donderdag 21 maart 2013

over hooi en ne veels te kleinen vork

Met de zwangerschap is niet alleen mijn lijn (achum, ja een streep is ook een lijn, alleen iets breder), mijn logisch denkvermogen en relativering verdwenen, neenee, als kers op de taart ben ik tegenwoordig een kei is masochistische voorstellen aannemen...

Over mijn wild plan om alle doopsuikerzakjes zelf te maken had ik het al eens gehad. Daar gaat het goed mee, dank u. Ik zit nu steeds aan de helft, de andere helft is heus wel op komst!

Staat verder babyvoorbereidingsgewijs nog op het programma: stoffen mandjes om de snoep in te doen voor schoon te presenteren aan de mensen die op bezoek komen, een paar babyjurkjes en rokjes, een pakske uit nickyvelours en een dekentje. Eigenlijk ook nog de jurkjes voor zowel Mila als Baby voor de babyborrel. Hiervoor heb ik alle materialen in huis... alleen de tijd, dat is wat zoek.

Maar dat is nog niet alles, ahnee! Ik had ook beloofd aan de mama om een poging te doen een blauwe sjakos te maken voor haar dat schoon zou passen op haar wit kleed met blauwe gilet en blauwe schoenen. Dat ding ligt geknipt klaar, ma de tijd eh...

En als u nu denkt: Amaai, dat gaat ze nie allemaal klaar hebben tegen dat ze bevalt want da is maar 12 weken meer en ze is nie zo rap tegenwoordig...

dan zeg ik: Aha! ik heb er nog een compleet over-the-top project bij aangenomen...
Ik had de lieve juffen van de school beloofd te helpen met het maken van de kleertjes voor het schoolfeest...
Terwijl we dan toch bandwerk aan het doen zijn kon dit er gerust nog wel bij genomen worden!
Wat is da nu: 15 harembroeken, 22 banaanpakken, 18 lange rokken met 9 bustiers, een hoop tulbanden, wat Egyptische pakjes, zeker 40 pols- en enkelbandjes waar bellekes aangenaaid worden en een poot geknoopte strokenrokjes... En dan vergeet ik denk ik nog wel wat...

Maar hé, op da schoolfeest ga ik zitten blinken, samen met de andere mama's die wat helpen naaien. Want wij hebben dat toch schoon gemaakt! Nu alleen zien dat ik nie aan het bevallen ben dan, want dat zal wa kampen...

13 opmerkingen:

  1. - schaterlach - 12 weken is nog een zee van tijd. En mocht je zin hebben om iets uit te besteden, duw ik het graag ergens tussenin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh help! Ge zijt niet te doen gij! Als ik ietske kan doen...laat maar weten (op ne goeie dag wel te verstaan hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zie, zo afzien en nog zo behulpzaam! gij lieverd!

      Verwijderen
  3. lol zeg, goed dat je nog kan relativeren ;-) 't Is dat je zo ver weg woont, anders wou ik gerust een handje komen helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jiehaa! Ik wens je heel veel doorzettingsvermogen toe. En een rustige baby-in-de-buik! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht: dat laatste plan, dat lukt haar nooit. En zie! Gewoon als eerste af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij zijt niet zwanger, gij zijt zot!
    Courage met uw plannen!Voor uw bananen zou ik precies gewoon gele leggings en dito t-shirts gaan kopen. Voilà: half uurtje winkelen, 22 pakken af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zot, zwanger, what's in a name...
      tja, de juf wil ok een banaanvorm... maar er is hulp! er zijn een paar mama's die helpen! Alle toch 3, die half en half kunnen naaien...

      Verwijderen
  7. Amai, jij maakt zo'n zwangerschap precies toch anders mee dan ik :-). Ik krijg hier, naaisgewijs, gewoon niets gedaan eigenlijk. Respect voor al jouw wilde plannen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en dan komt er nog die nestdrang, dan hebt ge toch energie op overschot niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee jong! ik ben mijn eigen naar de verdoemenis aan het helpen vrees ik. Het zou moeten zijn dat in slaap vallen op de wc normaal gedrag is...

      Verwijderen
  9. Wauw wat een energie!
    Vergeet niet te rusten af en toe, want anders gaat ge misschien wel te snel bevallen hé :-)
    Ach nee, als ge u maar goed voelt. Dat is het belangrijkste

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kwestie van de baby al gewoon te maken aan het geluid van de naaimachine hè.

    BeantwoordenVerwijderen