maandag 13 mei 2013

bijna-om-zepe-giraffen en veel gekamsnap!

Een tijdje geleden bestelde ik hier kam snaps. Die kreeg ik dan ook heel snel geleverd, zoals we gewoon zijn van de goeie service daar! Maar, wat ik iets te laat doorhad, kam snaps, daarvoor hebt ge een kamsnapstang vandoen. Dus bestelde ik die nog na, want ja wat doet ge anders met een heel lading kam snaps eh...

Bon, materiaal voorhanden, dus ik moest op zoek naar iets dat te kam snappen viel! Een jasje voor de kleinste familietelg die ons bijna zal vervoegen leek me een geschikt project. Ik had al een hele tijd het jasje in gedachten uit 'Zo Geknipt', tot bleek dat dat er maar in 1 maat in den boek staat en dat dat te groot is om als 1e jasje te gebruiken. Ik moest dus op zoek naar een ander exemplaar. En daar liep het fout. Allez fout, das veel gezegd als je niet zoekt uiteraard.

Maar toen zag ik het licht! Bij haar zag ik een schoon jasje, een ideaal modelleke, en in verschillende maten te maken. En ik had ook diezelfde ottobre liggen.
Ik maakte het ook compleet omkeerbaar, omdat ik net als Griet een hekel heb aan handleidingen lezen (familietrekje??)  en omdat ik nu eenmaal niet het allerrechtste kan stikken en dat nogal opvalt bij zo een boordeke zoals het patroon voorschrijft.

Aan-foto's kan ik u nog niet tonen, de kleine buikbewoner zit nog steeds relax in haar zwembad. Maar een uit-foto, dat kan ik wel al meegeven uiteraard.



Het jasje sluit dus met kam snaps. Ik heb er maar 3 verpest voor ik het systeem doorhad. Een beetje verlies is er altijd... Uiteraard was de laatste kam snap die in in het jasje wou steken ook 1 van de 3 die fout liep (de andere 2 waren de probeer-kam-snaps). Die dingen erin steken, tot daar aan toe, maar die loskrijgen... not that simple... na wat gewring en getrek, waarbij de giraffen een iets groter gat begonnen te vertonen dan nodig voor die snap te steken (en een lichte paniekaanval van mij wegens het bijna om zeep helpen van een afgewerkt jasje!), heb ik hem er uit gekregen, en een nieuwe erin gekregen zonder dat het gat opvalt! hoera!

Maar uiteindelijk ben ik ferm content van van die knoopkes, heel makkelijk in gebruik eens je het doorhebt en zoveel kleurtjes!

zoals het jasje ligt is het net of de ene kant langer is dan de andere kant, maar ik verzeker u dat dat niet zo is. Voor de verandering...

Kam snaps van koekepeertje
giraftricot van vermiljoen
oranje nickey velours van de Stoffenkamer

14 opmerkingen:

  1. Ziet er zo mega aaibaar uit! Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoontje! Die zal daar met haar poep in de boter vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die tang, ik had het ook niet door dat je die erbij moest kopen! Het jasje ziet er zalig en zacht uit en als het weer zo blijft, gaat uw toekomstige dochter het élke dag kunnen dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Wat plezant zo een omkeerbaar jasje, leuke stofjes!

    Groetjes, Jaimie
    http://handmadebyjaimie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel schoon! We kijken uit naar de aan-foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook een hekel aan handleidingen volgen , maar soms moeten we onze afkeer een keertje opzij zetten he?!
    Een heel lief jasje en die kamsnaps passen er prima bij ( ik moet mij dringend ook zo'n kamsnapgeval aanschaffen!)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mocht ge zin hebben om nog eentje te maken ;) ik weet je te vinden! Nee, echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!! Dat buikbewonertje zal nogal chance hebben, met dat jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooi! en straf dat je die kamsnap hebt losgekregen. Ik ben eens begonnen met proberen, maar al snel opgegeven...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schoon! ik wil ook zo'n jasje (voor mezelf)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb dat dus ook voor, kam snaps besteld zonder tang. :)
    Zo leuk dat het omkeerbaar is. Ik dacht dat er ergens een filmpje was om die makkelijk los te krijgen maar ik vind het even niet.

    BeantwoordenVerwijderen