zondag 21 april 2013

op e rappeke

Ik heb van die gebeurtenissen, waar ik heel relax naar toeleef, tot de avond ervoor. Dan krijg ik ineens plannen en ideeën in mijn hoofd...
De vava, mijn paps, is einde maart op zijn pensioen gegaan. Technisch gezien eerst nog een maand en een sjiek in verlof en vanaf de 1e mei officieel pensioen, om heel eerlijk te zijn.
Gisteren was het zijn verjaardag, 60 lentes jong is hij geworden. En vava kennende kon dat niet onopgemerkt voorbij gaan. Er werd een feestje gegeven, met lekkere broodjes en drankjes. 

Nu was ik eigenlijk gewoon van plan Mila iets aan te doen uit haar kast (uit mijn kast zou nogal onnozel zijn, geef toe.), en daar had ik me al in gesetteld. Tot vrijdagavond, ik in mijn vermiljoenboek begon te bladeren (ik doe dat al eens, in naaiboeken bladeren, fotootjes kijken,...) En mila zag rondhuppelen en spelen in dit jurkje dat ze aan had.

Ik ben nogal fan van hemdjurkjes, Mila ook, die zitten comfortabel en ze gaan makkelijk aan en uit. Het giggle patroon uit het boek leek mij dan ook ideaal! Ideaal om op het feest van vava aan te doen...

Bij gebrek aan maattabel werd het patroon van een 4 jaarke getekend en nagemeten, dat bleek redelijk te passen. Het werd naarstig getekend, geknipt en geoverlocked, zo snel als mijn traag lijf me toelaat voor de moment.
Assamblage zag ik op vrijdagavond niet meer zitten, dat zou ik wel effe fixen op zaterdagmorgen.

Dus zo gedacht zo gedaan, op zaterdag werd dat hier even in elkaar gestoken. En ik moet zeggen, dat ging snel! Het is dan ook geen volledig gevoerde jurk maar enkel een belegje aan het bovenstuk, wat het ook allemaal wat sneller maakt. 
Bij de pasbeurt kreeg ik wel een lichte paniekaanval, da zag er ineens toch nie al te breed uit... Maar kom, kind paste er net in, ze zal het waarschijnlijk geen jaren dragen, ma het past wel.






Oh nee! Mama, het is al tijd voor een ijsje!



Het stofje lag al eventjes in mijn kast te blinken en kocht ik op een opendeurdag bij vermiljoen. Ik vind het perfect voor dit jurkje. Ik combineerde het met wat munt-pastel-blauw-groen-achtige gabardine van Koekepeertje voor de pads en het striklint te maken, kwestie het drukke geheel iets te breken. Ook de voering werd in die gabardine gemaakt.
In de hema kocht ik een heel assortiment capri leggings in vrolijke kleurtjes. Goed om de beentjes nu warm te houden, gezien het nog iets te koud is om in de blote benen naar school te gaan, maar de winter-broekkousen ofwel kapot ofwel te klein ofwel hopeloos gepluisd zijn.

Ik vind het knopendetail van de jurk wel mooi. In plaats van gewoon om de zoveel cm een knop te plaatsen, worden er telkens 2 knopen onder elkaar geplaatst. Simpel, ma toch mooi.
Mijn knopen hier komen uiteraard van de rommelmarkt. Nu had ik het probleem dat ik maar 2 sets knopen van elk 6 stuks had die echt mooi pasten bij de jurk. Maar ik had 6 knopen nodig om de jurk te sluiten, en 3 knopen voor de pads vast te zetten. Ik heb dus de knopen gecombineerd, maar gezien ze in hetzelfde kleurenpalet zitten, stoort het absoluut niet.

En daarmee was ons kleine gekleed voor het feest van de vava!






15 opmerkingen:

  1. Voor de vava zijn feest kon ze er niet mooier uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook fan van dit model van kleedje! Jouw versie vind ik héél geslaagd. Ze staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat hier ook nog wel gemaakt worden, dit exemplaar is alvast supermooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt prachtig ! Dat stofje is echt schitterend, maar jij hebt het echt omgetoverd tot een prachtjurk ! (en dan nog wel op een rappeke !)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je snel gedaan zeg en het is een prachtig jurkje geworden. Leuk dat muntblauwtintje voor de strikceintuur.

    Ze staat mooi te fotomodellen, leuk met haar lieve knuf :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig, zo voor e rappeke...
    Schitterend hoe dat stofje helemaal tot zijn recht komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe schoon!! en die nagelkes mee gelakt in dezelfde kleur! Ze zag er prachtig uit voor het feestje van hare vava!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het kind heeft streken ze, alles moet passen, en de nagels moeten gelakt zijn als we naar een feestje gaan :)

      Verwijderen
  8. Prachtig, een heel geslaagde combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wanneer het kleedje te klein is, is het voor de andere spruit hé ;) Ge gaat daar nog geniet van hebben, van uw rappeke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi!! En dat op een rappeke, ik doe het je niet na...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tis wel een heel schoon rappeke.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! Deze staat ook op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo op e rappeke amai zou bij mij helemaal niet lukken,gegarandeerd dat er wat zou mislopen ;-)
    Knap gedaan & echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen