maandag 3 september 2012

want lood is mijn lievelingskleul!

Kinderkes, ze zijn ongewild grappig!
Mila praat vlot. Ze is er dan ook vroeg mee begonnen. Toen ze iets meer dan een jaar was kon ze al goed 3-woord-zinnetjes maken. En daar zijn in de loop van tijd alleen maar meer woorden bijgekomen.
Ne mens zou al es blij zijn als ze af en toe zou zwijgen!

Karakter, da heeft da kind ook. Meestal ben ik daar blij om, een beetje karakter kan nooit kwaad. Maar soms zou we gewilliger zijn geen kwaad kunnen (hoewel ik waarschijnlijk heel blij zijn als ze op haar 16e vooral haar karakter gaat hebben en het gewillige achterwege laat!).

Zo wil madam tegenwoordig volledige zeggenschap over welke stof er zal gebruikt worden voor haar kleertjes. Met heel veel enthousiasme viste ze dan ook de rode bolletjesstof  uit de stoffenkast. Want lood is mijn lievelingskleul eh mama! Ja, de 'R', dat is nog een stluikelblok. Die komt er niet altijd even vlot uit.

Het stofje kocht ik evenals deze op het stoffenspektakel in Gent ergens in februari. het zal vorig jaar in de collectie van Van Hassels. Ik heb op het punt gestaan om het rokje te kopen maar het prijzige etiketje hield me tegen. En ik ben reuzeblij dat ik het niet gekocht heb, want voor 4 euro de meter heb ik het stofje gekocht!  Ik kon dus zowat 20 meter kopen voor de prijs van het rokje... En ja garen kost nu ook nie zoveel...

Toen ik het stofje zag kon ik enkel denken: TAMMY!!!!
en ja dat is het dus geworden ook!

Het nieuwe favoriete spel is hier: verjaardagsfeestje! inclusief feesthoedjes dus...










Awel van zo een schoon gelukt rokske kan ik nu genieten ze :)

18 opmerkingen:

  1. Zo'n toffe madam, die dochter van u! En een heel schoon rokske!
    Mijn dochter beweerde dit weekend ook bij hoog en bij laag dat ze net zoals haar broer jarig was. Het kind heeft ook heel de tijd met een kroon opgelopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is een pracht-exemplaar: de dochter en het rokske!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het tof. Mooi en vooral grappig, dat van dat gewillig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is dan ook een pareltje geworden! En kom het heeft wel iets, eigenwijs gespuis in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En 't is inderdaad een schoontje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat tof! En zelfs met een bijpassend nagellakje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prijs uw dochter, want ze heeft smaak !!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet maar, 't is prachtig! En super vrolijk in combinatie met het T-shirtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede smaak heeft het meisje! Zo'n mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!!!En smaak heeft die dochter van uw rood is ook mijn kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw schoon rokske!!!!!
    heeft die van jou dat ook dat ze verjaardagen zo geweldig vindt? Hier is er regelmatig een knuffelbeest jarig en dan is dat een heel gedoe lol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat is hier ook regelmatig het favoriete spel :) dan is het feesten moet ze ook chips hebben, want ja dat krijgt ze juist als het feest is :) maar daar trap ik niet in zenne :)

      Verwijderen
  12. Ho maar zo herkenbaar! Lilith houdt ook geweldig van jarig zijn! Om de paar dagen is haar pop jarig, en dan moeten we zingen van "langsjallelefen" en maar hiep hiep hoera doen, echt grappig. En trouwens, een heel mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tammy is idd een heel leuk modelleke voor kleine meisjes met kleuterbuikjes. Een daar horen de willekes natuurlijk ook bij.... kan ik spijtig genoeg van meespreken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook ne grote Tammy-fan, keischoon, de deze!

    BeantwoordenVerwijderen