vrijdag 23 augustus 2013

Chanel-discounting

De eerste soldendag, dat heeft veel weg van een veldslag ten tijde van Napoleon. Vermoedelijk zijn vrouwen op koopjesjacht nog gevaarlijker dan de Polle zijn leger. Die eerste dag probeer ik dan ook te mijden, ofwel heel vroeg te gaan. Zo een massa tegelijk in een winkelstraat, das niets voor mij. Wat niet wegneemt dat ik een zwak heb voor koopjes.

Ergens einde juni ging ik naar een stoffenverkoop van Soficotex, een atelier hier in de buurt. Zij maken kledij voor oa Dries Van Noten en Lucy has a secret. Overstock aan stoffen en toestanden doen zij van de hand. Spotgoedkoop! Maar schoon, das zeker. Een recent voorbeeld van schoon Soficotexstof zag u ook bij Griet passeren.
Naast stof op rol kan je ook restlapjes en lappen met kleine foutjes in kopen. Grabbelbakken, geweldig vind ik dat! Graven en graven, wie weet welke schat je opdiept!
Uit zo een grabbelbak haalde ik een heel klein stukje geel-achtige geweven chanel-achtige stof. Genoeg om een klein overgooiertje van te maken voor Nena. Stijlvol zal ze zijn, mijn kleinste!


Eindelijk kon ik eens mijn strikknoopjes gebruiken! Ik kocht deze 2 jaar geleden in een etsy winkel, voor ik dacht 10 cent per knoop.

Echt sober en simpel, maar oh zo mooi dat dat gaat zijn!

Het stofke, daar betaalde ik de klinkende prijs van 1 volle euro voor.
Totale kostprijs van mijn kleedje: 1 euro buitenstof, zot gerekend 1 euro voor de voering en mijn garen, 20 cent voor de knoopkes = 2,20 euro. Veel goedkoper, da vind ge dees dagen nie meer jong. De koopjesgek in mij was content.

De aan-foto, die heeft u tegoed, als nena er in past. Maar dat hoeft niet te snel te gaan, laat haar nog maar even dat maatje 62 dragen.

17 opmerkingen:

  1. Ik heb dat ook, hoe groter het batje hoe trotser ik er op ben! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schoon!!! Super koopjes! Super resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is Chanel in't klein! En koopjes, ik ben daar ook zot van: een kleedje voor 2,20euro?? Kicken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Heel mooi! Heb je een bestaand patroontje gebruikt of eigen creatie?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo schoon!!! en die knoopkes ... IK WIL HEBBEN!!! lol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!
    ik wil volgende keer ook wel mee gaan bakgraaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai! Knap! Hoe kom jij te weten dat er een stoffenverkoop is bij Soficotex? Zou daar ook wel eens naar toe willen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Nena wordt een stylish baby.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en superschattig....wanneer is dat juist hun maandelijkse stoffenverkoop. ik zou ook wel eens willen gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen