woensdag 6 februari 2013

verjaardagsspul

Vorig weekend vielen we in de feestelijkheden. Het verjaardagsfeest van Jitse, waar De Vent peter van is, en Jenne, waar ik meter van ben. Handig, broer en zus die zo dicht op elkaar verjaren! 1 feest, 2 feestvarkens!
Ik daarentegen vond het nodig om in compleet andere seizoenen te bevallen, dus ja, ik moet dan ook de gevolgen maar dragen en 2 feesten geven. Maar daar gaat het hier eigenlijk niet om.

Speelgoed, dat hebben die kinders in hopen, vermoedelijk meer dan een doorsnee dreamland. De mama in kwestie vroeg dan ook een centje, omdat de 2 al groot worden en een echte grote-mensen-bureau kregen. Maar gezien het toch nog altijd gaat om een 8-jarige en een 6-jarige, stak ik er ook een klein cadeautje bij.

Jitse is al een echte kleine dame, inclusief gelakte nageltjes. Ik vond het meninatasje uit Zo Geknipt een ideaal geschenkje! Het is een super patroontje! zit snel en makkelijk in elkaar!
Enfin, tis te zeggen... Ik knipte op vorige maandag alle delen al uit de stof, maar schoot maar op zaterdagavond in gang om het te maken, het feestje was zondagmiddag. Geen nood, dat tasje maken duurt niet zo lang! En had ik niet het geweldige idee gehad om een kussen uit den axion in da tasje te steken, zodat dat goed bol staat om dan de naam in flockfolie te kunnen strijken, dan had het mij nog minder tijd gekost!
Ik zeg u alleen maar: steek geen kussen in een tasje om daar dan eens goe heet op te gaan strijken... toch niet als het niet de bedoeling om in de binnenkant van dat tasje dan gesmolten kussen te hangen...
Na wat gefoefel en miserie ben ik der toch in geslaagd een toonbaar tasje af te leveren.


De voering zijn oranje bollekes. De knopen komen, off course, van de rommelmarkt in Gent.
Het tasje werd nog gevuld met 2 boekjes over paardjes en een setje fluo nagellakjes.

Omdat het nogal belachelijk is voor een jongen een meninatasje te maken, werd het voor Jenne een lekker zacht kussen in verkeersbordenstof. Om op te zitten, op te hangen, op te liggen of mee te gooien, naar eigen goeddunken. Hier liep niets fout!
Het kussen werd nog vergezeld van een Beyblade, of zo iets. Kom, nen tol in moderne uitvoering.




13 opmerkingen:

  1. Tof! En ik doe mee, met dat bevallen in verschillende seizoenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super !!
    Waar haalde je de oranje stof van Jitse haar tasje? Ik ben dringend op zoek naar nog een stukje? Eventueel in een andere kleur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kocht ze een paar maand geleden via the fat quarter shop. Ik dacht dat ze ze nog hadden als ij een eek of 3 geleden nog op stoffenjacht was. maar of ze andere kleuren hebben, dat wet ik niet. Hoeveel zoek je nog?

      Verwijderen
  3. Schuun! en lol voor uw label :) "blunder"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toffe kadokes! Bij mijn broer zijn er zelfs drie jarig binnen een tijdspanne van iets meer dan twee weken. daar is het driedubbel feest (en ik mag altijd meevieren, want ik val daar ook nog eens tussen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En hilarisch met dat kussen (sorry :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als klein extra cadeautje kan dat wel tellen, supermooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De rommelmarkt in Gent! Daar wil ik nogns naartoe - waar blijft dat goei weer? Schoon cadeaukes trouwens, daar wil een mens al eens voor verjaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super cadeau's zijn dat! Hoe krijgt ge die letters toch zo mooi???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik plak die op de flockfolie en dan knip ik daar rond met een fijn schaartje

      Verwijderen