dinsdag 11 september 2012

winterwol

Ik had het al es gezegd, ik was aan het nadenken over een schoon winterkleedje in de wol.
het patroon lag eigenlijk al vrij snel vast, het zou de cowl neck jumper worden. Dat is een simpel patroon, heel eenvoudig, zit snel in elkaar en dat was iets wat dit stofje wel nodig had.

'Dit is een ideale gelegenheid om mijn tricot-trucjes te proberen die ik in de les heb geleerd!' dacht ik heel enthousiast! Ik heb (dit is GEEN verdoken reclame!) mijn overlock een jaartje geleden gekocht bij Mertens in Melle (waar je super goed wordt geholpen en waar de mensen altijd vriendelijk rondlopen!) en daar kan je dus ook 2 namiddagen les volgen, hoe goed te werken met dat ding. Samen met haar trok ik dus richting Melle, ergens in april.

Truc 1: ik ging de linten om de jurk vast te knopen draaien met de overlock-draait-tricot-in-een-wip-truc.

Wel ja, moest het gelukt zijn, ik zou der hier nie over schrijven eh, of toch niet zo uitvoerig! dat ging dus niet, ik kreeg langs geen kanten da lint gekeerd. Ok, het was ook geen tricot maar heel fijn geweven wol, dus ligt het niet aan de truc maar aan het stofke.
Ik had toch die linten nodig, dus stikte is ze gewoon en ging ze zo proberen draaien. Ook dat is grandioos mislukt. Na ongeveer 1u30 had ik bijna 1/4 van 1 lint gekeerd (ik had er 2 vandoen...) en had ik al meer draden van die wol losgetrokken dan wat anders.
Al een sjans da ik nen hamsteraar ben en van veel dingen een immense voorraad heb liggen! Zo had ik ook nog een pakje roos satijn biaislint liggen, ideale kleur en textuur om te gebruiken bij dit kleedje.

Truc 2 (en ik kan al zeggen dat deze wel is gelukt!): ik zou de mouwen en de zoom onderaan ook zomen met de overlock, lekker simpel en snel! En dat is het ook, dus veel meer interessants kan ik der nie over zeggen.









Ik had zo een schrik om het kleedje te klein te maken, of maar net gepast zodat ze het niet veel zou kunnen aandoen, dus ik heb de grootste maat gemaakt: een 5-6 jaar. Persoonlijk vind ik het nu nog wel meevallen. Het is wel wat aan de grote kant, maar ik hoop dat ze er dan volgend jaar ook nog wat geniet van zal hebben! Als ze er nog geen gaten heeft in getrokken natuurlijk...

Het stofje heb ik eens gekocht op een priveverkoop van een dame die haar reuzeverzameling stoffen wou inperken.
De geweldig schone schoenen komen van bij Raaf en Vos! Ik ben der zo verliefd op, op die botjes! En het kind ook! Dat belooft, als het kind een even grote schoenen-obssessie zal krijgen als haar moeder...

7 opmerkingen:

  1. Ze staat er super mee! En omzomen met de overlock, hoe doet ge dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat met fotootjes uitgelegd op de pagina overlockles bij Emma & Mona, da bespaart mij de moeite om het uit e leggen :)

      Verwijderen
  2. Wat een fantastisch geheel, prachtig stofje en die laarsjes zijn inderdaad echt heel mooi! Ik wou maar dat het hier niet altijd zo warm was, dan konden we hier ook op laarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ik een spijt dat ik niet meer in de kinderschoenen pas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig mooi kleedje! En die schoenen... Om verliefd op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen