zondag 7 april 2013

bambizacht

Kent u dat, zo ineens tot een besef komen? Zo opeens ten volle beseffen, voor 100%, dat er een baby bijkomt, dat je ook voor een hoop slapeloze nachten komt te staan, voor een drukke periode waarin pap en kak de hoofdrollen spelen. Ja, ik weet nu al zo een goeie 30 weken dat ik zwanger ben, maar hét besef, dat was er precies nog niet... tot deze week, ik de doopsuikerpresentatie ineen aan het steken was en mijn valiesje begon te maken.

Ineens besefte ik dat ik eigenlijk nog compleeeeeeeet niets had gemaakt voor de baby... Ja 100 doopsuikerzakjes, dat tellen we niet mee, daar heeft dat kind compleet niets aan natuurlijk.

Mila heeft bij haar geboorte van een lieve dame een heel mooi dekentje gekregen. Hier bekend als 'het Wollie-Dollie-deken', omdat Wollie Dollie, haar knuffelschaap, op het dekentje staat. Het is een superzacht dekentje, helemaal op maat van een kind, net groot genoeg om in de zetel onder te kruipen, nu ze 4 is. Ook perfect van grootte voor de maxi cosi en de buggy. Voetenzakken, die waren hier geen succes bij Mila, daar wou ze absoluut niet blijven inzitten. Enter Wollie-Dollie-deken.

En dekentje zou het dus worden voor onze kleine nieuwe babymeid. Ik heb best lang gezocht naar een ideaal stofje voor het dekentje. Ik wou namelijk een mooi, fris stofje met een mooie print die kinderen wel aanstaat, in kleurtjes die vrolijk zijn in de lente en zomer, maar ook best gaan voor de herfst en de winter. En na lang zoeken, kwam ik deze webshop tegen! Vrij nieuw voor mij, het was toch de eerste keer dat ik hem tegenkwam. Bij Malieke vond ik het mooie stofje met hertjes die aan mijn eisen voldeed! Fris, mooi, en door de kleurencombinatie perfect voor alle seizoenen! Het is geen witte achtergrond maar crèmekleurig. Dat en de felle blauwe accenten maken het voor mij fris en zomers, de hertjes en paddestoelen geven het dan de herfstige touch.
Een aanrader, de webshop, mooie stofjes die ik nog in niet veel andere shops ben tegen gekomen, en een heeeeel erg vriendelijk madammeke die de shop heeft! En ook al is er geen Paypal voor de betaling, de bestelling, betaling en verzending verliep echt vlot.

De ideale kleur paspel vond ik tijdens een nocture-shopping met Sewing is Fun, bij Stoffen Van Leuven

Zie hoe schoon...

De achterkant is lekker zachte, dikke, crèmekleurige fleece van bij De Strek in Ledeberg. 

Op de momenten dat ik begin aan dekentjes of fleecetoestanden, ben ik altijd zo blij met mijn boventransportvoet, gedaan met delen fleece over hebben en tegentrekkende dekens!

Allé, het kind kan toch al wa gedekt worden.

19 opmerkingen:

  1. Dat boeleke gaat daar veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel mooi dekentje geworden. Inderdaad prachtig stofke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het ziet er knuffelzacht uit... en een stofje om in weg te dromen... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, ik ga van de week aan mijn dekentje voor het metekind beginnen; Wat zijn die 'ideale maten', als ik mag vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. euh, iets in de buurt van 1.2 meter op 1.5 meter denk ik... nie erg gemeten geef ik toe :)
      Het dekentje van Mila dat ze cadeau kreeg is 0.8m op 1.1 m. Maar dat is wat klein nekeer die kidners groeien. Dus hier iets groter geknipt.

      Verwijderen
  5. supermooi, daar gaat ze lang van kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, zo zalig... Een echt mooi printje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh maarik.en dat zeker
    Het besef dat dat kind er echt wel gaat uitkomen
    Ge kunt het niet stopzetten
    En ook nietterugsteken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon dekentje! En leuke stofjes tip, kende het winkeltje ook nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een lief, zacht en warm dekentje. Mooi printje hoor!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo'n schoon dekentje ... zucht ... hoe lang staat dat nu al niet op mijn verlanglijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komaan Jo, da duurt nie lang! hup, zet je er aan meid!

      Verwijderen
  11. ziet er idd een zaaaaaalig dekentje uit voor je kleine meid!
    memo aan mezelf: boventransportvoet toevoegen aan moet-op-mijn-nieuw-naaimachien-lijstje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Heerlijk zal dat zijn, voor je kleine meid. Enne, ben jij echt al aan je valiesje begonnen? Wij zijn toch zowat gelijk uitgerekend hé? Man man 't is tijd dat ik ook in actie schiet geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen