woensdag 9 januari 2013

verdikke toch

Die kleine baby in mijn buik, daar ga ik nog es een hartig woordeke mee moeten klappen peins ik...
Niet alleen laat dat klein geval mij opzwellen als een ballon, neenee, mijnheer of madam vindt het ook vandoen om al mijn weerstand in te pikken!

Na een geweldige snotvalling en een toffe hevige griep, mag ik enorme snotvalling nummer 2 welkom heten.
Inclusief hoesten en groen slijm, maar verdere details, die ga ik u besparen.

Buiten thymo septine siroop en echinaforce druppelkes van dr Vogel blijk ik nie veel te mogen pakken. Maar heeft er toch nog iemand een huis-, tuin- of keukenmiddeltje dat me kan helpen?

16 opmerkingen:

  1. ocharme... Buiten fysiologisch water voor de neus en een tas thee met citroen en honing ken ik niet veel truken...
    Laat u soigneren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Rituals is er een bodyscrub die echt wonderen doet. Althans bij mij werkt het goed.
    http://www.rituals.com/nl-nl/product/himalaya-wisdom-20
    Door de mint gaat alles open en das heel prettig met snot en hoofdpijndingetjes.
    Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik in november gekregen heb van de gynaecologe heette Locabiotal. Een immens viezig goedje dat je in keel en neus moet spuiten, maar 't helpt!! Al de rest hielp bij mij niets nada noppes. Wel op voorschrift... Courage!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ajuin in stukken snijden en naast jouw bed zetten. Nog meer water drinken dan anders en rusten! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tijmthee vind ik een wondermiddel voor snot & slijmen. Gewoonlijk combineer ik een zakje appelthee met wat gedroogde tijm in heet water. Mirakels. Maar ik doe geen belofte, want uw lichaam, dat is het mijne natuurlijk niet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ALTIJD gebaat bij heet water met citroen en flink wat stukken gember. Ontstekingswerend, zo zei een Chinees in Hongkong mij ooit. Ik geloof hem! (en een beetje honing erbij als ge 't echt niet lekker vindt)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vicks smeren zou ook wel eens kunnen helpen. Ecaluptus in potjes op de verwarming zetten, kan die verdampen, maakt de lucht vochtig, en zet de luchtwegen open.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. blijkbaar is vicks nie toegestaan voor zwangeren, anders doe ik da ook :) iets met miskraamopwekkende stoffen ofzo.

      Verwijderen
  8. eucalyptus hebben ze mij afgeraden omdat de longskes van de baby zou kunnen doen verkrampen. Zelfs in den buik al... Wat mij geweldig goed helpt: rhino-horn, spoelen met warm water en zout. Een beetje een vies gevoel in het begin, en ge moet den truc wel wat leren, maar nu kan ik mij in mijn zwangerschap sinusitis-vrij houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wou net hetzelfde zeggen als Griet, had deze week ook een ajuin staan naast bed. Ik hoop wel dat de geur je achteraf dan niet misselijk maakt ;-) Of eens goed dampen met een doek over je hoofd ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ajuin is uitgesloten, tenzij ik ook de hele nacht met mijn hoofd in een emmer wil hangen :)

      Verwijderen
  10. Ik zit er ook mee, jong.Al sinds begin november verstopte neus, gevoel dat het er vol snot zit en er komt niets. Heel vervelend,echt gevoel dat ik soms naar adem moet snakken...
    Ik mag enkel spoelen, spoelen, maar helpt niet. Alles van vicks, en eucalyptus mag niet... Die homeopathische neusdruppels durfde apotheker mij ook niet verkopen,omdat symbooltje van zwangere niet opstaat. Ik hoop dat gynaecoloog mij volgende week iets kan voorschrijven.
    Veel beterschap en snel wat zonne-energie gewenst.
    Sofie M.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeioei, bij jou ook miserie alle :) Ik spuit voor ik ga slapen wel es in mijn neus met een nessivine voor kinderen, kwestie van niet heel te stikken terwijl ik slaap :) Maar nu is de miserie: 's nachts wakker worden in een hoestbui en dan ook als gevolg daarvan minstens 1u wakker liggen... niet leuk!
      jij ook veel beterschap!

      Verwijderen
  11. Homeopatische druppels Rhinopulsan (nr. 49 van Vanocomplex) werken bij ons heel goed tegen verstopte neuzen, loopneuzen, ... Alleen ben ik er niet zeker van dat het zwangeren-proof is. Best eens navragen bij de apotheek.
    Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dampen met heet water met zout in, zéér efficiënt en lijkt me niet schadelijk voor de baby.

    BeantwoordenVerwijderen