zaterdag 20 april 2013

zwieren-en-zwaaien-couture-combinatie

Man, de hoeveelheid naai-, knutsel-, brei- en haakboeken die uitkomen, ne mens kan het ver nie volgen!
Maar ik was wel heel nieuwsgierig naar het boek van vermiljoen samen met Little miss Y. Na lang twijfelen over het boek al dan niet aankopen, ben ik toch maar bezweken. Gezien ik gezwollen poten heb en binnen korte tijdsspanne mijne worp ga doen zijn schoenen en kledij even niet aan de orde... Ik moet mijn koopdrang dus op iets focussen.
En kijk, ik ben content, echt. Er staan een paar schoon patroontjes in.

Van het schoonzusje kreeg ik een tijdje geleden een reuze lap stof die ze op de kop had getikt in een winkelke. Nu is het probleem dat schoonzus niet naait, waardoor een reuze lap stof nogal werkloos ligt te liggen. Ik nam dus de lap stof mee en dacht voor de nichtjes (Jitse en Mila) een zelfde jurkje te maken.

Genoeg achtergrondinformatie. U kan die 2 dingen samenvoegen en weet dan dat ik een patroon koos uit mijne nieuwen boek. Ik koos voor het Candy Cane patroon, maar zette er een andere rok onder. Eentje die zij onlangs geweldig goed uitlegde. Maar ik nam 8 delen ipv 6.
Want zwieren en zwaaien, daar zijn de beide nichtjes hier geweldig goed in, en met zo een rokje kan er goed gezwierd worden.





Wat ik wel enorm mis in het boek, is een maattabel. Het zou handig zijn met de maten in een tabel en de bijhorende hoeveelheid stof, zodat je het kind in kwestie toch eens kan opmeten voor je begint te tekenen en knippen en je zeker bent dat je genoeg stof hebt ook.
Waar ik me ook een beetje aan had mispakt is de hoeveelheid stof die zo een rok in 8 delen vraagt. Maar het zwier-en-zwaai-gehalte van de jurk maakt veel goed!

14 opmerkingen:

  1. Mooi! En helemaal akkoord: voor die prijs zou een maattabel e.d. niet misstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ziet er leuk uit! Ik vond hem er in het boek precies een beetje te bloot uitzien voor kleintjes, of valt dat wel mee? Ik had via Facebook al gevraagd naar een maattabel, en daar geven ze een redelijk nietszeggende uitleg over waarom ze bewust geen maattabel in het boek gezet hebben, inderdaad heel jammer want hier is het dus telkens nameten. Al heb ik de indruk dat de maten nogal overeenkomen met die van Ottobre, vrij ruim dus...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goh, zo megagroot vind ik die nie vallen. alel deze heb ik nog nie getest, is het kleedje vaoor het nichtje, maar het giggle patroon, da valt nie meteen keiruim. Ik maakte een 4 jaar en ze past er in, ma lang gaat ze er nie mee doen denk ik. Maar daarover later meer :)

      Verwijderen
  3. misschien wel wat mispakt aan de hoeveelheid stof maar het is een vreselijk mooi jurkje geworden!!! daar gaat veel in gezwierd en gezwaaid worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en ook een prachtig lief stofje, stipjes doen het altijd goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit jurkje staat voor Bridget op het program als ik haar zomerjas af heb. Ontzettend leuk in een stipje!! In die rok zit inderdaad heel wat stof, maar de meisjes zwieren er heerlijk mee :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig...staat hier ook op mijn lijstje! Wat is alles in dat boek schoon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden! Ik heb het boek ook al in mijn bezit en waag me volgende week aan mijn eerste stuk eruit. De maattabel, die miste ik ook al...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi! Ik voorspel het kleedje een carrière als lievelingsjurk voor deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n leuk kleedje ... die strikknopen geven het echt zo'n mooi extraatje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon! Ik denk dat ik de mambo eerst ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen