zaterdag 5 oktober 2013

Assortiekes

Een vriendin vroeg me een tijdje geleden om voor haar 2 meisjes een broekje te maken. Ze wou graag Jacobjes en in petrolblauw.
Bij de Stoffenkamer vond ik de zachtste mooie ribfluweel in het perfecte blauw. Dus, zij vraagt, ik draai:



Dit zijn de kleinste maatjes van het patroon, een 92 en een 98. Die maten zitten geweldig vind ik, de grotere, daar twijfel ik wat aan, gezien de laatste die ik maakte nogal een zak rond de poep was. Kan mijn eigen schuld zijn gezien ik wat freestyledegen met de lengte en de breedte... Maar, ik plan er nog es eentje in de huidige maat, dan zie ik wel hoe die maten in het groot vallen. 
Ik ben best fier op de broekjes, ze zijn echt goed gelukt, met rits en al. 
Als knoopjes gebruikte ik Kam Snaps van bij Koekepeertje. Maar, die gaan niet suuuupersnel open, je moet wat trekken, waardoor het misschien niet zo kindvriendelijk is als dat op het eerste zicht zou lijken. Ma ze zijn wel de perfecte kleur! 


7 opmerkingen:

  1. Dat zal wel heel knap aan zijn!
    En die kampsnaps zitten alleen in het begin wat stroef :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! zo schattig! Mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleurencombinatie is perfect! Voor je aan de band begint altijd een goede pasbeurt doen, op dat moment kan je nog veel aanpassen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, Jacobjes! Die blijven hier in blogland toch mijn ogen uitsteken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze zijn suuuuuuuuuuuuupergoed gelukt !

    BeantwoordenVerwijderen