zaterdag 19 januari 2013

bombastische bloemenpracht

Een maand of 2 geleden zag ik bij 1 van mijn favoriete stofparadijsjes een prachtige Liberty. Daar zag ik meteen Mila haar verjaardagsjurk in! Mooi, romantisch, zwierig en meisjesachtig! Dat had ik voor ogen. Ik had ook al het perfecte modelleke jurk voor ogen. eentje uit hét boek, meer bepaald pagina 83.

Ok, het feit dat tijdens de fotoshoot dat voor mij het allermooiste jurkje was, met een gewoon te schattig-voor-woorden kind erin, met zo een mooie schoentjes aan, heeft misschien mijn beeld vertroebeld. Maar ik moest en ik zou die jurk maken met een rimpelrok eraan.
Al gauw bleek ook dat rimpelrok de enige optie zou zijn gezien ik niet genoeg stof had om er een andere rok onder te zetten.

Bij het ineen steken van het bovenstuk was ik verliefd, da ging zo schoon worden, jongens, echt, gewoon perfect! Ik had geheel toevallig het perfecte roos overlockgaren en mijn rolzoomkes waren nog nooit zo schoon gelukt. Ge leest het al, geluk en euforie alom!

En u kan het ook al raden, de euforie en dat geluk, dat kan nie blijven duren eh, ahnee, want Liezewiezewoes, die is nie voor alle sjans van de wereld geboren. Als der iets kan fout lopen, is da meestal bij mij.

De rok ging dus aan mijn perfecte bovenstuk, de rits werd erin gestoken, de jurk werd op een kapstok gehangen om te bewonderen. En toen, toen dacht ik 'baaaaaaahhhhhhh, precies toch nie wa ik ervan dacht dat het ging zijn...'
Het was nogal bombastisch, nogal veel vond ik. maar dat was duidelijk niet de mening van het kind, want die was weg van haar prinsessenjurk! Ik moet wel zeggen, na de jurk geweldig te lijf te gaan met veeeeel stoom uit mijn strijkijzer, was dat bombastiche wel wat in de plooi te houden.




het perfecte rolzoomke!

ze ziet er niet ongewoon breed uit vind ik, dus kom, da valt wel mee eh dan.




Qua compromis ging dat dan als volgt: ze mag de jurk uiteraard aandoen, maar het zal niet haar verjaardagsjurk worden. Madam had trouwens een heel eigen idee over de stof voor haar verjaardagsjurk!


13 opmerkingen:

  1. Daar mag jouw Mila toch wel trots mee rondlopen zeker! Ik vind het jurkje wel mooi (voor in de zomer en in de winter). Benieuwd welke de tweede versie wordt, met haar stof ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een prachtig kleedje! Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé jong ! Daar staat uw dochter toch beeldig mee ... zeker met perfect passend truitje en kousen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. das het voordeel van hamsteren :D Ik had toevallig een rolkraagtruitje en broekkousjes liggen die er op passen!
      En ja nu ze het eens aan heeft gehad vind ik het eigenlijk wel enorm geslaagd :D maar ze wil nu echt perse de stof met sterretjes voor haar verjaardagsjurk :D

      Verwijderen
  4. Oh, ik vind bombastische en volle jurkjes net zo schoon bij kleine meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi stofje en heel mooi modelletje !
    chantacaro.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind het toch mooi hoor, ben ook heel benieuwd naar haar idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. uw dochterlief trekt haar daar precies helemaal niets van aan , van uw kopzorgen!!
    Ik vind dat het precies nog allemaal heel goed meevalt, mijn dochter zou precies dezelfde willen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da zal wel zijn dat ze daar weg van is uw prinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tot op een bepaalde leeftijd is bombastisch prinsesachtig mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bespeur ik hier een licht perfectionistische moeder? Zo één die haar dochter in dé perfecte verjaardagsjurk wil hijsen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu,ik er Ov. Nadenk, ja, precies wel... Oh my god wanneer ben ik zo geworden? Het zullen de hormonen zijn...

      Verwijderen