maandag 18 februari 2013

Afscheid

Nee, ik kom hier geen afscheid nemen! Wie zou ik dan in hemelsnaam moeten entertainen met al mijn avonturen en gebeurtenissen?
Neenee, geen afscheid van mij, maar afscheid tussen Mila en haar Juf Yasmine.

Vorig jaar in september begon Mila haar schoolcarrière in de Vlindertuin van Borsbeke. Daar was ze toen een mini-mini in de klas van juf Yasmine. Mini-mini's, dat zijn de instappertjes, de kindjes van 2.5 jaar. Dit jaar werd ze dan mini, nog steeds bij juf Yasmine want de mini-mini's en de mini's (fieuw, dat zijn veel mini's!), die delen een klasje.
Nu is de Vlindertuin een klein en gezellig schooltje, dat precies wat aan het boomen is, want er zijn nogal veel nieuwe kindjes begonnen dit jaar. In januari alleen al zijn er 8 instappertjes tegelijk begonnen. En laat dat nu een groot verschil zijn, een kindje van 2.5 jaar en een kindje van 4 jaar.
Daarom werd er besloten dat de grootsten van het klasje vanaf vandaag naar de 2e kleuterklas mogen gaan. Dat wil ook zeggen dat Mila haar geliefde juf Yasmine moet inruilen voor juf Evelien. Er werd dus ook een geschenkje gemaakt! Want juf Yasmine, die heeft bijzonder goed zorg gedragen van onze kleine meid!

Ik maakte een klascadeautje, zodat Mila toch een beetje herinnerd zal worden in het klasje. Mila mocht kiezen en koos "een popje, zoals Rosalietje, maar met gele haartjes mama!" En dat werd dan ons Olivia!



Olivia kreeg nog een extra jurkje ook, zodat de kindjes haar kunnen verkleden. Maar op de moment van de fotoshoot was dat wel even vermist.

Uiteraard werd ook de juf zelf niet vergeten. En omdat een flesje bubbels altijd lekker is en het pedagogisch enorm verantwoord is een vierjarige met een fles alcohol naar school te sturen werd dat ook nog voorzien.

9 opmerkingen:

  1. Haha, hoe je dat beschrijft, een vierjarige met een fles alcohol naar school sturen :-). Soit, ik kijk nu al op tegen het moment dat Lilith afscheid moet nemen van haar eerste juf, want dat is zo'n goeie... gelukkig pas in juni!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ik moest ook wel lachen met uw pedagogische normen i.v.m. alcohol ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schrijft zalig, ik lig telkens in een breukske... Leuke pop trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn voor juf yasmine, zo'n cadeautjes tonen haar dat ze het goed doet (want wie zou er nu cadeautjes geven aan een slechte juf) Hopelijk krijgt ze geen alcoholprobleem want als al die kinderen afkomen met een fles bubbels...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind dat pedagogisch helemaal ok, mijn leerlingen mogen daar altijd mee afkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, oef! Gelukkig vond juf yasmine dat ook dik ok!

      Verwijderen
  6. Waaah! En dan die kleine schoentjes! So cute ^-^

    BeantwoordenVerwijderen