donderdag 6 december 2012

bezigheden voor immobielen


Ik ben nog maar 13 weken ver, en ben dus helemaal nog niet immobiel in de enge zin van het woord. Maar echt mobiel en springlevend ben ik nu ook niet te noemen. Als ik niet ergens zit of lig, hang ik wel wat.
mijn naaiactiviteiten staan dan ook op een bedroevend laag pitje... Maar toch kriebelde het om wat creatieve dingen te doen.

Pinterest en ik zijn tegenwoordig dikke vrienden (dat kan ik al liggend via de Ipad doen) en ik kwam wel een paar leuke kerstgerelateerde dingen tegen.

Een daarvan waren fimo kerstboomkes in een pot 'sneeuw'. Ik dus op ne goeien dag een hoop fimo gaan kopen, kind in bed gestoken en met de grote-mensen-plastesiene beginnen spelen.
Ik kocht Fimo soft omdat dat, had ik gelezen, makkelijker kneedbaar is dan de gewone. Ik wil nu liever niet weten hoe slecht die gewone fimo kneedbaar is, maar op die soft zat nie veel stoef. Geeft ook geweldig veel kleur af, effenaf een vuiligheid eigenlijk, ma bon, mijn kerstbomen zijn een feit! jui!


Het zijn Ipad foto's, dus kwalitatief niet de allersterkste.


Nog een project voor immobielen zijn stempels snijden. Das ook maar gewoon zitten en snijden uiteindelijk. Veel valt daar niet over te zeggen, het werd een poezebeest en een feestvlaggetjesslinger (moest ik scrabble spelen, daar zou ik nu es mee kunnen uitpakken sie!)


en azo is ne mens al rap content eh.

En voor we hier afbreuk doen aan het ziek-zijn: Dit bericht en de bijhorende creatieve uitspatting werd al ergens begin vorige week gemaakt, de foto's kwamen er gewoon niet van. Nu ben ik een heel klein ziek vogeltje dat in de zetel ligt omdat ze anders nog mottiger wordt dan ze al is. Awoe aan de griep en keelontstekingen!

10 opmerkingen:

  1. Toch mooie maaksels! Verzorg je goed, in het Kortrijkse is de bof op toer en dat is niet goed voor zwangeren (dus niet te veel kussen geven ...).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel beterschap in ieder geval! uw boomkes zijn schoon geworden trouwens :-) (de stempels ook hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks de malaise toch heel mooie maaksels! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha voor de feestvlaggetjesslinger :) veel beterschap jongske!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ze zijn wel erg leuk geworden,die boompjes ! En veel beterschap hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook wel eens stempels maken maar uit wat snijd je die dan? Een gom? Of bestaat daar deftig gerief voor? (ik ben dus een stempel-leek)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snij die inderdaad uit gom, uit de axion of de Hema. Ik vind het ideaal materiaal. Je kan zo een soort mat in silicone kopen speciaal om stempels te maken maar ik vind dat heel dun (meer kans op een gat maken!) en vooral heeeeel stijf en moeilijk te snijden. De gom is ook lekker goedkoop! Stempelgutsen kocht ik in de banier.

      Verwijderen
  7. Ocharme zeg, ondanks het superschattige kersttafereeltje voele je gewoon je ellendige stemming door gans je berichtje ... ik duim dat je je snel wat beter mag voelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een kersttafereeltje dat mij inspireert! Veel mooier dan een boom of krans of wat dan ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij ook dertien weken? Dan zijn wij denk ik net even ver. Los daarvan: ik ben ook redelijk immobiel hoor, en naaien komt er hier enkel van tijdens de naailes. Je wil niet weten hoe lang ik al aan mijn kleedje bezig ben! Stempels maken staat hier dan ook weer op de planning voor binnenkort, om mijn kerstkaartjes mee op te smukken.
    Het betert wel hoor! (of dat maak ik mezelf toch wijs :-) )

    BeantwoordenVerwijderen