maandag 28 januari 2013

De ster van het moment

Ik had al eens gezegd dat ik bezig ben met de verjaardagsjurk van Mila.
En dat madam ook al de stof had gekozen voor die jurk. Vorige week ergens kreeg ik een pakje uit de verre States, u weet wel, die van Amerika, met een paar schoon stofjes erin!

1 van die stofjes was een witteke met heeeeeel veel kleurige sterretjes erop. Toen Mila dat stofje zag, heeft ze het direct aangeslagen want die was voor haar, niet voor kleine zus. 'Ga ja daar iets uit maken voor mijn verjaardag mammie?' vroeg ze met een lief piepstemmetje. Af en toe zit er wat verantwoord moederschap in mij, dus als verantwoorde moeder ging ik in op de vraag van mijn dochter.
Ik had mij wat mispakt aan de afmetingen van een quarter (ja in die verre States moet je bestellen in quarters) en een cirkelrok kreeg ik er niet meer uit, ma bon, iets tussen een rechte rok en cirkelrok ging nog wel.
Voor es iets anders te hebben en een kleurdetailke aan te brengen tekende ik een kraagje aan de jurk. Het is geen volledige kraag, ze zit vastgestikt in de schoudernaden. Om dat voor de eerste keer te tekenen moet je nu ook niet te zot willen doen, begin met een halve kraag! dacht ik bij mezelf. En kijk, dat is precies nie slecht gelukt.

de Jules, Mila haar favoriete knuffel. Jammer genoeg moet die meestal in de klas blijven.






Stofje: the fat quarter shop (Michael Miller)
schoentjes: Pèpè bij Raaf en Vos

18 opmerkingen:

  1. Hier wordt ook veel van ' over den oceaan' besteld....scheelt toch wel wat in prijs!
    Lief jurkje en dito schoentjes......
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is er duidelijk zot van, zowel van het kleedje als van Jules!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk geheel! zal me misschien toch eens moeten wagen aan een overzeese bestelling....leuke schoentjes ook trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schattig,als ik een kraagje zie en zo een lieflijk meisje,tja dan smelt ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super schattig! En die schoenen, waauw.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat kind is helemaal gesteld voor haar eigenste feest. En er zal nog wel genoeg stof over zijn voor zus, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog genoeg stof voor een kroon en misschien wat kleinen brol in de genre van een bloem, ma niet genoeg om kleine zus in te hullen :)

      Verwijderen
  7. In het begin dat ik naaide bestelde ik vaak in Amerika, altijd 1 yard of zelfs halve yards (what was I thinking!) en nu zit ik hier met al die lappen die te klein zijn om er nog jurkjes uit te krijgen voor de grote dochter... En laat ik nu een kleedjesmens zijn, en geen rokjesmens... Heb er ondertussen zelfs al een hoop opnieuw verkocht :) Jammer, want ze waren zo mooi! Jouw sterrenstofje is ook super, en die schoenen! SMELT! Kost dat eigenlijk veel, zo'n pepe's? Ik vind dat er altijd zo duur uitzien :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goh, die pèpè's kosten niet meer dan andere kwaliteitsschoentjes. Voor dit paar heb ik dacht ik 120 euro betaald. ik geef dat liever uit aan een paar goeie degelijke schoenen dan aan 2 paar die op nie veel trekken. Geen slecht woord van den brantano ze, maar ik he bdaar al 2 keer een paar schoenen gekocht voor Mila, alle 2 om en bij de 60-70 euro en na een week waren die echt al kapot. Stof die los kwam, gespen die afpelden... Ik heb nu al 3 jaar op rij pèpè zomerschoenen, en nog geen moment miserie mee gehad! zijn geld zeker waard!

      Verwijderen
  8. Jij hebt je meisje weer superblij gemaakt ! En nog wat blijer als ze er volgend jaar misschien ook nog wel in kan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja tis nog wa aan de lange kant eh, ma dan kan ze er idd langer in :)

      Verwijderen
  9. Supermooi!! En bij jou wordt het dus een meisje? Super, twee meiden! - En nee, ik ga niet onthullen wat het bij ons wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze gaat veel geniet hebben van de jurk en de schoentjes. En zie ze stralen op de foto's!
    De kroon moet ook nog assortie vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen