zondag 12 januari 2014

The power is in the flower

Planningen, ik ben heel goed in dat opstellen. Ik kan uren doorbrengen met het maken van lijstjes, het neerpennen en rangschikken van dingen die moeten gedaan worden. Ik heb dan ook een zwak voor notitieboekjes waar ik al die planningen kan ik opschrijven. Het zien geschreven staan maakt het zoveel concreter en maakt het rustiger in mijn hoofd.
Hoe het hier thuis dan steeds weer in een mum van tijd in chaos kan veranderen, is me een raadsel! Echt! Gelukkig is mijn hoofd toch georganiseerd.

Ik had dus een heuse planning in de kerstvakantie, die  niet helemaal tot een goed einde is gekomen, maar ik klaag niet, het kon ook slechter. Ik had me bijvoorbeeld vooral kunnen focussen op eten, veel eten. Ik heb dat ook wel gedaan, dat veel eten, maar er was toch nog plek voor de andere geplande activiteiten ook.

Wat ik als eerste gedaan kreeg, was een jurk voor Mila. In 1 van mijn notitieboekjes teken ik af en toe wat details voor kleertjes, ideetjes die ik spot in winkels ofzo en dan schets, een pinterest avant la lettre als het ware. Van dat schetsen moet u zich nu ook niet teveel voorstellen, er is geen uitzonderlijk tekentalent aan mij voorbij gegaan. Ik eindig steevast met een gigantische kraag op een veel te kort bovenlijfje, een een korte rok met een extra lang bovenstukje. Of vleermuismouwen, terwijl het een kapmouwtje zou moeten voorstellen.
Anyway, in dat boekje stond er dus een kraag getekend, in 3 verschillende stukken. Ik nam het basiskraagje dat ik ooit eens tekende en herwerkte die tot een kraagje in 3 delen, die steeds iets dieper kwamen en gooide ook wat paspel in de strijd.
Ik moet zeggen, als ik deze kraag nog eens zou maken, zou ik ze waarschijnlijk niet meer vaststeken in de schoudernaad. Nu deed ik dat wel en het nadeel is dat ik de kraag nu niet boven een truitje uit kan laten komen. En aan de ene kant zit de kraag ook een klein beetje genepen in de schoudernaad, hoewel dat niet echt opvalt. En wat niet echt opvalt bestaat dus niet. het is perfect, punt.








Ik ben nog steeds compleet gek op de schoentjes!



De stofjes kocht ik een hele tijd geleden bij stoffen Van Leuven. Ik haalde de lappen uit de restjesbak. De bloemetjesstof is zeer zacht en licht, zalig om te dragen, en ik gebruikte ze dan ook als voering voor het bovenstukje. De print en de zachte stof doen me denken aan Liberty, maar deze was veel goedkoper.
Het bovenstukje is een soort gewafelde katoen.

Ik had nog een hoop restjes, genoeg om er ook een jurkje uit te halen voor kleine Nena.
Ik vind het eigenlijk vreselijk als mensen hun kinderen gelijk kleden. Uiteindelijk zijn het 2 individuen en hebben die ook een heel eigen karakter en persoonlijkheid. Maar het is zo verleidelijk om met die restjes een jurkje te maken, zeker nu het nog kleine en schattige kleertjes zijn.




Dit is een patroontje van de laatste ottobre. Het jurkje sluit ook met een blinde rits achteraan. Simpel, meer moet dat niet zijn voor een klein kind.

En dat was het begin van mijn kerstvakantie, die nu al een ver vervlogen herinnering lijkt.

10 opmerkingen:

  1. Ik denk dat dit kraagje een hit wordt!
    Ik vind dat eigenlijk wel leuk om eens ongeveer hetzelfde te maken, eigenlijk worden deze dan meestal maar één of twee keer op hetzelfde moment aangetrokken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Je hoeft ze de kleedjes niet op hetzelfde moment aan te laten doen, he, dat scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. keischoon! En die dochter van u, die is ineens zo groot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat kraagjes, super! Kunt ge daar op uw lijstje wat meer uitleg voor plannen, ik hoor het graag! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht eerst dat ik een verslagje van mezelf las, van al dat organiseren en plannen :-) Helemaal herkenbaar!
    Het kleedje is super mooi gelukt, blijf dus maar tekenen in je boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOL voor dat vreselijk als mensen hun kinders gelijk kleden ... ik doe niets liever ! (zo fijn om te zien dat het twee broers zijn ..)
    Maar uw kraagje !!! Echt schitterend gedaan ! Dat maakt de jurk echt superspeciaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh man, wat een schoon stofke is dat bloemeke! Heel mooi jurkje, fan van de kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAUW..................... zo mooie, en die stoffen keuzen mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap, heel erg fan van de stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen