donderdag 16 januari 2014

Het voordeel van hamsteren

Het is nu al iets meer dan 3 jaar geleden dat ik de naaimachine van mijn meme mee nam naar huis en daar voorzichtig een kussen probeerde te maken. Het lukte, weliswaar niet geweldig schoon maar het was een kussen.
Dat was het begin van een hele nieuwe wereld en zelfs van een heel nieuw leven dat ik toen begon.
In die tijd begon ik ook stofjes te kopen, te verzamelen en hamsteren. Want verzamelen, daar ben ik uitermate goed in. Van bepaalde lapjes kocht ik niet veel, hooguit 40 cm, omdat ik in eerste instantie eigenlijk enkel tasjes, potloodrollen en zakjes maakte. En dan is 40 cm ruim genoeg uiteraard.
Veel van die stofjes waren goedkoop en niet bijster goed van kwaliteit. Die stofjes werden naarmate de ervaring wat groeide, verbannen naar de stapel voeringstofjes en probeerstofjes.
Ook het feit dat ik kleding begon te maken voor Mila zorgde ervoor dat veel kleine lappen naar de kleine-lappen-stapel verdwenen, en verder vrij doelloos bleven.

Maar niet allemaal, hier en daar zaten er een paar echte schatten, gekoesterd omdat ze zo mooi waren. Maar nooit gebruikt omdat ze gewoon te klein waren om iets in te maken voor Mila. Enter Nena, de kleine lucky basterd!

Dit stofje vond ik zo mooi, ik maakte er al eens een pennezakje uit, ooit, maar had nu nog net genoeg voor een simpel a-lijnjurkje voor Nena. Juist jammer dat de ezels op hun kop staan. Van het model van jurkje ben ik fan! Het is lieflijk, schattig en verdomd makkelijk te maken!





Ik heb absoluut geen idee meer van waar dat stofje ooit gekomen is. Ik gok vermiljoenshop, gezien dat mijn grootste walhalla was in mijn beginjaren.

Voor de knoopjes maakte ik het mij gemakkelijk en ik neep wat roze Kam Snaps uit mijn Kam-Snaps-verzameling in de schouders. Vooral handig!

U ziet, hamsteren, het levert u al eens een schat op, zoveel jaar na datum.

19 opmerkingen:

  1. Het blijft een mooi zo een A-lijn kleedje super mooi stofje ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heel mooi! En ik ben fan van dat neepje bovenaan, echt een mooi detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleine lucky basterd ;). Wat een mooi jurkje (dat mini stolpplooitje ga ik onthouden)! En ik ken dat, dat verhuizen van stofjesstapel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, hoor, het is prachtig! Dat stofje in combinatie met een liefelijke baby = smelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo mooie en die stofffffffffffffffffffffffffffffff zalig mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig stofje!
    Ik zal dan ook maar verder hamsteren zeker.....wie weet kom ik binnen 3 jaar ook zo'n mooie schat tegen!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Ik heb hier zo van die schatten waar ik zelfs mijn schaar niet durf in te zetten. Veel te schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh maar die heb ik ook! de stapel: kijk- en voelstofjes :D

      Verwijderen
  8. Ow wauwie! Wat een prachtig modelletje! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das ist ja niedlich, wo gibt es denn so einen Stoff.
    Liebe Grüße, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi kleedje voor je jongste dochter!
    Ik ben nu ook bezig aan een kleedje met zo'n stofje dat ik al een tijdje had liggen en zo mooi vond dat ik maar niet kon beslissen wat ik ermee zou maken. En door al dat gewacht en getwijfel kon het enkel nog dienen voor mijn jongste dochter omdat ik er niet genoeg van gekocht had ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een schoontje, waarlijk! En zo kan het kind tenminste tegoei naar de ezeltjes kijken!

    BeantwoordenVerwijderen