dinsdag 26 maart 2013

in de sjakos

Alle, nog niet al mijn plannen in de planning, ma de sjakos, die is wel af!

Nee, nie speciaal veel energie hier tijdens die 2e semester (ben trouwens net bezig aan den 3e semester, ter info), da is allemaal verzonnen door die mensen die een heel leger klaar hebben staan om hun haar te doen, hun gezicht te plamuren, hun huishouden te doen en hun kinders alleen maar zien als ze gewassen, gegeten en gekleed zijn. Kom, wa ik wil zeggen, eventuele zwangere medemensen, voel u niet slecht omdat ik hier iets of wa productiviteit toon! Ik ben gewoon bezig mijzelven compleet de verdoemenis in aan het helpen! Koppig blijf ik denken dat ik niet moe ben en nog alles kan, terwijl ik halverwege die gedachte besef dat mijn ogen precies niet open zijn en mijn schoenen aandoen een ware marteling is geworden...

Maar dit allemaal geheel terzijde! Da ging hier over een sjakos!


vrolijke bollekes


Twas de eerste keer dat ik zo een magnetische sluiting heb geprobeerd, maar eigenlijk is dat echt poepsimpel! Ik heb wel een extra laagje vlieseline gestreken bovenop de vlieseline voor de versteviging van de voering. Kwestie dat de voering niet zou scheuren als je de tas open trekt.

Die blauwe neplederen-skai-achtige toestand vond ik in de Strek in Ledeberg. Net als zij trouwens! 
Ik nam een collega mee op middagwandeling naar de winkel, ze was onder de indruk. Niet specifiek van het aanbod stofkes (collega is geen hobbystikster), maar van de belevenis en ervaring dat winkelen in De Strek is. Ik kan haar geen ongelijk geven.

De voering ligt zeker al meer dan een jaar in de kast. Ze is ooit overzees besteld bij the Fat Quarter, en ik dacht dat het er eentje is van Michael Miller. 

Dat magneetding is van de Veritas. 

Het patroon, dat ligt hier ook al ver 2 jaar geprint in mijn kast. Kwam van een blogske in het Engels geschreven, maar geen idee van wie de blog is en geen goesting om het op te zoeken. 

En dan ga ik nu heel wijslijk in mijne nest kruipen, damage control...



17 opmerkingen:

  1. Sjiek! En nee, ik ben zo productief niet met die dikke buik, ook niet geweest in 't tweede trimester. Ach ja. Wij halen dat achteraf dubbel en dik in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als jij dat dan kan inhalen, denk dan dat ik compleet uitgeput en per totale in de zetel lig, heemaal opgebrand :)

      Verwijderen
  2. Mooi modelleke, knap gemaakt! En nog even doorbijten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tas, vooral de plooitjes. En succes met je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat ik dat patroon ook al een paar keer gebruikt heb, en als het dat is heet het de buttercup bag (van made by rae).
    Schoon exemplaar hier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. na wat zoekwerk kan ik zeggen dat ge gelijk hebt! merci :)

      Verwijderen
  5. Een schoontje! En ik was de eerste 3 maanden steeds zo moe dat het daarna leek alsof ik veel meer energie had. Maar ooit komt dat terug goed, wanneer ze allemaal doorslapen en zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ga je echt nog veel genot van hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vrees ervoor dat ik er genot ga aan hebben want tis er eentje voor mijn moeder :D

      Verwijderen
  7. Hey Liezewiezewoes,

    Leuk tasje dat je maakte.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's een mooi tasje! One down, a lot to go. ;)

    BeantwoordenVerwijderen