dinsdag 27 augustus 2013

Humor

Lachen, toch belangrijk in het leven. Want wie kan nu leven zonder wat lachen en wat vreugde om zich heen?
Ik lach graag, ik lach ook best veel denk ik. Onlangs nog, een echte, onvervalste slappe lach, met tranen en al! Omdat Mila op de ipad een mooie prinsessentekening had gekleurd en die per ongeluk op De Vent zijn facebook tijdlijn had geplaatst. Wist je dat die dingen daar standaard zinnetjes bijzetten in de genre van: 'Kijk wat een mooie tekening ik heb gemaakt met deze kleurboek?'

Mijn vake en ik hebben ook wel ene groot deel gelijklopende humor. Ten tijde van Man bijt Hond op den VRT, de afsluiter 'Vrienden van de poëzie', heeft vaak een lachsalvo in de living gebracht.
Mijn mama daarentegen, das niet zo een match op humorvlak met mij. Zij snapt niet wat er aanWim Helsen en zijn humor zo grappig is. Ze lacht ook graag, maar dan dan vooral met de romantische komedie-types. Niet direct mijn ding dan.

Toen de mama vorige week even op bezoek kwam en zei: 'Aaaaaah, gaat ge een nieuwe draperie maken?' wist ik dat ze dit niet grappig had bedoeld, maar dat ze een doodserieuze vraag stelde.
Toen ik antwoordde met: 'Nee moeke, dat is stof om een rok te maken voor Mila' volgde er enkel een kleine 'oh' van haar kant...

Dus bij deze stel ik u voor: mijn nieuwe draperie, maar dan in ne rok gegoten.





Bij Griet zag ik een paar maand geleden al het rokje in première, en in iets lichtere kleuren zou ik er voor Mila ook iets in zien. Groot was dan ook mijn vreugde toen in bij Stoffen Van Leuven een lichte versie vond! Ik nam ook de binnenkant als buitenkant voor de rok, en legde symmetrisch plooikes.

Mila is alvast content met haar rok, ik ben vooral content dat dat geen echte draperieën zijn, want zeg nu zelf, wie hangt dat nu nog aan zijn vensters, zo bloemekesdraperieën?


De laarsjes komen van Raaf en Vos, het t-shirt is van Fred & Ginger

13 opmerkingen:

  1. Inderdaad: het enig doel voor zo'n lelijke bloemendraperie is een keischoon herfst-rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, de prinsessentekening op fb ... enne uw draperieke is wel veel mooier in een rokjesversie hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi rokje! Ook een prachtig bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar, mijn moeder zegt soms ook zo 'Jaaah ???' op HET toontje! Maar we moeten nu niet altijd meer ons moeders richtlijnen volgen hé, want we zijn grote meisjes met een eigen gedacht!
    Mooie start van haar wintergarderobe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht ook al...zoiets wil ik niet aan mijn raam maar als rokje daarentegen! Uw mama toch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi rokje! Je kan je moeke niet verwijten dat ze niet eerlijk is... :) Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon draperie ;)
    En uwe vent zijn fb... had ik wel willen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef, ik moest even hardop lachen toen ik het stukje las over de prinsessentekening op De Vent zijn Facebook. :-)

    Mooi rokje geworden! Dat wil je inderdaad niet aan je raam hebben maar als rokje is het juist weer ontzettend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tsss... shame on you, uw kind in draperieën draaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!! Mijn moeder zou zulke dingen ook wel durven zeggen hoor :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kan in ieder geval mooie rokjes uit draperieën maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen