voor die eerste rits! Die uitleg gebruik ik ook steeds als het zover is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. spriet ? da heb ik nu nog nooit gehoord sé !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh serieus? Uit welk godvergeten gat komt gij? :) hi is da algemeen aangenomen, ne spriet :)

      Verwijderen
  8. Inderdaad, mooi resultaat en fantastische combinatie met het voskestruitje....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allez, van vermiljoen dan nog. en ik was daar ook, zowaar!
    Ik ben heel trots op uw broek. En uw kunde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er stond er nog. Heb die zaterdag nie meegebracht, die had ik besteld. Echt superzacht!

      Verwijderen
  10. Superschoon en supergoe gedaan. ik heb dat nog niet gedurfd met een rits...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De max vind ik 'm, die oranje Jacob ! Maar echt, de max he !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Petje af, die rits, dat moet ik toch ook eens proberen! ;) Die kleurencombinatie is trouwens zeer geslaagd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh zeg, echt zo schoon! En da pulletje, de max zeg! Ik moet in de h&m geraken, No matter what! En die rits en die knoop zijn ook zo schoon, om van uw sprietstiksel nog maar te zwijgen! Goe gedaan! En zeg, zo een schoon complimentje, mercikes ze lieveke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een superbroekje is dat zeg!

    Ik hik al maanden tegen de broekrits aan, misschien dat patroon ook maar eens aanschaffen en in het diepe springen want ja het is heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, pfieuw, perfect gewoon. Ik ben helemaal fan. Zo schoon zeg.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. amai diene spriet ziet er nogal professioneel uit ze jong! schoon broekske, echt gelijk echt! en haar haar is ook zo cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het haar is een creatie van de kleuterjuf :) de papa kamt haar haar 's morgens ma ja, da is ne vent eh :) de juf maakt er dan iets van in de loop van de dag :)

      Verwijderen
  17. Goed gelukt! En dat truitje staat er prachtig bij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geweldig (de jacob blijft echt nen topper hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lol, spriet? Hier ook nog nooit van gehoord, wij zeggen gewoon "hey, uw rits staat open!"
    Mooie versie trouwens, de paspel en de knoop maken het inderdaad helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig broekske en heel schoon tenue'ke! Ik weet ook niet meer waarom ik ritsen zo angstaanjagend vond, dankzij mamasha zijn ze idd piece of kak :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt heel erg mooi! En goed bedacht met die extra drukknoop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. knap werk hoor, mila staat er heel mooi mee. en toffe combinatie met het vossentruitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij zeggen hier thuis "uw lowieke gaat vliege!" Geweldig mooie broek, en dat pulleke! Misschien dat ik nu eindelijk ook eens aan die Jacob durf beginnen ...

    BeantwoordenVerwijderen