maandag 12 november 2012

een oplossing

Het is hier eventjes stilletjes geweest, vanalles aan de hand gehad jong. Ge kent dat wel, druk hier, wa ziek en mottig daar, en voor ge het weet, dan zijt ge een maand verder en zijn er tal van dingen verwaarloosd.

Nogtans genoeg dingen om te doen! Ik had een heuse voorraad boeken ingeslagen! Spullerij, popperij en dan uiteindelijk ook HET boek (waar er zelfs een klein bedankje voor mij instaat :) en ja daar ben ik ook fier op!) HET boek waar ik al maaaaaanden met meeleef, HET boek waar ik dan ook enorm reikhalzend naar uitkeek, voor de vele schone dingen die er in staan, voor de toppatroontjes en de schoon foto's! Maar ook omdat ik al lang wist dat 1 van de patronen in het boek de feestjurk voor Mila zou worden met de kerstdagen die eraan komen. Kortom, geen tijd voor luilakkerij dus!

Maar toen ook het besef, dat dat toch wel veel spullerij, popperij en kledij is voor 1 kind. Het kind haar kasten puilen misschien een beetje uit.
Maar ook daar is een oplossing voor te vinden! In de vorm van een kleine baby, die dan ook bij ons thuis zal blijven wonen uiteraard, en die ik ten gepaste tijde kan voorzien van nieuwe zelfgemaakte spullerij, popperij en kledij.
Ja, inderdaad, u leest het goed, er komt hier een kleine jankende koter bij. Ergens halverwege juni, in den beginne van de zomer (toch iets wat ik schoon gepland heb gekregen), zullen wij verblijd worden met het gejank en vele bijhorende vuile pampers van een broertje of zusje voor Mila.

Dat was alvast de oplossing voor probleem 1: het vele naaiwerk en -goesting en te weinig kind om met dat naaiwerk iets te doen.

Waar hier overduidelijk GEEN rekening werd mee gehouden is  het feit dat ik die eerste maanden van een zwangerschap niet deug. Ik was even vergeten dat ik ook bij Mila uren doorbracht op de mat voor de wc, ik niets anders doe dan slapen (als ik van de mat voor de wc ben afgeraakt slaap ik wel in de zetel hoor, het slechts sporadisch dat ik slaap val op de pot, of beter, over de pot...), zagen en occasioneel emotioneel janken voor de stomste dingen ( met als treurig dieptepunt van het emotioneel janken de overwinning van karolien goris bij belgium's got talent. Ik heb dat niet eens gevolgd...)

Uiteraard is de productie van spullerij, popperij en kledij nu teruggevallen naar nul komma nul... En met de feestdagen in het vooruitzicht en de ellenlange lijst die ik nog ging maken, ziet dat er absoluut niet goed uit...

Hou u dus ook al maar klaar voor nog 7 maand geklaag en gezaag, want nu mag ik dat, ik ben zwanger dus ik mag dat ongegeneerd doen!

39 opmerkingen:

