woensdag 30 oktober 2013

Ollie, de olijke olifant

We zijn dus begonnen met een nieuw hoofdstuk in de hobby 'Handwerk'.
Haken, gewoon, een lange koord, dat deed ik wel veel toen ik klein was. Met die koorden vlocht ik dan armbandjes of kettingen. Ik ben er ook ooit eens in geslaagd rondjes te haken, maar meer, dat kon ik niet. De Bomma, die wel, die haakt spreien en anders spul met haar ogen toe. Dat haken, dat zit dus wel wat in het bloed, en het mocht es naar buiten komen vond ik.

Zoals het een goeie verzamelaar in hobymateriaal betaamd, moest ik uiteraard eerst veel voorraad inslaan. Bollen katoen en wol, haaknaalden in allerlei nummers en steekmarkeerders werden gekocht, samen met een stuk of 3-4 boeken met gehaakte spullen in. Een nieuw Pinterestbord werd gemaakt en lustig volgepind. U ziet, aan voorbereidende werken geen gebrek.

We zien het altijd groot en ingewikkeld ook. Klein beginnen, ik ken dat niet, dat moet altijd direct groots zijn, en liefst ook ingewikkeld, om het uitdagingsgehalte wat op te drijven.
Ik koos een olifant in 1 van die arumigumi (of hoe schrijft ge dat?) boeken en begin lustig te haken. Dat ik niet wist wat een magische cirkel was en constant moest opzoeken op youtube hoe je nu een vaste moest haken, of hoe je in hemelsnaam moest minderen, dat nemen we er maar bij. Dat ging goe vooruit, dat wel, maar ergens op het einde van het proces vond ik mijn olifant toch niet erg lijken op die uit da boekske... Maar dat maakt Ollie er niet minder charmant op!





Maar kom ja, ik besluit dat taarten die ge zelf bakt ook nooit trekken op de foto uit het kookboek, met olifanten is de net zo.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind hem anders fameus goed gelukt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ma die in het boeksken zijne neus trekt nie op ne piemel en zijn ogen staan niet scheel :) Ma he, zelfs in identieke tweelingen zit er iets van verschil eh :)

      Verwijderen
  3. 't is toch precies de tweelingbroer van die uit het boekske? Geslaagd zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die slurf is echt geweldig ;-)) Ik vind hem super, heel grappig ook. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg dat hij verkouden is, om zijn slurf te verklaren. Ik vind hem er nog cool uitzien ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ollie de olifant is hééél charmant !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan!! Ik heb de roze eens gemaakt en die leek er ook niet zo op :)

    BeantwoordenVerwijderen