donderdag 7 maart 2013

een bozzeke

Chaos, dat is niet enkel in mijn hoofd maar soms ook in mijn huis te vinden. Niet dat u hier bergen rommel moet overwinnen, of dat u de zetels niet ziet staan onder de nesten. Chaos als in: waar in hemelsnaam heb ik dat nu weer gelaten??

Zo had ik even geleden een broekje gemaakt voor Mila, maar was die door omstandigheden in een kast gesukkeld die niet dient om kleren in te bewaren. Het zou moeten zijn dat u altijd kleren bewaart bij uw ovenschotels en bakvormen.
Het hele verhaal van de zoektoch! bespaar ik u, maar ik heb ze dus teruggevonden! Ikke blij, net op tijd voor het lenteweer!

Maar om even bij de broek te blijven... een maandje geleden sprong me in de jbc een truitje in het oog. Schoon kleurkes, vrolijk lente-achtig, iets waar ik op dat moment van sneeuw al naar verlangde. Ik kocht het dan ook! Toeval wou dat ik ook, geheel toevallig, een lap gabardine had gekocht in zo mint-achtig blauw-groen die perfect op die trui zou passen.

En gezien Mila stilaan uit haar jabob-broekjes begint te groeien, en ze die broekjes dan ook zotjes graag draagt, stond er snel vast welk model het zou worden.
Ik tekende de grotere maat, zonder rits want ze doet nog steeds niet de moeite om de rits effectief open te doen.

Maaaaaar... de grotere maat, die bleek ineens wel heeeeeeeel groot te zijn. Ze heeft een 'bozzeke' aan de broek hangen vooraan. En ze heeft ook wat weinig poep om de broek te vullen. Nooit gedacht dat een dochter van mij te weinig poep zou hebben om een broek te vullen...




De broek, die verdwijnt nog even in de kast. Maar tegen dat ze in de broek kan, is de trui gegarandeerd te klein...
Jammer, de combinatie, daar was ik nu echt zot van, en Mila ook!


Lolapoes, die trapt het haar al af. Niets voor haar, zo en fotoshoot.






12 opmerkingen:

  1. Het is een schoontje, en al helemaal geweldig met die oranje schoenen erbij!
    Ze groeit daar wel snel in... ik zou ze niet te ver weg leggen of te goed verstoppen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk met die paspel opzij en mooi met het truitje! Terug naar de ovenschotels ermee en een rokje maken voor bij het truitje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb no een stukje waar ik hopelijk een bovenstuk uit krijg! en ik heb nog een passend stofke voor een rok uit te halen! maar eerst nog een vogelkleed maken dat geknipt ligt :)

      Verwijderen
    2. Zwijg, ik moet hier ook dringend eens mijn kop sorteren op wat-eerst-te-doen. Gelukkig zal ze wel inde broek groeien, ik ben benieuwd wat je nu uit je machine zal toveren! Enne... Gelukkige verjaardag!

      Verwijderen
  3. Ik heb ook net een Jacobke gemaakt. En hier ook precies een pamperkontje! Voor de rest was maatje 104 prima. Ga eens proberen om het bovenaan wat te versmallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel een prachtige combinatie! Mooi, mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is wel super schattig met haar broekje :) Maar de combinatie is inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's pech hebben, het was echt een super combinatie! Nog stof over?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe broek! Ik vind de combinatie met de oranje schoenen heel leuk. Hopelijk is ze er snel ingegroeid (en niet snel uitgegroeid).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind Mila écht geweldig in haar nieuwe broek, ook al is hij nog een beetje groot. Zo cool, zeker als ze haar handen in haar zakken stopt ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ge die broek eens vree warm wast? Want is inderdaad een perfecte combinatie met dat giletje, die schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen