zondag 3 februari 2013

a winning team, da verandert ge nie eh

Ergens vorig jaar maakte ik mijn voorlopig laatste Japans-naaiboekses-naaisel. Een schoontje was het wel, Mila was en is er nog steeds zot van. Mama ook trouwens. Ze kan er nog wel in, maar aan het buikje, onze gezamelijke probleemzone, is het wat strak aan het worden.

Ik vond het zo een schoon modelleke dat ik er eigenlijk nog wel eens eentje wilde maken. Ik tekende dus een maat groter, knipte stof (knipte de panden wat langer gezien dat vorige keer een beetje fout was gelopen), zocht matching biais in mijn biaisschuif (man wa een woord! zet dat in de Van Daele!) en begon te stikken. Tzag er goe uit, dat kan ik u zeggen!

Mila zag het ook zitten, de stof werd door madam vakkundig goedgekeurd.
Maar bij de pasbeurt kwam de probleemzone weer in het vizier... Aan het buikje zou het weer wat krap zijn... Nu nog gepast, maar zeker niet te veel ruimte om een groeispurtje te overleven.
Oplossing: de knoopsgaten maar wat dichter bij de rand stikken en zo een dikke 1,5 cm ruimte winnen.

Gelukkig heb ik een vrij uitgebreide knopenverzameling en vond ik knopen die op de bollekes trekken waardoor het nie zo erg opvalt.


Haartjes nog wat nat van de wasbeurt.


Liefde met de grote El, voor onze wolliedollie!


Het stofje kocht ik vorige zomer ergens op de markt in Zottegem op het kraam van stoffen Van Leuven.
De schoentjes zag ik deze week verschijnen bij Raaf en Vos. Ik twijfelde al over de blauwe versie, maar na een kijkje in de kast zag ik dat de oranjekes op meer zouden passen.

11 opmerkingen:

  1. Das echt kei mooi! Ze staat er ook super schattig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief.....ik zoek al enige tijd naar zo'n Japans naaisel-boekske, waar heb jij het gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze komt rechtstreeks uit Japan jong :) iemand heeft me dat meegebracht :) maar ik kocht er ook al via vanmarieke.nl

      Verwijderen
    2. De Stoffenkamer en Julija's hebben er ook dacht ik. Een schoon kleedje, trouwens! En super in combinatie met de botjes!

      Verwijderen
  3. keischoon! En de oranje schoenen zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad, enorm mooi. Buurvrouw leende me een tijdje terug haar Japanse boekjes, maar heb nog niet de moed gehad er iets uit te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, en vooral ook in combi met die schone bottekes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk model, ik ben heel nieuwsgierig uit welk boekje dit komt:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat de Engelse titel little girl models is.

      Verwijderen
  7. Super !!! En oranje en fuchsia ... love it !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig jurkje! En de laarsjes passen er perfec bij!

    BeantwoordenVerwijderen