maandag 9 december 2013

Easypeasy

Ik maak graag jurkjes, om veel redenen:
Ze zijn, eens het principe door, makkelijk in elkaar te steken.
In 1 beweging zijn de meisjes bijna helemaal gekleed.
Minder stress voor papa's want ze moeten geen bijpassend bovenstuk te zoeken.
Ze zijn gewoon heerlijk meisjesachtig, maar kunnen evengoed lekker stoer zijn.
Er zijn exemplaren met mooie details, maar ook heel sobere exemplaren.

U ziet, eindeloze variaties zijn dat!
Er zijn momenten waarop ik zin heb in detail en fijn geprul, maar er zijn zo van die dagen dat ik veel resultaat wil met een minimale inspanning. Zaterdag was zo een dag. Een uurtje de tijd en 's avonds een etentje gepland voor de moemoe haar verjaardag  Ideaal voor een nieuwe jurk voor Mila. Het kind kon er wel ene gebruiken.

Ik kocht een week of 2 geleden een stuk rode stof, waar rek in zit. Ik kan niet zeggen dat het aanvoelt als tricot, maar het is ook geen wol.  Het komt van de Strek in Ledeberg. Nu niet dat dat veel zegt over de soort stof, maar de regelmatige bezoeker van de Strek weet dat daar de meest bizarre dingen te krijgen zijn.
Anyway, ik vond de stof super. Voelde vrij zacht aan, was mooi van kleur en had een mooi wit spikkeltje.

Vorig jaar had Mila veel geniet van deze jurk. Heel comfortabel, snel aan, trekt nergens tegen, ideaal voor te spelen en te bewegen.
Ik tekende een modelleke groter en tekende het iets langer. Op een uurke zat da in elkaar, easypeasy!

Madam Mila is er blij me, en was dan ook enorm gewillig in het poseren deze keer.

De staf van sinterklaas, die moest wel mee op de foto. Beetje rekwisieten heb je toch vandoen op een beetje fotoshoot.




Rood fotograferen, niet evident! En al helemaal niet met winterlicht.

Stof: De Strek
Schoentjes: Raaf en Vos

10 opmerkingen:

  1. Knap zo efkes last minute! Cool stofke ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is inderdaad een heel mooi stofje! En jurkenfan? Idem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Holalala, dat is pas efficïent werken! Tis inderdaad een fijn jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jurkjes zijn 't makkelijkste wat er bestaat; niet nadenken en altijd prijs. Hier ook weer, schoon! Enne... die staf, zucht, die hebben wij in 't dubbel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi kleedje, een heel mooi stofje en een super mooie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze staat er super mee! O, die haartjes en die strik! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige lokken heeft Mila, en een schoon kleedsken, uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een schoontje. Of twee eigenlijk: je dochter telt ook mee. Heerlijke poses! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen