zaterdag 13 oktober 2012

jammie time!

U hoeft nog niet alles te laten vallen en hierhien te komen, ik ben niet aan het koken! Ik maakte een nieuwe pyjama voor Mila, dat wel.

Mila heeft altijd zeker een stuk of 3 pyjama's in haar maat in de kast liggen, en dan een paar reserve in grotere maten. Maar toen ik een paar weken geleden de pyjamakast opentrok was die voorraad ineens weg. ''Waar waren al die pyjama's nu ineens heen?'' vroeg ik me wat verward af...
Tja, te klein geworden en nog geen tijd gehad om andere te halen!

Ik had al even het idee om er zelf eentje te maken, maar het was er nog niet van gekomen.

Een tijd geleden kocht ik een tricootje bij vermiljoen, met leuke girafbeesten op. Eerste plan voor de stof waren t-shirts voor jongens, maar toen de stof toekwam werd die geklasseerd als totaal niet stoer, en dus niet goed voor jongetjes, tenzij de jongetjes in kwestie nog geen 2 zijn geworden. En zo heb ik er niet echt veel ter beschikking.

Maar in combinatie met nog een lap groene nickyvelours, die ik 2 jaar geleden al kocht bij Koekepeertje (wat is dat toch lekker knuffelzacht die nickyvelours!) was het de perfecte pyjama!

Ik maakte alles wat op de groei, omdat het zonde zou zijn moest ze de pyjama maar 2 maand kunnen dragen.







het bovenstuk is een raglan t-shirt vanuit Ottobre, dezelfde als deze. Ik maakte maar 110 en dat is dus nog wat groot, maar lekker comfy ook voor een pyama!

De broek is een Japans modelleke uit 'Girly style wardrobe'. Het was al even geleden dat ik mijn boekjes er nog eens bijnam, dus de maten, dat was ook weer eventjes nadenken... Ik maakte een 120, maar dat is precies wel heel groot uitgevallen. Om dan de te lange pijpen niet te moeten afknippen zette ik onderaan ook boordstof, zo bloest dat wat rond de voet en trapt Mila niet op de broek.

Maar te groot of niet, het kind hoeft dus niet in haar blootje te slapen!


17 opmerkingen:

  1. stoer of niet, ik vind het heel mooi.
    pyama's staan hier ook al heel lang op het programma, maar dat lijkt er maar niet van te komen jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En een goed idee om die broek in nicky velours te maken. Ben ook van plan om een paar pyjama's te naaien, maar ik was er nog niet uit in welke stof ik de broek zou maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke pyjama, ik zou daar meteen een hele dag in rondlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het, het stapeltje dat plots te klein blijkt te zijn. Hier staan er ook nog enkele in de planning om te maken. Maar deze is echt PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel mooi. Ze zou er van mij de hele dag in mogen rondlopen,pyjama-zondag of zo :)
    Veel te mooi om met gaan te slapen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die groene tinten, hier zou ik dringend ook eens aan een pyjama moeten durven beginnen. leuk kamertje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige pyjama en wat een knap model!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij deden hier dezelfde vaststelling. Ons Janne blijkt vrij winterpyamaloos...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw meiske gaat hier nog lang plezier van hebben, supermooie pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm zeer mooi! Die zal zeker goed slapen en geen kou hebben deze winter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die kan er weer voor even tegen! En 't is een schoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooo, echt zo mooi ! En wat een prachtige roze kamer heeft Mila ! Zo knallen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de enige knal muur ze, de andere muren zijn zeer lichtgroen :)

      Verwijderen