donderdag 4 april 2013

Testmodel

Man, den tijd, da is iets wa kan vliegen als je er een chronisch tekort aan blijkt te hebben!

Maar goed nieuws! De doopsuikerzakjes zijn af! Jaja, alle 100! Ook het geboortekaartje is gekozen, de babyborrelzaal ligt vast... Dus naar de buitenwereld lijkt alles dik in orde te zijn qua planning.
Dat ik maar 10 weken meer te gaan heb, nog steeds gaan valies klaar heb staan, zelfs niet goed weet hoeveel kleine kleertjes ik heb wegens werken aan de kamer op zolder (de dozen met kleertes staan bij de Bomma gestockeerd), dat ik nog steeds niets heb om na de bevalling aan te trekken en dat borstvoedingsgewijs wa handig zou kunnen zijn, dat de parkbekleding en park nog niet in de buurt van ons huis zijn,  dat we eigenlijk geen plek hebben voor al da babygerief beneden te zetten, denk ik even nie aan... (En scandeert er in mijn hoofd: Liezewiezewoes kan het nie aan! Ze is mentaal te zwak!)

Komt er dan nog es even bij dat de hormonen en warempel voor zorgen dat ik nog perfectionistisch ga worden ook... Een paar weken geleden ging ik met haar even op stap naar Stoffen Van leuven, en kwam thuis met een pak schoon gerief. Waaronder 2 halve meters zijde, vreed schoon, effenaf! Ma ook wa duur. Ik zag instant 2 schoon bloeskes voor Mila, maar had nog geen patroon in gedachten. En gezien ik niet van zin was die schoon stukskes stof te verpesten, ging ik deze keer een testmodel maken!
Ik vond in een Japans boekje een modelleke, wa los en luchtig, ideaal om met die zijde te maken. Ik tekende, knipte in een stofke uit de kast die ook heerlijk zacht en soepel valt, en maakte dit modelleke.




achteraan afgewerkt met zilverkleurige biais uit de Sew-bi-do collectie van de Veritas.
Ik heb die overlappende rugpanden wel eens met een steekje vastgezet want in het patroon wordt dat gewoon open gelaten. Dan vind ik het persoonlijk nogal heel erg bloot.

Het model valt haar wel mooi, hoewel ik misschien volgende keer de band onderaan een paar cm zou inkorten zodat die wat smaller valt en in de panden wat meer plooikes zitten. Ik ben er wel content van, maar zie hierin niet hét bloeske voor de zijde... De zoektocht gaat dus verder!

Stofke is van het stoffenspektakel vorig jaar.
Modelleke is uit het Japans boekske All Saisons.
zilverkleurige biais is van de Veritas.


23 opmerkingen:

  1. Wel heel mooi hoor!
    Maar idd...die band een beetje versmallen zou het model geen kwaad doen!
    .....ik denk dat ik ook eens zo'n bloezeke ga maken....of toch iets in dien aard ( maar niet in mijne zijde....!)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zenne (helemaal akkoord met de smallere band...) En content voor jou dat het bandwerk voorbij is. De rest volgt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze staat er super schattig mee. Echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, mooi, mooi. Enne ... af en toe rusten, hé! Alles valt wel in de plooi als het zover is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, die tijd gaat supersnel! Ik heb toch de indruk dat veel van de 'te doen' dingen snel geklaard kunnen zijn. Ik vind dit topje heel mooi en inderdaad wel vrij bloot, maar bij stralend zomerweer zou het niet afsteken (en eventueel een ander topje eronder?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oei, oei ge doet mij ook ineens stress krijgen en hier is't nog minder dan 7 weken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En gij zit dan nog gewoon blogskes te lezen! 😃

      Verwijderen
  7. mooi! En ocharme gij, ge moet zo niet stressen! Mijn peter zei altijd: alles gaat, zelfs ne manke gaat. Dus dat komt wel goed! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En in mijn hoofd klonk dan verder: wenen, wenen, geef ze nog eens koekse. :)
    Uiteindelijk komt alles in orde, uiteindelijk. En hopelijk is dat op tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien geen ideaal zijdebloesje maar wel al een ideaal testmodel he ! superschoon ! enne ... uw eigenste model is echt de max met die zonnebril !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi bloesje! En wat heeft ze al lange haren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is al eens een goeie 5 cm af geknipt, wegens heel erg fijn onderaan en zat constant in de knoop. Maar haar haartjes waren in die 4 jaar nog nooit geknipt!

      Verwijderen
  11. Mooi bloesje! En van al die dingen die jij noemt, awel, die heb ik ook nog allemaal niet gedaan (wij hebben zelfs nog geen naam, dát werkt serieus op mijn zenuwen...) . Geen zorgen, we komen er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mila heeft in elk geval al iets om aan te doen na de bevalling. Da's ook belangrijk hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, 10 weken! Spannend! In tegenstelling tot het bloesje: lekker luchtig en los. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat komt allemaal helemaal goed hoor! Toen ik nog 10 weken te gaan had (en eigenlijk wist dat dat er waarschijnlijk eerder 8 zouden zijn), werd hier thuis den achterbouw platgegooid, afgegraven en wederopgebouwd... Ik had toen ook een beetje stress ;-)

    Schoon bloesje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt nog alle tijd. Hier is ook nog niets van dat alles in orde!ik moest eerst alles regelen voor de Communie.Dat begint stilletjesaan in orde te komen en na 't weekend gaan we eens aan doopsuiker en dergelijke denken. Toch benieuwd of we op zelfde ogenblik er gaan zijn?
    Heel mooi bloesje in een leuk stofje.
    Groetjes Sofie M.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Liezewiezewoes,

    Mooi bloesje dat je hebt gemaakt. Echt leuk voor de zomer :)

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ow, wat een gaaf modelletje! Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen