donderdag 5 december 2013

Kerstig in huis


Ik ben fan van de winter, het heeft iets knus! Ik ben eigenlijk fan van elk seizoen, best handig gezien die seizoenen de neiging hebben elkaar op te volgen. Maar de winter, dat heeft iets speciaal vind ik. Helemaal ingeduffeld in een dekentje, met een kop warme chocomelk, voor een zalig brandende stoof! Heerlijk!
Kerstsfeer en alles wat daar bij hoort, daar kan ik echt van genieten! Rondwandelen op een kerstmarkt is super! Niet omdat er daar uitzonderlijk toffe dingen worden verkocht, want meestal is dat gewoon een hoop bucht in die kottekes, of gigantisch vettig eten en veel alcohol, maar de lampjes, de kou, de kerstballen, een vlokje sneeuw, melige liedjes…
Toen ik klein was had mijn papa een hele videocassette vol opgepakt met kersttekenfilms van Disney. Een filmpje van Chip en Dale die in de kerstboom van Pluto gaan wonen, een zwart-wit filmpje van een arme Mickey die Pluto moet verkopen om centjes te verdienen maar hem uiteindelijk op kerstavond terugkrijgt,… Van het jaar dat ik die cassette had tot als ik thuis verhuisd ben keek ik elk jaar op 24 december naar die filmpjes. Pure nostalgie! Maar met de verhuis en de verbouwingen is de cassette zoek geraakt. We hebben ook geen video, dus ja, dat zou al niet goed gekomen zijn. Jammer, want ik zou heel graag nog een keer kijken naar de filmpjes en me weer even helemaal dat kleine meisje voelen die naar tv kijkt terwijl moeke en vake in de keuken het feestdiner voor ’s avonds klaarmaakten. En intussen loeren naar de pakjes onder de boom, en hopen dat het grote pakje voor mij zou zijn!
Kom u snapt het wel al, ik ben helemaan into de maand december!

Onze kerstboom zou normaal nu uitgezet worden, helemaal versierd met al wat pakjes er onder. Dit jaar gaat dat niet, want het park van Nena staat op de enige waardige kerstboomplek in huis. Ik heb even overwogen Nena als permanent rendier tentoon te stellen in december, daar op de kerstboomplek, maar heb dat idee toch maar niet uitgevoerd. Alleen al omdat een muts voor over die rendierhorens te trekken is niet gemakkelijk te vinden.

Er moest dus iets anders in de plek komen, om de sfeer en gezelligheid te bevorderen.
In tuincentrum Eurotuin kocht ik wat nieuwe decoratieve blinkende piramides die als kerstboom dienst doen. Blinkend, dat is een vereiste om als kerstboom dienst te mogen doen bij mij thuis!
Er werden nog wat bollen en vogels met mutsen op gekocht en ik was content, voor die zondagnamiddag toch.






In de action was ik vorige week nog op jacht naar washi-tape en daar vond ik een witte houten boom, met woorden in gesneden. Heel kerstig maar niet blinkend! Ik kocht dus een bus goudverfspay (goudsprayverf??) en spoot het ding goud. Ik kan u ook zeggen dat als er op de bus staat: “afstand van de bus tot het te spuiten vlak moet 20 a 30 cm bedragen”, u dan ook beter die afstand respecteert. Tenzij u juist wil dat het te bespuiten oppervlak er druppelig uitziet. Bij poging 2 kwam alles goed, en dus mocht het boompje ook naar binnen.



Ik mistte wel nog steeds een boom in huis. Dat heeft toch iets! Terwijl ik washi-rolletje 53 en 54 in het washi-tapekoffertje stak, bedacht ik dat ik misschien toch eens iets kon doen met al die tape!
Er werden 2 kleuren groen gekozen en de boom werd op de lelijke binnendeur geplakt. Met gele tape werd de ster geplakt. Net toen ik wou beginnen aan washi-kaarsen op de tippen van de boom bedacht ik me dat teveel soms gewoon teveel is. Er werden dus geen kaarsen geplakt, maar Mila mocht wel bollen knippen uit kerstknutselpapiertjes die ik vorig jaar in de action kocht. Die werden met wat tape vastgeplakt. Er werd nog een ander tape gekozen die als kerstslinger dienst kon doen en een dikke tape die de bloempot kon vormen.
Onze boom was geboren!



De feestdagen, overload glühwein en kerstliedjes, wij zijn er klaar voor!




3 opmerkingen:

  1. Ik zou toch nog overwegen om die Nena een rendierhoedje op te zetten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou zelfs overwegen een fotooke te trekken en te posten.
      Het kind dat zoveel jaar geleden 'ik wil een rendierhoedje' schreeuwde zou jaloers zijn. :p

      Verwijderen
  2. heel mooi versierd en is dat nu gezichtsbedrog of bewegen die kaarsjes nu echt op je voorlaatste foto?

    BeantwoordenVerwijderen