maandag 17 december 2012

Rosalie en haar garderobe

Ik lijk de laatste week een beetje energie terug te vinden, wie had dat nog gedacht! Daar moet ik dus van profiteren!
En gezien huiselijke taken nooit mijn prioriteit krijgen (hoewel ik nu echt wel dringend de was moet wegleggen: ik heb geen enkele mand over, ze zijn alle 3 gevuld met propere gestreken was. Maar de vuile-was-ton puilt nu uit... Ofwel moet ik maar wat wasmanden bijkopen, en wat ondergoed...) heb ik me gesmeten op een project dat al van ergens in september op de agenda staat.

Toen het boek van Tante Hilde uitkwam ben ik als een hazewind (een gepensioneerd en kreupel exemplaar weliswaar) naar de boekhandel gelopen om er een te kopen Want dat ging het kerstcadeau worden voor Mila, een mooie pop met kleertjes. Ideaal om mijn restjesmand es in te duiken.
Maar toen werd ik mottig en moe en kwam er niets van mijn plannen in huis.
Reden te meer om van mijn nieuw energiepeil te profiteren, gezien kerst al over minder dan een weekje is!

Poppemie werd getekend en geknipt, in vleeskleurig laken uit de kringwinkel. Ik heb een poging gedaan 'nieuwe' stof te vinden in de gepaste kleur, maar na 3 stoffenwinkels heb ik de moed opgegeven. Verder dan flest lichtroos of hevig varkentjesroos was er niet te vinden. Blijkbaar is de mix van varkentjesroos en zalmroos niet zo populair, geen idee hoe dat zou kunnen komen!

Het maken van de pop vond ik echt super om te doen, valt heel goed mee qua moeilijkheid, dankzij de super uitleg in het boek. Ik koos een meisjespop in hare puren, omdat ik toch een hoop kleertjes ging maken.

Ook de kleertjes waren een tof om te maken. Bij poppekleertjes steekt dat al niet zo nauw als de naad niet heel recht loopt, en mogen er wat draadjes uit de zijnaden steken. My cup of tea.

En zo kwamen we dus bij ons nieuwe familielid dat momenteel wel nog een weekje in een inpakpapiertje moet wachten op haar nieuwe moedertje. Rosalie is geboren! En zoals het een dame betaamt ten huize Liezewiezewoes, heeft ze toch al meer dan 1 paar schoenen.

Rosalie met een stolpplooijurkje en rode leren schoenen met sterrendetail

1e kant van een omkeerbare zomerjurk

de flowerpowerbroek met groene blouse met lange mouwen

zomer roze blouse met korte mouwen, veelkleurige a-lijnrok en bruin lederen schoenen met sterrendetail

andere kant van de omkeerbare zomerjurk

Een dame moet toch keuze hebben in haar kleerkast, ook al is ze een pop.

19 opmerkingen:

  1. Supermooi! Zo goed gelukt! Echt knap! Blij voor jou dat je je al wat beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er een felle meid uit, die Rosalie... Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kleerkast! Zalig :) Waar hij jij je leder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is zo nepleder, gekocht in De Strek in ledeberg. 5 euro voor een meter en in enorm veel kleurkes te krijgen!

      Verwijderen
    2. Merci voor de tip! Dan moet ik daar es langs, want ik heb camelkleurig leder liggen (na een laaaange zoektoch) waar ik eigenlijk toch niet helemaal tevreden over ben. Knappe Rosalie trouwens!

      Verwijderen
  4. Nog mooier als ik de tekst er bij lees.
    Dat Milaprinsesje gaat zo blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Modeshow!!! daar ben ik altijd voor te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die foto met haar knie opgetrokken is geweldig! De pop ook natuurlijk. :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ma heb pas achteraf gezien dat die foto wel wa flou is ma kom :)

      Verwijderen
  7. Jouw energiepeil is serieus gestegen ! Met een prachtige Rosalie als resultaat ... er zal er eentje blij zijn op kerstavond !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha geweldig! Prachtig popje en die kleertjes zijn ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Even antwoorden op je vraagje: de krulletjes leerde ik van de tante hilde zelf: je haakt met grote lussen de wol en maakt ze vervolgens nat. Laten drogen en losmaken! Zij haakte na het vastmaken op de pop, zo heb je krulletjes die wat verder beginnen. Ik heb vooraf de hele bol gehaakt en heb dan de pruikjes gemaakt.
    De krullen zijn behoorlijk hevig... maar ik hoop dat ze na verloop van tijd wat zullen uitzakken want mijn echt Nina heeft krulletjes zoals mila.Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar wauw zeg, wat een garderobe!!! Daar zal Mila super content mee geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen