dinsdag 12 maart 2013

Een half Woestie-Kroestie-kleed

Het was me het dagje wel vandaag... In chronologische volgorde hadden we:
1) een zowat slapeloze nacht wegens dochter met oorontsteking.
2) een spannende rit met de auto die slechts een maximale 5 km inhield, waar ik wel 3 slibberingen maakte en waar ik al een half uur over aan het rijden was en die me toen deed beslissen de overige 20 km naar Gent niet meer af te leggen.
3) het uur van mijn geboorte (10u20 op 12 maart), dus ook wel mijn verjaardag
4) dochter aankleden met een legging, gebreide kousen van de Bomma, een broek, een t-shirt, een warme volledig met nickyvelours-gevoerde hoodie, een winterjas, muts, sjaal en wanten. Om ze daarna op de slee te zetten, op een dekentje en ze nog eens helemaal in te wikkelen in een ander deken. Om dan De Vent en dochter uit te zwaaien omdat ze naar de dokter gingen. Glijden op de slee is net iets minder gevaarlijk dan met de auto.
5) dochter opwarmen met kersenpitkussens en droge dekens nadat ze van het slee- en dokteravontuur terug thuis was met De Vent.

En toen was ik het winterweer effenaf beu en begon mijn zomeroffensief!
Deze week werkte ik een jurk af voor Mila, omdat doopduikerzakjes maken nu eenmaal eens begint te vervelen en ik het kind, eens de lente echt komt, niet in zo een zakske naar school kan sturen. (Ik zit ver halfweg met de zakskes, voor moest u even ene update willen).

Bij lieve Griet zag ik tijdens Sewing is Fun een jurkje dat ze had getekend met hele leuke mouwtjes! Een hele jurk zelf tekenen, das wat veel van het goede. Er is zo iets als eerst stappen en dan pas lopen. Maar mouwkes, how hard could it be?? Uiteindelijk delen we ook wel genen, zij en ik! En met wat sjans heb ik ook wat van die bakken talent gekregen.
Mouwkes werden dus zelf getekend, beetje aangepast aan de maat van het bovenstuk. Het rokdeel is hetzelfde van deze jurk die ik voor de winter maakte. Handig, want das enkel een rechte lap met een paar plooikes in.

En tijdens deze sneeuwige en koude dag maakte ik heb binnen lekker warm en hees mijn kleine in een zomers kleed, inclusief sandaaltjes. Die ik trouwens kon veroveren (je echt veroveren, je wilt niet weten hoeveel volk er was dit weekend in de winkel!!!) bij Raaf en Vos



De jurk werd onderaan niet gezoomd maar wel afgewerkt met blinkende goudkleurige biais. Gevonden in de Veritas in Zottegem. Ze hebben er ook zilverkleurige. Of hadden, er was van elk maar 2 pakjes en die heb ik allemaal mee naar huis.

op de rug een gele zichtbare rits. Het geel was perfect hetzelfde geel van de volgels en de mouwkes. 
Ook achteraan liggen er plooikes in het rokdeel.

en ze loopt tot onder de poep, voor het comfort van het kind. Zo kan ze er makkelijk in en uit.

Het stofje vond ik een tijd geleden bij De Stoffenkamer denk ik. Maar vergeef me als dat zou gelogen zijn, ik steek dat op zwangerschapsdementie. Mila was er alleszins weg van, want er staan vogels op. Ik ben ook wel fan van vogels, zolang ze gewoon ergens op geprint staan of ik ze van verre kan zien. Van dichtbij ben ik niet zo een gevogeltefan, tenzij gebraden op mijn bord. Maar bon, de dochter wou dus een vogelkleed, want er stond een halve Woestie Kroestie op (rood met groene vleugels). Een echte, hele Woestie Kroestie is een gewone rode kanarie. Zo een beest kreeg ze een tijd geleden van De Vent, en ze doopte hem direct Woestie Kroestie. Moesten we het kind laten doen noemt ze ook haar kleine zus zo, want alles wat zij een naam mag geven noemt Woestie Kroestie. Maar dat bekt niet zo met de familienaam.

En dan ga ik nu even verder denken over de afwerking van een testmodel voor een zomers bloeske dat al half klaar ligt.

21 opmerkingen:

  1. Seg, proficiat met uw verjaardag he! Hiep, hiep hoeraaaa...... En het woord woestie kroestie is even tof als het kleedje! Mouwkes zelf tekenen? Gij zij een krak jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkige verjaardag! Mijn dochter was vandaag ook jarig! Mooi kleedje dat je hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Feliz cumpleańos! En wat een mooie versie van dit kleedje...laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me alsof je al betere verjaardagen hebt gevierd, meid! Toch een grote hoera van ons hier en hadden we geen slee nodig gehad, ik had aan jouw deur gestaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ruik lente, leuk kleedje - en sandaaltjes! En al halverwege met het titanenwerk, nog even volhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met je verjaardag! Het kleedje is echt schattig, en ook het meisje erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe ge het omschrijft, geweldig!
    Proficiat met de verjaardag en het kleedje en de helft van de zakjes en Woestie Kroetsie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Heel mooi kleedje en schone sandaaltjes, ik denk dat ik ook dringend eens naar Raaf en Vos ga, ook al is het 60km rijden, lijkt me echt wel de moeite!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de jurk écht meer dan geslaagd ... uw dochter heeft smaak ;-) maar moest deze keer vooral lachen met "woestie kroestie bekt niet zo goed met de familienaam" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een zalige verjaardag ;) Gelukkig is er die knappe Mila met haar prachtige kleed om u op te vrolijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukkig was er chocoladetaart om me extra op te vrolijken! Dat die taart eigenlijk een ietsiepietsie beetje mislukt was omdat de bodem aan mijne vorm bleef plakken, dat laten we achterwege :) Ze smaakte super!

      Verwijderen
  11. Dat is nu echt eens toeval zeg, ik heb gisteren met net dezelfde stof een kleedje gemaakt :) Het komt idd uit de Stoffenkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel gelukkige verjaardag!!! En die jurk: die is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmm... ik heb een gelijkaardig stofje. Ik doe alweer ideeën op ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Man, liever nog 5 kinderen kopen dan een kanarie in huis! Maar een exemplaar van dat kleedje zou hier ook niet misstaan, het geeft ook minder vuiligheid dan een levend exemplaar, vermoed ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Just es eenmalige pluisjes en draadjes bij het stikken. Maar geen pluimen of zaad :)

      Verwijderen
  15. Hey,

    Echt een super schattig kleedje! Mooi gedaan!

    Groetjes
    Het ganse Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een beetje een late gelukkig verjaardag! En wat een prachtig jurkje alweer zeg. Jij bent alleszins heel wat productiever dan ik, mijn energie kruipt wat teveel in de baby, precies. En dan maak ik nog niet eens de doopsuikerzakjes zelf :-).

    BeantwoordenVerwijderen