  1. Ah, eindelijk is het eruit en mag er gefeliciteerd worden!! Bij deze: gefeliciteerd, voor uzelve, de wc, de mat ervoor en de rest van het gezin! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera, hoera, een buikbewoner! Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke proficiat! (Allé, dat 'dikke' zal pas voor binnenkort zijn :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat! Hopelijk is het mottig zijn gauw gepasseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH!!! Proficiat meisie!!! Supernieuws (allez, die kleine baby, niet dat kotsen en wc-mat gedoe)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een dikke proficiat aan de mama, papa en toekomstige grote zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, waauw, wat een leuk nieuws! Proficiat meid. Hopelijk zijn de kwalen snel achter de rug. En anders zijn wij er wel om alles te aanhoren. Geen probleem. Laat u maar eens goed gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooooooooo een dikke proficiat! Zo'n fijn nieuws :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moh gij! Een superduperdikke proficiat! Hoplijk krijgt die kleine jankende koter een even schone naam als zijn/haar grote zus :)
    (als ik ooit een kind krijg, zo tegen dat ik de gezegende leeftijd van minimum 25 bereikt heb, wordt het sowieso een Mila. De toekomstige papa heeft maar akkoord te gaan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat! Als je geklaag en gezaag gebeuren met je eigen hilarische schrijfwijze vind ik het helemaal niet erg! Al hoop ik voor jou dat de mottige maanden gauw voorbij zijn. Zwanger zijn moet ook genieten kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat!!! Zo fijn een klein boeleke erbij! En die kwalen die gaan voorbij, het gejank ook (normaal gezien toch... ik zal ook te janken bij de overwinning van hoe heet ze nu al weer, al was het dan waarschijnlijk eerder van vermoeidheid :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat!! Ben al benieuwd naar die mini-outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hip hoi!!!!
    Uw naaimachine gaat overuren draaien, eens je door die mottige maanden bent!
    Veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat verdient een dikke proficiat, hopelijk is die misselijke periode snel voorbij,wat ga je leuke babyspulletjes kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super dikke proficiat!
    Ik ben nu bijna 15 weken van onze 3de spruit en jammer genoeg heb ik ook nog vlagen van misselijkheid (al een chance niet met overgeven, gewoon slecht voelen) en draaierigheid enz.
    Voor mij compleet nieuw want de andere 2 zwangerschappen waren altijd kei-goed (was alleen wat moe in het begin), ik hoopte na de 12 weken beter te zijn, maar heb de moed opgegeven ;-)
    Maar ben toch heel blij dat ik zwanger ben zenne haha :p het is zoals je zegt we mogen klagen omdat we zwanger zijn :p

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hipperdepipperdepip HOERA! hopelijk gaat het snel beter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooo, wat een nieuws ! Dikke proficiat ! (en van mij moogt ge ongegeneerd klagen en zagen, ik leef volledig met je mee op dat vlak) Nog even op de tanden ... het is het allemaal zoveel waard ! Kijk maar naar Mila ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. woehoeeew!!! ook al ken ik u alleen maar via blog, ik leef met u mee! Dikke proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat! Enneuh, zeer goed gepland, ik heb dat ook twee keer zo gepland ... Als je thuis kan zijn in de zomer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dikke proficiat meid! Ben zo blij voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och, ge moet nie zoveel compassie hebben met uw naasten. Laat iedereen lekker meegenieten van uw zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. super nieuws! een hele dikke proficiat! en ja, een zwangere vrouw mag zagen en klagen zoveel ze wil, ik kan ervan meespreken, of moet ik zeggen de man, die het zo vier keren heeft meegemaakt en moest aanhoren:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. :-) Mooie oplossing! Proficiat met je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. OMG, hier krak hetzelfde, alleen ietske vroeger en kdurfde het niet te schrijven...maar nu, proficiat, weet dat er nog iemand boven de pot hangt die haar nu richting ('t zal voor morgen zijn )post sleept :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh! Serieus??? Super! Ma schaap, de post presseert nie ze :)

      Verwijderen
  25. Oh plezant, een zomerkindje. Proficiat!
    Hebt ge trouwens mijn zaadjes al gekregen? Want ik had ze terug gekregen omdat de enveloppe te weinig gefrankeerd was (vond de post). :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alles gekregen meid! superbedankt! er komt nog een bedankje op de blog als ik van de wc-mat afgeraak :)

      Verwijderen
  26. We zullen uw gezaag hier dapper aanhoren! Een hele dikke proficiat want dit is echt ge-wel-dig nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een hele dikke proficiat !!! Nu heeft je dochtertje wel gelijk dat er een baby in de buik zit ;-)) !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Proficiat! Nog een inwonertje bij in Leeuwergem, de gemiddelde leeftijd zal serieus zakken :)

    BeantwoordenVerwijderen