donderdag 3 oktober 2013

Iets voor bij de Chinees

Dat mannen er al es vreed neffest kunnen zitten, bewees haar vent onlangs nog. Ik dacht toen nog 'Goh, dat valt hier al bij al nog mee!' but I jinxed it...

Al een hele tijd stond er een Charlie op het programma voor Mila maar door omstandigheden, geen tijd, geen zin, andere naaisels met voorrang, gewoon zin om te nietsen en True Blood seizoen 5 werd dat wat uitgesteld.

Tot nu! Er werd geknipt en naadband gestreken dat het een lieve lust was!
Het patroon is goed uitgelegd en de foto's zijn heel duidelijk, maar bij de maten stel ik me toch weer wat vragen. Ik tekende voor Mila een 116 ook al is ze pas 4 en een halfke. Ze is zowat even groot als de kinderkes van de 3e kleuterklas.

Toen die Charlie in elkaar zat zag ik dat de mouwen zeker en vast lang genoeg zouden zijn, ma de breedte, da zou nipt worden. Ze past er in, zeker en vast, maar tis ma heeeeeel nipt en door de band in tricot onderaan spant het zelfs wat rond haar buik. En dat was genoeg voor haar om hem niet te willen aandoen, of om toch binnen de 30 seconden uit te doen nadat ze hem gepast had.

Al een sjans dat ik nogal ne hamsteraar ben en ik genoeg stof had voor een 2e model te maken! Ik tekende dezelfde lengte van de 116 maar de breedte van de 122. Ook de mouwen bleven die van de 116. En juist om zeker te zijn knipte ik de band om onderaan te naaien ook 3 cm breder dan het patroon aangeeft, zodat er wat meer speling was. De roze tricot is ook vrij dik, waardoor die niet oneindig rekt.

Toen Mila de gepaste versie aan de papa showde en vroeg wat hij er van vond was het antwoord: 'Eerlijk? das precies iets van bij ne chinees jong... Da blinkend spel zie ik nie graag!'
Laat ons zeggen dat zijn innerlijke Jani nog ontwakende is.









De voorkant is een soort satijnachtig stofje, samen met de effen roze tricot gekocht bij Stoffen Van Leuven. De roos gestreepte tricot kocht ik onlangs bij de Soldeur in Kortrijk.

Maar nu, ik zit hier nu met nen Charlie, overduidelijk voor een meisje gezien de hoge roosfactor en de bloemmekes, die te klein is voor Mila. Dus, ik dacht, laten we nog es van Give-Away spelen!
Je hoeft enkel een reactie te plaatsen, en om in de sector van afhaaleten te blijven, maar met het gevaar mijn dieet helemaal naar de verdoemenis te helpen, mag u ma laten wete nwat uw favoriete afhaalhap is!
Oh ja, de inzendingen sluiten op 9 oktober. Dat is ook mijn eerste werkdag...

21 opmerkingen:

  1. nen durum met lam of kip met andalouse, groentjes en frietjes. of anders bami pangang van bij de chinees.
    en zeg maar aan uwe wederhelft dat da stofje wel heel mooi is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kip met curry en gebakken rijst van bij de Chinees. Met stip op één!
    En o wat zou die Charlie Lilith mooi staan zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die venten zijn toch niet te doen hé...
    Ik ben al blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich vragen stelt bij sommige maten - of dat we alletwee groot uitgevallen kindjes hebben (ik maakte nen 122 voor mijn 4jarige, en zelfs die zit aan de krappe kant - zowel in de breedte als in de lengte)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, zijn 'innerlijke Jani', eentje om te onthouden :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh sweet! dan past dat wel voor mijn smurfinneke :)
    maw, uwe vent kent er nix van, want dat is wel mooi ;)
    mijn faroviete afhaal is alles wat ons mama ingevroren had en ik dan maar moet opwarmen hihi
    en anders Bami Pangang :) jummie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de Charlie meer dan geslaagd. Graag waag ik hier mijn kans.

    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn meisjes missen nog een Charlie-trui in hun kast.....en eentje zal er wel inpassen zeker?
    Favoriete afhaalmaaltijd.....al naargelang de goesting he, soms ne vettige friet van't frituur met een sitostick of loempia....en soms smacht ik naar afhaalchinees....maar ne pitta-schotel kan ik ook wel smaken!
    Eigenlijk alles ...als ik maar niet moet koken...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had hetzelfde probleem voor mijn zoontje (die niets heeft met roze :-) dus ik laat de give-away aan mij voorbij gaan) van net 2: de breedte van maatje 92 was nipt, dus tekende ik de breedte van een maat 98, terwijl de armen van maat 92 te lang waren zodat ze moesten ingekort worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Deze wil ik wel graag voor mijn dochtertje. Ik eet het liefst zo'n rijsttafel van de chinees met een beetje vanalles, rijst met groentjes, eend, varkens- of rundvlees, scampi, mmm! En eerst nog wat kroepoek en een loempia'tje, mmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een supersmalle vijfjarige die haar billen zelfs nog in een maat 92 krijgt, dus ik durf er wel voor te gaan. En anders is het bijna driejarige metekindje de backup.
    Ik ben fan van de afhaalchniees, wie een goeie weet dichtbij Kessel-Lo mag altijd iets laten weten. De thai bij ons is ook wel ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Venten hé, venten! Ik vind het zeker geslaagd! Ik denk dat ons Monaatje daar wel in gaat passen :-) Mijn favo afhaaleten: na de naailes op donderdagavond aan den drive-in van de Quick of frituur Isabelle passeren :-)

    En o ja, als ge nog eens in Kortrijk zijt, dan moede eens binnenspringen hé meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik waag graag mijn kans! Graag smul ik van een hamburger met veel ajuin en curryketchup.
    Groetjes katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog wat groot voor Muis, maar ze zal er waarschijnlijk wel te snel naar mijn goesting ingegroeid zijn. Ik ben al fan, al vrees ik dat papa Muis toch ook wel dezelfde reactie zal hebben als die andere papa's. Nu ja, mama kiest de kleren :-). Afhalen zijn hier meestal pizza's of kebab, alletwee veel te lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zeg, ik doe graag mee namens mijn dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Billie belooft dat ze er niet op zal morsen met haar (afgehaalde) lievelingspizza !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geef mij maar kikkerbilletjes in oestersaus... njammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lol!
    Gezien de dochter haar buikomtrek de mijne achterna gaat,ben ik niet veel met de eerste versie, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mannen... Niet te doen. Maar eerlijk is hij wel. Ik waag ook nog een kans voor mijn metekindje, ook een Lilith. :-) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. excuses ik heb wat tegen de chinees, nadat die besloot mij 's nachts gralijk ongezond en ziek te maken,dus heb ik het meer gewoon frietjes. Veel hé. Maar gewoon.
    Enja, volgens mij kan Ida daar in...dus waag ik ook mijn kans :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, wat een schoontje! Mijn dochter zou direct fan zijn :-)
    Spijtig dat ik het nu pas lees, 2 dagen te laat voor de give-away
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen