dinsdag 8 oktober 2013

De relativiteit der tijd

Tijd, iets bizar vind ik zelf. Soms gaat dat niet vooruit, op de momenten dat je moet werken en daar geen zin in hebt bijvoorbeeld. En soms vliegt dat voorbij! Op momenten dat het leuk is bijvoorbeeld. Het lijkt wel gisteren nog dat ik mijn eerste dagen thuis was, wachtende op de buikbewoner. En nu, nu is mijn buikbewoner al 4 maandjes jong... En staat mijn 1e werkdag voor de deur. Morgen begin ik er opnieuw aan, exact 1 jaar na het plassen op een stokje waar de 2e roze streep op verscheen. Symboliek enzo.

Voor Nena haar meter had ik al een tijdje een sjakos in gedachten. Ze had namelijk dit exemplaar gezien toen ik het aan mijn mama gaf en ze vond het een mooi kleurke. Dus een sjakos voor haar verjaardag it would be! Ik vond het geel van de details wel mooi afsteken tegen het blauw van de sjakos. De voering is ook dezelfde van de tas van mijn mama, die passen mooi samen en ik had nog net genoeg.

De zoektocht naar een model was rap geklonken, Toen ik Zo Geknipt zag wist ik dat ik die tas zeker ging maken. Het patroon schrijft eigenlijk canvas en katoen voor, maar ik besloot dat stijve canvas niet moeilijker kan zijn dan skai-toestanden.







Voor de schouderband gebruikte ik blauwe tassenband. Ik had wel genoeg van het leder om een band te maken, maar vond het gebruik van verschillende materialen wel leuk. Ik denk dat de tassenband ooit bij Vermiljoen werd gekocht. Dat is het voordeel van hamsteren: je hebt altijd wel iets bruikbaar in huis. En als je af en toe dan eens de kast uitmest kom je nog vergeten schatten tegen.

De tas ligt klaar om aan het nieuwe baasje te geven. Dat ze eigenlijk jarig was begin september is slechts een detail. Tijd is tenslotte relatief, nietwaar.

8 opmerkingen:

  1. Tijd is zeker relatief...;) Moet gij niet van uwe laatste dag genieten?
    Ik vind het een schoon tas, en ♥ die geknoopte rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tas is zeker een schot in de roos !! Superhandig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim voor jou morgen. Het zal allemaal wel loslopen.
    Inclusief tranen.
    Je hebt een zeer mooie tas gemaakt! Nu wil ik die ook eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh morgen al! Brrrr! Ik heb gelukkig nog even, maar de tijd tikt veel te snel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tas, ik moet hem ook eens maken. In skai jong, chapeau, dat materiaal en ik zijn nog niet echt vriendinnen. Succes vandaag, voor jou en kleine Nena!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gecombineerd met die gele paspel ! Geeft een heel vrolijke toets !

    BeantwoordenVerwijderen