donderdag 13 juni 2013

Verschiet, verschoot, verschoten

Dat duimen dat onze kleine meid nog een weekje zou blijven zitten hebben, is me dat effe grandioos mislukt zeg! Misschien met de duimen de verkeerde kant op geduimd, wie zal het zeggen...

Wat ik dus wil zeggen, op donderdagnacht 6 juni zijn wij de fiere ouders geworden van een 2e dochtertje, dat de naam Nena heeft gekregen. 
Het was heel eventjes verschieten, die nacht... de hele dag nog gewoon rondgelopen, niets gevoeld. Pas gaan slapen om 23u30 en om 00u15 weer wakker, door gebroken vliezen. Gezien er nog geen weeën waren was het nog geen paniek (ok stiekem wel lichte paniek want ik liep binnensmonds te vloeken wat ik mezelf toch weer aandeed). Pas rond 1u begon ik eens een wee te hebben die het waardig was wee genoemd te worden, maar die dan eigenlijk nog heel goed meeviel. Ik wou wel genoeg op voorhand vertrekken want ik had al besloten om niet nodeloos af te zien en bij aankomst in het ziekenhuis de anesthesist van wacht uit zijne nest te laten komen. Maar voor je zo een epidurale krijgt moet je een baxter vloeistof krijgen, wat toch een uurke duurt. Iets waar ik dus al rekening mee hield.

Rond 2u dan toch besloten mijn ouders op te bellen om bij Mila te komen, hoewel het allemaal nog wel meeviel. Mijn ouders besloten toch maar rustig te blijven liggen in bed en hebben dus doorheen 15 telefoons op hun vast toestel en 10 telefoons per gms geslapen. Gelukkig dat De Vent zijn ouders ook dichtbij wonen, en dat die ook de telefoon wel gehoord hebben. Anders hadden we Mila moeten meenemen naar het ziekenhuis voor de bevalling, van trauma's in je kinderjaren gesproken zeg!

Rond 2u30 dan vertrokken naar het ziekenhuis, om 3u opgenomen op een arbeidskamer en dan om een kort verhaal nog korter te maken: 
om 3u45 wou ik die baxter voor de epidurale alvast krijgen, 
om 3u55 kwam de vroedvrouw dat doen maar ze ging eerst even controleren hoever ik al stond in mijn arbeid, 
om 3u56 zei die vroedvrouw zelf wat verwonderd: 'Oei mevrouw, die epidurale zal voor vandaag nie meer zijn want je hebt al 9 cm...'
Om 3u57 was het paniek bij mij! Dat had ik niet zo gepland!
Om 4u10 kwam mijn gynaecoloog rustig binnengewandeld, samen met een studente vroedkunde. En dat bleek net op tijd want om 4u12 is werd Nena geboren.

Ik kan u zeggen, das wat verschietachtig, zo compleet niets zien en voelen komen en dan boem patat, een kleine glibberworm op je buik in plaats van in je buik!

Met veel trots presenteer ik u dus de nieuwste telg van ons gezinnetje: Nena - geboren op 6 juni 2013 -  3.340 kg en 49,5 cm (afgerond 50 cm dus)

een paar uurtjes oud

eerste ontmoeting met grote zus, die gelukkig zowat geen last meer had van de windpokken zodat ze op bezoek kon komen! En ze is er fier op!


ieniemienie teentjes!



Zalig toch, zo een klein mensje, slapend en zorgeloos doorheen het leven gaan!

39 opmerkingen:

  1. Ewel, ik zat het me juist af te vragen of je nu werkelijk nog op je gemak iets voor de juf ging maken en dan pas bevallen. Niet dus!
    Wat een snoezie'tje, een hele dikke proficiat met de geboorte van Nena! En jeuj voor de niet geplande snelle bevalling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!!! Wat een schoonheid. En toch fijn om zo o de bevalling terug te kunnen kijken. Dat vind ik tenminste. Heb een zelfde soort verhaal maar dan wel met 10 minuten woest veel pijn!!!! Maar toch... Geniet van elkaar en je kleine mop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiaaaat!!! En wat een droombevalling zeg, ben jaloers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikke proficiat! En goed gedaan hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met jullie pracht van een dochtertje c.q. zusje... Wat een prachtig kindje :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd zeg! Wat een prachtnaam en dito dochter! En hoera voor zo een snelle bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat! Top gedaan! Wat een prachtig meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat. Schoon meiske, schonen naam,... schone bevalling?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dikke proficiat met jullie mooie meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook hier al aan het meetellen, maar dat bleek niet meer nodig! Dikke proficiat met jullie mooie dochter! Zo'n spoedbevalling, dat herken ik van onze jongste! Geniet van jullie kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PROFICIAT met je prachtige nieuwgeboren dochter!
    En proficiat aan de mama natuurlijk, die dit wondertjes zomaar eventjes met haast en spoed ( is in dit gevankelijk WEL goed!) op de wereld heeft gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dikke proficiat! (en gij ze gelukzak, zo snel bevallen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een wolk van een baby, proficiat! Geniet van jullie gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een dikke proficiat met de 7 122 795 686e aardbewoner!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat!!! Deze dame laat niet graag op zich wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gelukgewenst! Een prachtig meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. welkom Nena, we kijken al uit naar verhalen over jou

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oohh, zo schattig en weer zo klein!! Proficiat en geniet maar van het nieuwe gezinnetje. Van zo'n snelle bevalling kan ik ook meespreken, alleen was bij ons de gynaecoloog net te laat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Just perfect ! Dikke proficiat met jullie mooie kleine meisje !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooooo wat een dotje en wat lijkt mila ineens groot.
    Dikke proficiat en geniet er met volle teugen van!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Welkom, klein wonder! Gefeliciteerd, snelle mama! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ooh maar wat een schattig bolleke!! Proficiat met het kindje, de mooie naam en de vlotte bevalling! X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Proficiat! Prachtige naam. (zo grappig van je ouders, maar dat vond jij niet waarschijnlijk op dat moment)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super dikke proficiat met het nieuwe wondertje!
    Knappe dame!
    Leuk zo'n vlotte bevalling, die van mij gingen ook allemaal zo vlot ;-), bij de dochter waren we maar juist op tijd in de kliniek dus deze keer zijn we ook op tijd vertrokken :-p
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ook bij jou zo snel dus. Herkenbaar! Dikke proficiat met je tweede kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Proficiat, en geniet met volle teugen van dat kleine hummeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier ook alletwee de keren te laat voor epidurale. :s
    Een hele dikke proficiat met jullie kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nog eens een dikke proficiat met Nena! En geef toe: niks toffer dan bevallen zonder epidurale! Niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. heerlijk!!! knuffel kleine nena maar goed!

    BeantwoordenVerwijderen