zondag 30 juni 2013

groot, vre groot zelfs

Nog geen 4 weken geleden was Mila nog mijn kleine meid, mijn Milababy, een kindeke van amper iets meer dan 4 jaar... nog klein dus eh, ahja!

Een dikke 3 weken geleden werd kleine Nena dan geboren. Ik ben slechts 4 dagen in het ziekenhuis geweest, maar in die 4 dagen is mijn kleine Milababy ineens een grote meid geworden...
Vanwaar kwamen ineens die grote handjes? en die voetjes, waren die ook al zo groot? Ja waarschijnlijk wel gezien ze al een paar maand dezelfde schoenmaat draagt... Was ze altijd al zo lang? kwam dat kleedje ook al boven haar knie de vorige keer dat ze het aan had?

Uiterst bizar, hoe de komst van Nena me ineens ten volle deed beseffen dat Mila al 4 is, bijna 4 en en half zelfs... Dat ze volop groeit, woordenschat ontwikkeld, zelf de wereld aan het ontdekken is...

Het is een grote meid, die Mila van mij, een flinke meid ook.
En ik had haar beloofd dat ze nog een nieuwe jurk kreeg ook, eentje om mee te pronken op het feest van zus, de babyborrel die in de zomer doorgaat.

Mijn oog was gevallen op een jurk van Homemade mini couture, het patroontje dat ook op de cover staat. Mooi en niet te ingewikkeld.
Mila vond het stofje waar ik de doopsuikertjes in gemaakt had heel mooi en wou graag een jurk uit de stof. Gelukkig had ik een overload aan die stof besteld, je weet nooit dat de doopsuikerzakjes allemaal massaal zoek zouden geraken, had ik toch genoeg stof over om nog snel 100 zakjes te maken...
Genoeg dus om nog een jurk uit te maken!
Ik tekende een 5 jaarke, gelukkig ook want amaai das niets te groot! Misschien nog wat te lang, maar aan haar groeitempo is dat zo opgelost!

opperste concentratie bij haar dansje





very Ladylike!





De knoopkes komen uit de het Moleke in Zottegem want, raar maar waar, in mijne hele collectie knopen vond ik er geen enkele geschikt voor de jurk. Op de papieren zakjes van het Moleke staat dat ze sidns 1936 al bestaan, en volgens mij komt mijnheer Moleke zijn hele knopencollectie gelijk uit dat tijdperk. Hij heeft er veel, heel veel. Vaak wat stoffig door de ouderdom, maar echte schatten zitten er tussen!
Hoelang ik over de hele jurk deed, van tekenen tot knippen en naaien, is beschamend... ik denk dat ik bijna 10 dagen ben bezig geweest. Tussen de pampers, badjes, papjes en dutjes door moest er ook nog eens extra naar de veritas gegaan worden, ik had namelijk de eerste blinde rits die er in stak in friet getrokken, een beetje zoals mijn eigen jurk nu een jaar geleden.
Rits 2 zit er in en houdt momenteel ook stand! Nu hopen dat dat zo blijft...

Uiteraard heeft ook koter 2 een jurk gekregen voor de borrel, weliswaar een kleiner formaatje dan Mila haar jurk.
Patroon komt uit een ottobre, maar ben vergeten welke en heb geen zin om hem te zoeken momenteel.
Ik maakte een 62 gezien Nena stilaan al uit haar 56 aan het groeien is, maar de 62 zit nogal ruim. Maar bon ja, beter zo dan dat ik het kind er in moet persen natuurlijk!

Model 2 ondergaat alles vreedzaam

tenzij je haar tut afpakt. Met styling moet ge bij dat kind nog nie afkomen!

bodieke vloekt vreselijk bij de jurk, ma zie wat een schattige bloemmekes!


het is een bubbeljurkje, da bubbelt dus onderaan. 

patroon schrijft sluiting met blinde rits voor, maar ik verkoos de handige kam snaps. Die kocht ik in de perfecte kleur bij Koekepeertje!

Mijn meiden zijn dus voorzien, nu de rest nog...

26 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik herken het patroontje, Pallohelma uit Ottobre 6/2012. Zo'n pamperbroekje zou mooi zijn voor eronder, niet moeilijk en snel gemaakt: http://www.danamadeit.com/2010/08/the-perfect-diaper-cover-tutorial-and-free-pattern.html.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Mooi! Leuk als zo (bijna) hetzelfde kleedje dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi allebei!!! en wat schattig zijn ze allebei ... jaja 4 (en een half) lijkt nog zo klein en is toch al zo groot hé!
    Ze zien er allebei om te stelen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg een déja vu bij je omschrijving van je 'reuzenkind'! Ons Leonie was pas 1,5 toen Matteo geboren werd en toen dacht ik ook 'Man, wat een achterste heeft dat kind', terwijl ze juist een smalle was ...
    Goeie vooruitzichten voor de babyborrel, de outfits zijn al tip top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het verschil is efkes te groot, om ziet eens wat een schattige kikkerbillekes ;)
    En wanneer vinde gij nog de tijd om te naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo beeldig, uw beide meiden assorti ! En inderdaad, uw Mila is echt groot geworden, zo met die lange haren ... waren die ervoor ook al zo lang ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar de haartjes zijn meestal in een staartje of in een vlechtje omdat hetxanders teveel knoopt en dan us het wenen

      Verwijderen
  7. Mooi, zo de twee zusjes assorti. De meisjes zullen goed voor de dag komen op Nena's eerste feest.
    Wat een mooie, blonde, lange haren heeft Mila.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had dat dus ook, dat Loize ineens zo groot was toen ikbevallen was van Mauro! Dat is wellicht dat contrast met dat klein ukkiepukkie :-). Mooie kleedjes! Heb dat stofje ook nog liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo herkenbaar, toen mijn jongste geboren werd, was de dochter nog geen 2, en toch was ze voor mij ook in 1 keer zo groot geworden. Prachtige jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie jurkjes. En zelfs als het het verschil maar 2 jaar is, merk je ook nog hoe groot je andere kind al is. Ik had dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie jurkjes heb je gemaakt. De stof is schitterend van kleur, prachtig!! Mooie foto's van je dochtertjes :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leuk.....de zusjes assorti!
    Dat stoke ligt hier ook nog in mijn stoffenlade....schoon he?!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige dochters :)
    mooie kleedjes, schoon body'ke!
    Ik heb dat precies nog al gehoord dat het lijfje smal valt van dit modelletje
    Misschien dat ik dan toch eens probeer om een 3j te maken voor mijn 2.5'ke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo schattig!!!En een super mooi stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Liezewiezewoes,

    Prachtige jurkjes die je maakte! Ze staan er beide heel schattig mee.

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie jurkjes! Zo schattig in hetzelfde stofje. En 10 dagen vind ik helemaal niet beschamend. Ik doe er met gemak 3 tot 4 weken over en hier is geen borelingske te bespeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar! Ik vind Lilith nu ook reusachtig groot - terwijl ze eigenlijk nog steeds echt klein voor haar leeftijd is. Enne, Nena groeit al uit haar 56'jes? Amai, ik doe onze Ernest soms eens iets 56 aan en dat is echt nog belachelijk veel te groot voor hem...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik stel voor: tegen de babyborrel voor uzelf nog een rok in die stof en voor de man een hemd (of een plastron, da's minder werk).
    Schoon, uw beide dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige jurkjes voor 2 prachtige meisjes! En nu de mama nog. Is er stof over? :p

    BeantwoordenVerwijderen