maandag 3 september 2012

licht ontvlambaar...

Zoals iedereen wel weet was het vandaag de eerste schooldag! Ik nam geen verlof om mijn kleine meid naar school te doen, vond dat een beetje stom om haar naar school te doen en dan een hele dag thuis te zitten op mijn eentje. Maar ik kon haar wel gaan ophalen, dus dat was ook al iets.

Ik maakte een paar dagen geleden haar nieuwe jurk, zette alles klaar (jurk, ondergoed, t-shirt voor eronder, boekentas met boterhammetjes in,... alle de hele schoolboel) voor de papa zoals ik altijd doe en hij ging haar klaarmaken en brengen, zoals hij ook altijd doet. Ik gaf gisteren zelfs nog wat uitleg bij het klaargelegde gerief, je weet maar nooit, papa is tenslotte De Vent en dat is ook ma gewoon een vent...

Zo komt het dat we gisteren volgende conversatie hadden:
ikke: Vent, als ge morgen Mila da kleed aandoet moeten de knoopkes vanachter. Het lage deel is vooraan.
De Vent: ok, knoopkes vanachter, laag deel vooraan. Maar ik zie dat wel ze.
Ikke (ik ken hem, dubbenchecken kan geen kwaad!): waar moeten de knoopkes??
De Vent: achteraan! (op licht geïrriteerde toon)

Nu heb ik daar meestal geen klagen over als De Vent de dochter aankleedt, maar als je je dochter gaat gaan ophalen aan school, fier als een gieter omdat je het zelf zo een mooie jurk vindt, omdat de dochter heel flink was geweest en niet had geweend, en als je de voorgaande conversatie in gedachten hebt en je dan haar ziet lopen met die knoopkes vooraan, dan, lieve mensen, dan ben ik wat men noemt licht ontvlambaar...

bewijsmateriaal:



28 opmerkingen:

  1. Niet te geloven die venten !!! Toch best wel grappig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp dat wel!
    terwijl ik toch de rust zelfe ben;-)
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol!
    De mijne vist soms nog kleren uit de schuif met te-klein-goed en hij wou vanochtend de zoon zijn ravotschoenen aandoen. Daar heeft hij ook niet veel punten mee gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig! Maar aan haar gezichtje te zien had ze toch een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mijne is er zo ooit in geslaagd de oudste de kleren die klaar lagen voor de jongste aan te doen en omgekeerd. En dan moet je weten dat het een jongen en een meisje zijn met ruim 2.5jaar leeftijdsverschil...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh verschrikkelijk ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tsss tsss... en ook zo herkenbaar...
    Hier durven er wel eens "gedurfde" kleuren- of motievencombinaties uit de bus te komen als we de Vent (en de Zoon) laten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ooit in een t-shirt waarvan hij dacht dat het een jurkje was. 'Hij vond al dat het zo kort was'. Het kind liep gewoon in haar broekkousen met daar een t-shirt boven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whoohahaha! Ok, zooooooo erg is het hier blijkbaar nie :)

      Verwijderen
  9. Zo snel mogelijk zorgen dat dochter weet hoe het moet is mijn oplossing (neehee papa de knoopjes moeten áchter :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heeft het kind al eens geprobeerd een paar maand geleden met een bloesje waarvan de knopen ook achteraan zaten. Vent bleef beweren dat het gelijk papa zijn hemd was, knoopjes vooraan, en kind bleef zuren dat mama had gezegd dat de knoopjes achteraan waren... Papa heeft zijn zin doorgedreven , kind dus met een bloes achterstevoren aan naar school...

      Verwijderen
  10. echt schitterend! sorry annelies maar heb echt moeten lachen... heb jij geen labeltjes om er vanachter in te naaien?? dé truc om niet meer te missen he tussen achterkant en voorkant!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb er idd maar voor eigen kleertjes gebruik ik die normaal nie... Kraan da wel moeten beginnen doen jong :)

      Verwijderen
  11. Hahaha, zo grappig! Dit had net zo goed bij ons kunnen gebeuren. Mijn dochtertje noemt trouwens ook Mila :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schitterend! dit wordt vast en zeker een leuke anekdote... ook al vond mama het niet echt om te lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och het arme kind! Nou ja, als ze er zelf maar geen last van heeft gehad is er niet zo heel veel aan de hand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan me dit scenario perfect inbeelden. Vorig jaar ging de papa eens zwemmen met ons Emma. Dan toch moeten kloppen op de ruit vanuit de cafetaria: hij had haar zwempak ook achterstevoren aangedaan... Zijn reactie: "haar borstjes waren toch bedekt?"

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niet te geloven... dit is een echte man:)
    fijn weekend,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen