woensdag 23 januari 2013

een kort moment van verbijstering


Een dikke week geleden stond de tv op 'iedereen beroemd' en de pendelquiz stelde de vraag: Hoeveel jassen koopt een vrouw gemiddeld in haar volwassen leven?
Het antwoord was 248 stuks. Dat vond De Vent serieus overdreven. Kom, zo zotjes vind ik dat nog niet. Je hebt jasjes nodig in alle diktes en lengtes! Een zomerjas, winterjas, jeansjas, sportieve jas, gekleede jas, extra dikke jas, ski-jas, blazers,... en dan ook nog verschillende kleuren, want ja niet alle kleuren passen op alles uiteraard! En dan te rekenen dat dit in je hele volwassen leven is! Dat is een zuinig exemplaar, die gemiddelde vrouw!
 
Ik vond dan ook hier het artikel waarop de vraag was gebaseerd.
Wat een gemiddeld vrouw dan nog zo in haar kast heeft hangen gedurende de jaren??
620 jurkjes
434 paar schoenen
310 rokjes
1116 topjes
558 broeken
372 truien
 
Dit is dan wel in het gemiddelde volwassen leven van de vrouw, daar gaan nog eens 18 jaar 'kinderjaren' aan vooraf. waarin ook jurkjes, rokjes, broeken, schoenen,... gekocht worden. En al die schattige jurkjes! die mooie schoentjes!
Ik kan u dus wel zeggen dat De Vent eventjes schrok toen madam de gyneacoloog ons maandag zei: 'Er zit een meisje in de buik' om daarna er geheel toepasselijk achter te zeggen: 'begin al maar te sparen mijnheer, met 2 dochters!'. Om maar te zwijgen van de mama...
 
Momenteel is De Vent geheel hersteld van die eerste schok en ziet hij vooral het voordeel in van de recyclage van het speelgoed! Mannen zijn toch praktische wezens.
Maar nu moet u me excuseren, ik moet dochter 2 in spe van een garderobe voorzien! En daarbij dochter 1 niet uit het oog verliezen uiteraard!

21 opmerkingen:

  1. ah, geweldig!!

    (en drie meisjes recyleert nog beter!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat!
    I second Heidi van hierboven. 3 dochters is nog voordeliger ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Derde keer, goeie keer, mijn vingers zijn te dik voor zo'n touchscreentoestanden. Ik wilde dus zeggen : HOERA, nog n dochter, dat is écht voordeliger, op àlle vlakken! Proficiat!

      Verwijderen
    3. de vorige reacties waren nogtans grappig, toen ik ze voor de 2e keer las :D

      Verwijderen
  4. Ooh, proficiat !!! Een meisje ! Ik zou in de wolken zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met de toekomstige dochter! Ik moet toegeven dat ik toch ook schrik van die aantallen hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik hoorde dat ook op de radio en was toch echt wel geschrokken. ik koop geenens een jas per jaar, ik kom echt niet aan dat aantal ! Zelfs niet aan de helft ! wat ook wil zeggen dat er andere vrouwen zijn die flink boven dat aantal zitten want het ging om een gemiddelde...
    Maar ...
    HEEL ERG PROFOCIAT met de komende dochter !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt nog meer leuke jurkjes naaien! Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wij weten het nog niet maar na het lezen van bovenstaande zou'n jongen ons niet slecht uitkomen, verbouwingen enzo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm, ik kan me echt niet voorstellen dat ik zoveel koop, maar ben dan op dat gebied ook geen echte vrouw haha, shoppen doe ik niet super graag :p
    Proficiat met de 2de dochter! Hier wordt het 3de kindje een zoontje en de dochter gaat dus de middelste zijn.
    Die gaat haar mannetje mogen staan met al dat mannengeweld :p, maar dat komt wel in orde héhé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. whoehjaaaa hier 3 meiden en nummer 4 ( nog onbekend ) op komst... en geloofd mij... dah nummer 2 en 3 krijgen evenveel speelgoed en nieuwe rokjes en jurkjes dan nummer 1 he....

    dah krijgt dubbel zoveel zelfs... t nieuwe ( t hoeft toch niet altijd van een ander... ) en t oude ( kan nog wel een ronde mee )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niets zo leuk als met de dochters kleren passen, naaien, kopen. Hebe is binnenkort 4, maar super boos als ze niet mee mag gaan winkelen. En ondanks haar kleuterleeftijd doet ze dat al goed.
    By the way: proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. proficiat !!! Hier ziet de oudste zoon meer af van de jongere zussen dan de papa ... hij heet ze "de 2 kettingzagen ".

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jeeeej een meisje! proficiat!! Ik heb ook al meeegamooie dingen gezien voor als de moment er ooit is :D Oja en nog ffkes reclame voor n vriendin ;) bij Annapops hebben ze ook enoooorm schattige schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een dikke proficiat!
    Mijn eerste twee zijn ook meisjes ( praktisch!) en daarna kwamen er nog een hele reeks achter....:)

    BeantwoordenVerwijderen