woensdag 16 januari 2013

Chronisch tekort

Dat klinkt hier al serieuzer dan het zal worden, ik wil u nu al gerust stellen!

U weet waarschijnlijk wel al dat er half juni een kleine janker zijn of haar intrede zal doen.
Ik krijg veel de vraag hoe Mila dat oppakt. Wel goed! Ze is heel fier en blij dat ze grote zus zal worden. De baby krijgt nu ook al kusjes en knuffeltjes op de buik! Geweldig aandoenlijk om te zien, zeker met een ton hormonen die door je lijf gieren.

Nu is Mila dus heel content dat ze grote zus zal worden, maar enkel als we spreken van grote zus worden van een kleine zus... Een broertje, dat ziet ze niet zitten. Erger nog, er heeft zich al een heuse scène voorgedaan in een kinderwinkel waar ze me alle geweld een roze pyama wou meenemen voor de baby die ik niet wou meenemen omdat we nog niet weten wat we gaan krijgen in juni.

Nu probeer ik haar al duidelijk te maken dat we een broertje ook gaan moeten houden, we kunnen het immers niet ruilen...
Waarop ik volgende oplossing kreeg aangeboden:
"ok mama, als het een jongen is dan mag die met mijn blauwe pony spelen want blauw is voor jongens en roos is voor meisjes eh. Maar mama, dan moeten wel nog blauwe pony's gaan kopen want ik heb maar 1 blauwe pony."

Zo simpel kan het dus soms zijn. Nu is het nog even spannend wachten tot maandag, dan ben ik al halfweg en hebben we nog eens een echo. Nu hopen dat dat kindeke een beetje onzedelijk met de benen open zal liggen.

13 opmerkingen:

  1. :-)) De simpele werkwijze van een kleuterverstand, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk vind ik die complexloosheid van denken!

      Verwijderen
  2. Ze zal wel snel verkocht zijn als ze de levende pop echt ziet. En jongen-meisje, dat maakt dan niet zo veel meer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk toch, als ze zulke "logische redeneringen" opbouwen. Hier is het net omgekeerd, Lilith wil absoluut een broertje hebben. Ben een keer curieus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eenmaal de baby er zal zijn, zal het wel niet meer uitmaken hoor, denk ik ;-) ... en zo'n baby'tje speelt toch nog niet direct, hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha zo herkenbaar! Mijn dochter wou ook een zusje, maar nu zou ze haar broer voor geen geld willen missen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kindelogica kan soms zo schitterend zijn, daar kunnen wij nog van leren! Benieuwd wat het wordt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo grappig! Hier wil de ene een jongen, de andere een meisje,... En dan hoor ik het soms ook weer andersom, of,... maar mama,..., ik kan eigenlijk niet zo goed kiezen, is er ook al uitgekomen.
    Wij weten het geslacht al van de 12-weken echo, maar ik ben wel benieuwd of dat op de 22-weken echo bevestigd zal worden.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge moet u niet ongerust maken, als het een broertje is zal hij even welkom zijn als een zusje. Hier wordt kleine broer overal meegesleurd, hij krijgt speltjes in zijn haar en wordt geschminkt. De compromitterende foto's gaan we later projecteren op zijn trouwfeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha spannend! En soms hoeven oplossingen helemaal niet lastig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen