woensdag 31 juli 2013

tedoeme

Ik zag het al helemaal perfect worden! perfecte stof! schoon modelleke! en toch werd het wa verpest...

Ik ben al aan de herfst- en wintergarderobe begonnen van de meisjes. Als eerste een jurkje voor Nena, mijn oog viel op het babymodelleke in het boek van vermiljoen.
Ik had de perfecte stof, waar ik dan ook het perfect pulleke en kousen op had.
Ik tekende een 6 maand, mijn meisje is er nog maar 2, nog 4 maand geniet dus... Ik heb geen idee welk kind ze voor dat boek in hemelsnaam hebben opgemeten, maar blijkbaar geen erg gemiddeld kind...
Voor Mila moet ik minstens een maat groter tekenen dan wat ze normaal heeft, en dat zal ook voor Nena gelden, hoewel zij volgens Kind en Gezin het perfecte gemiddelde is. Het is dus maar aan de nipte kant...
Dat bleek al punt 1 dat fout liep.

die bandekes van dat jurkje kunnen vervangen worden, not such a good idea... de markering van waar die knoopjes moeten komen vond ik niet geslaagd, jammer genoeg heb ik dat ook maar gezien op het moment dat mijn knoopsgaten al gemaakt én open geknipt waren. Wat te doen dan eh... ik had niet genoeg stof voor een nieuw bovenstuk, dus werden er 2 'sierknopen' over die knoopsgaten genaaid en werden de nieuwe gaten wat meer naar het midden gemaakt.

Maar nu, wat vind u er van? met die 'sierknopen'??? ik ben er nog niet uit of ik gewoon nieuwe stof ga bestellen en opnieuw maken, of ik haar toch dit ga laten aandoen. Meningen mogen/moeten gegeven worden!


Dit is het truitje, ik heb er ook dezelfde blauwe kousen onder gekocht, in de JBC. Want daar moet ge rap zijn als ge kousen en pullekes in dezelfde kleur wilt!


En zo is mijn eerste naaiproject in lange tijd absoluut niet bevredigend... jammer want ik heb al zo weinig tijd! Maar ik hoop dat daar snel verandering in zal komen.


18 opmerkingen:

  1. Oh! Ik had nu net ook twee slechte maat-ervaringen met dat boek! Is precies voor kortere en bredere kindjes ... Enfin, als het voor herfst/ winter is zou ik het behouden (aangezien ze dus meestal trui zal bovenhebben), al zou het wel mooier zijn met 4 dezelfde knopen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat niet met dezelfde knopen... Die camouflageknopen moeten zo breed zijn om het knoopsgat achter te steken maar die zijn te breed voor de bandjes. Ik kan de blauwe knoopjes wel door rode vervangen. Zou dat beter zijn?

      Verwijderen
    2. Zonde, maar wel nog steeds megaschattig! Ik zou inderdaad allemaal rode knopen gebruiken voor wat meer uniformiteit te krijgen.
      waarom ze tegenwoordig geen maattabellen meer in een boek zetten ik weet het niet... zou mensen veel miserie besparen he

      Verwijderen
  2. Zoals ik het zie ziet het er prima uit! Maak nog eentje in een andere stof dan, je hebt nu de ervaring hiermee...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik zou het ook doen met 4 dezelfde knopen, dan valt er echt niets op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook een jurkje gemaakt voor Bridget, het halterjurkje Whiskers. Maat 10 voor een 10-jarige. Ik heb het volledige achterpand met rimpelelastiek gedaan en nu zit het jurkje mooi om haar heen. Ik had dus geen rits nodig en ze kan het riant volgend jaar ook nog aan.

    Bridget is nu niet bepaald tenger of zo, maar dit modelletje valt dus weer riant.

    Ik vind dat je het mooi heb opgelost, want ja... verzin maar wat met knoopsgaten. Prachtig vestje heb je erbij gekocht. Zal mooi staan :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n zond van je tijd, daar zou ik het ook van krijgen zunne. Eerlijk, ik zou het opnieuw maken maar dan helemaal naar je zin. Aan de andere kant, met vier rode knopen zal het ook wel meevallen...
    Je berichtje komt wèl juist op tijd, ik ging dees modelleke ook eens maken - dus te breed en te kort?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben in de veritas nieuwe stof gaan halen! Ga het opnieuw maken, en een maat groter!
      Vree breed vind uk het niet hoor. Net gepast hier! Ook de hemdjurk uit het boek maar net gepast! Het model met strikschouders valt dan weer heeeeeel breed...

      Verwijderen
    2. grrrmbl, ambetant als dat voor een ander is dan ;)
      Merci voor de tips! Enne, ik ging zelf ook opnieuw begonnen zijn zunne ...

      Verwijderen
  6. Ik vind het wel schoon, alhoewel die knopen idd wel wat 'raar' staan. Allemaal dezelfde kleur is een oplossing. En dat truitje, gewoon dichtknopen, geen kat die het dan ziet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nieuwe stof bestellen voor enkel het bovenstuk? Dan is tenminste niet alle werk voor niks geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het nog wel OK, alleen denk ik dat allemaal rode knopen beter zou zijn... Maar ieder zijn gedacht, he! Liefs, me

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O zeg, wat jammer!!! Goed at je het opnieuw doet! Het zal mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, en 't is zo'n schattig jurkje ... met een truitje erop zie je die knopen niet natuurlijk, maar een nieuw exemplaartje zal haar ook beter passen precies ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. maak er een rokje van, dan heeft ze een jurkje en een rokje op haar giletje en kousen. Het is gewoon jammer dat er in heel het, anders zeer schoon, boek geen maattabel te vinden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik plan er ook eentje te maken voor het aanstormend petekindje van meneer Piepow. Ik peis dat ik hier dan nog eens langskom om je opmerkingen nog eens te lezen voor ik eraan begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ook problemen met dat patroon. Ik maakte een maatje 9 maand voor mijn dochter van 8 maandjes. Ze is niet klein, noch mager. Van lengte zit het perfect. Maar dat bovenstuk zit zooo breed! Is dat de bedoeling? Ze moet er echt iets onder dragen. Ik heb nu nog nooit een deftige foto gezien van een meisje met dit jurkje aan. Ik ben dus benieuwd naar de foto van jouw dochter!

    BeantwoordenVerwijderen