vrijdag 7 december 2012

Feest met obstakels

Ik plande al een maand of 2 de feestjurk voor Mila. De jurk dus voor de kerstperiode. Ik kocht deze zomer hier een meterke petit pan en wist dat dit dé stof voor de feestjurk zou worden! De stof had ik dus al.
Ik plande mijn jurk uit lieve Griet haar boek, en zag het al helemaal voor me! Het zou nen 'indiaan' worden, met schuine streepkes!

Maar een centimetertje foetus zorgde ervoor dat heel mijn maak-planning naar de vaantjes was... Ik ben in zijn geheel bijna 5 weken bezig geweest met dat kleed. Dan duurde het ook nog eens 3 weken voor er foto's kwamen... Ik kan nu wel zeggen dat ik blij ben dat het eindelijk af is...
Week1: Ik begon, tussen wat verblijven voor mijne wc door, met het tekenen van het patroon. Ongeveer een uur of 3 heeft me dat gekost, tekenen, wc, tekenen, wc,...
De moed ontbrak me om de stof al te knippen, dat bleef dus nog een weekje liggen...

Week 2: patroondelen werden gespeld en voeringstof gezocht. Er werd opgemerkt dat de indiaanjurk niet schoon ging gaan bij de stof voor het bovenstuk. De streepjes zouden verdwijnen in de print. Er werd dus een gewoon bovenstuk getekend. Er werd opnieuw gespeld en toen eindelijk ook geknipt. Alles werd ook al eens gestreken. Toen was ook de fut van week 2 helemaal opgebruikt.

Week 3: ik vond dat de voering voor het bovenstuk eigenlijk echt slecht was. Er zat rek in, was niet deftig aan de katoen te stikken... Er werd gezocht naar een alternatief, er werd een alternatief geknipt en toen was ik te moe om verder te doen.

Week 4: De frequentie van de wc-visitaties nam al wat af. Het bovenstuk werd in elkaar gezet. En toen werd dat toch wel wat klein bevonden... Ik had de maat getekend die ik haar ook deze zomer had gemaakt, even niet aan gedacht dat Mila ook wel is gegroeid... Er werd gevloek en gegodverdommed. En toen werd er weer gerust.

Week 5: Er was nog genoeg stof om een groter bovenstuk te tekenen, dat werd dan ook gedaan. Maar er was niet meer genoeg stof om een nieuwe plooirok te tekenen. Deze werd dan maar aangepast alain provist. De plooi werd wel gestikt maar is wel kleiner dan de bedoeling is. ma bon, we klagen nie, er is een plooi. De jurk is af voor kerst, ik ben content, kind is content. De jurk is nu wel vrij basic uitgevallen, ma kom, de stof is op zich wel mooi genoeg om er iets leuk van te maken.

Week 8 a 9: er werden eindelijk es wat foto's genomen.









Nu zou ik dringend es moeten beginnen aan de rest van mijn waslijst, maar eerst wat rusten. En misschien nog es over de pot gaan hangen...


13 opmerkingen:

  1. als het een troost mag zijn, ik vind het heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was zeker wel de moeite waard! Basic jurkje, vind je? Die rode kousen, het rode elastiekje en het blauwe strikje maken het echt wel helemaal af hoor! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot geworden, da's echt. Een dametje in spé, die Mila. En wees content dat uw kleed af is, want uw kindeke is er prachtig mee. En ik moet aan het mijne nog beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, wat een miserie zeg :D Gelukkig mag het resultaat wel gezien zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Amai, ze is toch wel groter en 'ouder' geworden precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zéér herkenbaar hier :-). Mooie jurk is het wel geworden. En amai, Mila is heel fel veranderd vind ik. Zo'n dametje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe het u niet na. En ik ben niet eens zwanger. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amaai ge geraakt al tot uw stikmachine :) we boeken vooruit gang :p Waar haaldje je haar souspulleke met die strik, zo schoon! (allez tkleedje ook hé)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijdje geleden al gekocht in de jbc, mijn souspullekeswahalla :)

      Verwijderen
  9. Echt een schoon kleedje zeg! En Mila, die is zo keihard veranderd!!!

    BeantwoordenVerwijderen