zondag 10 februari 2013

summer in the kitchen

Want dat was zowat de enige plek waar je kon vermoeden dat het zomer was, van achter ons glazen schuifraam in de keuken. Zonnetje scheen, mooie blauwe lucht, maar wel 0 graden buiten.
Desondanks vond ik het dé moment om een shorteke ineen te steken.
Mijn meid is dan wel een kleine prinses, het is er toch eentje met een stoer kantje, zo nu en dan. Ik hou wel van een short in de zomer. Makkelijk, confortabel en handig om in te ravotten.

Een paar maand geleden kocht ik ergens via tinternet (compleet vergeten van waar die komen!) een paar stofkes. Voor 4 euro de meter kon ik nie sukkelen! Teleurgesteld was ik wel een beetje toen ze toekwamen. Qua kleur en motief waren ze heel mooi, maar het bleken geen katoentjes te zijn. Iets synthetisch, geen idee wat juist. Jurkjes, dat was al uitgesloten. Dat synthetisch gedoe aan een bovenlijveke vond ik geen geweldig plan.
Na wat denken en kijken in boekskes besloot ik die stofjes maar te gebruiken voor een assortiment shortjes te maken. Gezien ik nog nooit een short had gemaakt was het bij deze ook ideaal om als teststof te gebruiken, geen erg als het op geen fluit zou trekken.

Dus op deze zonnige doch koude dag zette ik ma achter mijn machinerie en aanschouw: de eerste short voor de zomer!


doe eens lekker gek!

in de solden leg ik steeds en voorraad aan voor het volgende jaar. Deze t-shirt kocht ik ook vorige jaar ergens en het blauw bleek hetzelfde als de blauwe bollekes op de short.

<3 mollige knietjes!

Girl with an attitude!

Dat het stofje synthetisch is deert Mila niet, ze is er zot van. Dat de short rood is, is waarschijnlijk doorslaggevend, want het is nog steeds haar lievelingskleur.

Het shortje is een patroon uit de Ottobre nr 3/2012, als ik me niet vergis modelletje 26.

Schoentjes: Raaf en Vos


13 opmerkingen:

  1. Tof! Dat stofke bevat polyester. Oppassen met strijken, want dat smelt gewoon. Oon maakte er ooit een kleedje in voor haar dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dan heb ik chance gehad. Want ik heb een rokje en Yane een kleedje in zo een stofje!

      Verwijderen
  2. Zalig! Stoer, lief en zo wijs met de juiste laarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als die stof is zoals je er soms heel goedkoop in Den Beer kan kopen (wat ik vermoed dat het is), is het goed om eerst voor te wassen, denk ik. De stof voelt onmiddellijk helemaal zachter aan en het strijken lukte bij mij ook vlotter dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Den beer is iets te ver om veel in en uit te lopen, maar ik denk idd dat ze dat soort ook hebben. Stof is ook voorgewassen en is idd iets zachter geworden!

      Verwijderen
  4. Leuk zo een brokje zomer in huis! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en het staat haar zo ongelooflijk schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan dat beamen van dat voorwassen, ik heb ook al eens met deze stof gewerkt. De mevrouw van Den Beer zei me dat eergisteren nog. Als je het voor een jurkje wil gebruiken, dan voer je het gewoon met een superlicht 'voerings'katoentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van die stof heb ik nog geen kaas gegeten maar tis alvast schattig! Laat die zon nu maar komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo schattig zeg, zo'n pofschortje ! Meer van datte !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof! En dat zal waarschijnlijk inderdaad zo'n soort stofje zijn. Ik maakte er net een rokje voor Lilith mee, gevoerd met katoen want anders leek het me niet echt comfortabel.

    BeantwoordenVerwijderen