maandag 20 januari 2014

summer in my head

Ok, het is nog vroeg, belachelijk vroeg zelfs, om al een hoogzomerjurk te maken. Maar ik kon me niet inhouden. Ik steek het op de global warming, die in de tijd dat het heerlijk zou moeten vriezen eerder beginnende lentetemperaturen op ons af schiet. Mijn hoofd begint zich dus eigenlijk al klaar te maken voor de zomer.

Ik maakte vorig jaar dit model van kleedje voor ons nichtje Jitse. Ik had Mila vorig jaar eigenlijk beloofd om hetzelfde kleedje te maken voor haar maar dat was er niet van gekomen. Nu maak ik dat dus goed. Goed maken als in: een nieuwe jurk, spelen met mama haar poederborstel en schoenen. Trippel pret voor het kind! Die tot groot jolijt van de mama toch ook 1 trekske van haar geërfd heeft: schoenen! Het kind is dol op schoenen! Hoera!








De rok bestaat uit 6 delen en ik naaide er paspel tussen om een effectje te krijgen. Ik had nog net genoeg over om ook een paspelzoom te maken.

Het model zit Mila goed maar net als bij Jitse heb ik het wel moeten versmallen. Dat was bij Mila ook de eerste keer, meestal moet ik een maat groter nemen met mijn kleine buikkindje.

De stof komt van in Den Beer. Ze is echt heel zacht, maar ik heb schrik om ze te wassen. Bij het strijken van de naden is er hier en daar al wat rood afgegaan. Misschien toch een azijnbad overwegen.

En intussen achter de coulissen:


Kleine zus test de catering van de fotoshoot.

23 opmerkingen:

  1. De nieuwe aanwinst staat het juffertje prachtig. Hihi, zalig hoe ze daar staat. Let nu maar op je make-upspulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!
    Ik ben fan van het kleedje en ik herken mezelf in het "gaan lopen met de schoenen van de mama". Vroeger deed ik dat ook, nu heb ik zelf een aardige collectie. ;-)
    Die laatste foto is geld waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol... Nena, wat is die veranderd!
    En bij deze ben je er -weeral- in geslaagd mijn verlanglijstje wat langer te maken met dit mooie kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schoon, met die rode paspel! Alleen jammer dat, tegen dat deze perfect passende schoenen eindelijk haar maat zijn, het kleedje vast al lang te klein is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg liefjes! Ze is al klaar voor mooi weer! En is dat daar een zak van Basile op jouw tafel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, jammer genoeg niet :D Ben niet in Nieuwpoort geraakt deze solden. De zak komt van bij Jennara, nieuwe jeansbroeken voor Mila :)

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijk zonnig jurkje! En die foto's... Enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schoontje! Hoe doe je dat paspelzoompje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon de paspel stikken op de zoom en dan omplooien en nog eens rondom rond vaststikken.

      Verwijderen
  8. Heel mooie je kan er niet vroeg ge nog bij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. met zo'n jurk zou ik ook wel willen pronken in moeders schoenen ... en uw kleinste meid zeg !!! die is gewoon bijna niet klein meer !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw!! Ik wil nu al zomer!!
    Je dochter straalt in het mooie jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi kleedje in een very stylish stofke en leuk effect met die paspel ertussen! En tja, dat boek heeft echt vreemde maten, breed en kort :-( Ik meet altijd na op het patroon en vergelijk dat met iets dat goed past.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Da wordt een schone zomer! En amai, die Nena groeit als kool zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi stofje die heb ik hier ook liggen, het moet ook nog een kleedje worden.
    Mooi kleedje en wat een leuke fotos ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En toevallig had de mama de juiste kleur van schoenen in haar kast. ;)
    Heet tof met die paspelaccenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb je gevonden!! Na gisteren op de supergezellige 'Sewing is fun-avond', vertelde Greta mij dat je een blog hebt. Dat ik deze nog niet gevonden heb en zelfs volg (ik weet het schandalig!!)!! MAAR bij deze maak ik het goed.
    Het kleedje is echt knap!! Komt op de to-do-list (oh nee, nog langer die lijst...). Je hebt twee prachtige dochters!!

    Groetjes,
    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen