vrijdag 2 augustus 2013

Hoe zou het nog zijn met...

den hof van De Vent?
Awel, wonder boven wonder, goed! Hij heeft momenteel nog woord gehouden! Den hof wordt min of meer onderhouden, we zien nog het verschil tussen de planten en het onkruid, hoera!

We hebben al nen helen hoop sla geoogst, en spinazie, man, bergen spinazie! Waar ge dan uiteraard masaal veel waswerk aan hebt en ne kilo zout aan verdoet (aan die sla ook. Beesten da daar opzitten! De Vent weigert te sproeien, hij gaat voor volledig bio, maar met die hoeveelheid zout dat ik erop moet kappen is de dode zee ver leeg...), veel geduld voor moet hebben tegen da allemaal gestoofd is om dan compleet niets over te houden van die bergen. Allé niets is veel gezegd, er zitten een paar porties in de vriezer, ma kom, als ge de bergen ziet en dan de portie spinazie, u kent dat wel.
Verder in de voorlopig gelukte oogst: rode bietjes, radijsjes, courgettes, al wat tomaten, savooien en een rode kool
Bieten, ook nen hoop werk aan, en een vuiligheid! alles ziet rood, inclusief mijn vingers voor een dag of 2.
Ook nen helen hoop aardbeien! da plukken, das nie zo tof. Er staan zoveel aardbeien op die plantjes dat ik gegarandeerd de helft vertrappel door tussen die plantjes te gaan staan. Maar aardbeien genoeg, het komt nie op een kilooke. Een pak frambozen werd ook al verorberd. Voor er foto's van genomen konden worden was het ineens gewoon op...

Ma kijk, hier de oogst van vandaag:
Ik weet dus wa doen, als mijn kleinste eindelijk es wil stoppen met wenen vandaag... Een moeilijk dagje ma kom, ik bergeef het haar gezien ze van 22u geslapen heeft tot 7u30!


De Vent is dus goe bezig, toch in zijnen hof... Hoewel er hier en daar een verliespostje is. De broccoli werd te laat afgedaan, die is helemaal in het zaad geschoten. Ma kom ja, een beetje verlies is er altijd eh.

We zijn ook nog in blijde verwachting, van nog meer courgettes, boontjes, tomaten, rode kool, savooikool, nog een hoop sla en ik vermoed iets wat paprikas gaan worden. Ook iets vre experimenteels met witloof en patatten in nen bak moeten nog bewezen worden.

Wordt dus nog vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Ik wil hier nu ook wel de receptjes lezen :-)
    Wat maak je daar allemaal mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig! Ik ben kandidaat om wat broccolizaad te adopteren. ;-)
    Laat het smaken en proficiat voor de dochter die zo flink slaapt!

    BeantwoordenVerwijderen